Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Karina84 skriver:

Er jeg den eneste der tænker rummelighed og respekt for hinandens forskelligheder her?

Det handler ikke om for eller imod rygning, for det er usundt og det ved vi alle.

Men jeg nægter simpelthen at tro på at få minutter i et venteskur udenfor, med en ryger som IKKE direkte puster røgen ned i ens lunger, kan være skadeligt for ens helbred. Kan vi ikke godt være enige så langt?

Hvorfor ikke sige skidt pyt, anerkende at vi er forskellige, og vi alle skal skal tage hensyn, både rygeren og ikke-rygeren, for i det offentlig rum har vi alle lov til at være.

Måske er det bare mig der er ramt af en god-karma-smil-til-verden-dag, i dag i regnen  

Helt enig...

vi skal alle være her! Og hvis man ikke er ryger, så kører man i bil, bruger parfume, skyllemiddel, stearinlys whatever. Det kan være rygeren til gengæld er sindsygt bevidst om sin affaldssortering og kun spiser økologisk - Who knows. Vi er sgu nok nogenlunde lige forgiftede allesammen, bare af hvert sit stof. Og så længe jeg ikke bliver angrebet af parfumesprøjt eller får pustet røg direkte ind i munden og ned i mine lunger - så går det sgu nok med det.. 

som en anden sagde, take af chill pill og se lige sagen i et lidt større perspektiv.. der er tale om røg under halvåben himmel. Slap af.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2017

Guldlok88

Rolig nu... Hvorfor være sådan efter hinanden?... 

Altså nu er få minutters "passiv rygning" altså ikke det værste der findes... Bilos er meget værre... 

F. Eks. Kender jeg en, hvis venindes datter døde af kræft da hun var 18 år... Hun fik kræft af flyene.. De boede ved siden af en lufthavn, hvor der kom os fra flyene... 

Vi skal allesammen tage hensyn til hinanden, og udover det, så kan man sige tingene på en ordentlig måde... 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er ryger og tager altid hensyn til mine medmennesker når jeg ryger dvs. går altid væk fra andre når jeg ryger udenfor (hvilket jeg altid gør), smider aldrig mine skodder i naturen eller andet affald for den skyld.

Men hvad med damen med et overforbrug af parfume, hvor er hendes hensyn til allergikere? Eller de meget overvægtige dom også for følgesygdomme, hvor er deres hensyn til andre mennesker, i form af unødige brug af skattekroner på sygehusene, osv... Eller alkoholikeren som ikke magter sine børn som bliver så omsorgssvigtet, at det også koster mange skattekroner - lad os nu bare indse at stort set alle (dårlige) valg kan have konsekvenser for andre mennesker, både her og nu og på sigt.

Selvfølgelig skal rygerne tage hensyn, andre skal ikke belemres med deres vaner, men som ryger må man (endnu) gerne færdes i det offentlige rum med en smøg, som fx. på fortorvet, og ingen dør af at passere en ryger - du KAN dø af at blive udsat for massiv passiv rygning, hvilket det vist reelt ikke er at passere en ryger indimellem.

Anmeld Citér

30. juni 2017

migxher

Sprit25 skriver:

Jeg kan sige mange pæne ting om mange rygere! Bare fordi du ryger er du altså ikke et dårligt menneske. 

For næsten helt lyst til at ryge når jeg møder typer som dig! Beder du så også folk slukke en bil når du går på gaden? Har du stearinlys derhjemme! 

Take a fucking chill pill! 

Nej man er ikke et dårlig menneske fordi man ryger. Men det er man sig når man udsætter andre for ens dårlige vane.

Biler er for mange en nødvendighed, det er cigaretter sgu ikke.

Og nej Vi bruger ikke stearinlys her hjemme da det kan give dårlig indeklima.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Sprit25

migxher skriver:

Nej man er ikke et dårlig menneske fordi man ryger. Men det er man sig når man udsætter andre for ens dårlige vane.

Biler er for mange en nødvendighed, det er cigaretter sgu ikke.

Og nej Vi bruger ikke stearinlys her hjemme da det kan give dårlig indeklima.

Næh biler er da på ingen måde en nødvendighed. Jeg har ikke en bil, det går så fint uden  

Jeg har derimod en øko mand, der cykler overalt, genbruger og affaldssortering. Og ja, desværre, ryger! 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

Forestil jer, i skal med bussen, og sætter jer ved busstoppestedet og venter. I har evt jeres børn med. Der kommer en anden person ind i busstoppestedet (evt fordi det regner) og tænder en smøg. 

Hvad gør i? Går i ud, bliver siddende eller beder rygeren om at gå udenfor?

Er det noget der irriterer jer eller er i ligeglade? 

Jeg selv bliver ret irriteret og går udenfor

Jeg har opgivet at passe på mine lunger for jeg er nødt til at tage offentlig transport hver dag og der er altid rygere...

så selvom jeg ikke ryger, og sådan set ikke rigtig kan tåle røgen så lugter jeg nogen dage så meget af røg at jeg er nødt til at tage et bad når jeg kommer hjem for at kunne holde mig selv ud...

og nej jeg er ikke sart.. er vokset op med hver 2 ud af 3 weekender i et ryger hjem og har veninder der ryger...

og så har jeg mødt mere end en der har fået konstateret KOL UDEN nogenside at have røget eller boet med rygere... Den ene et nært familiemedlem vi mistede for nogle år tilbage...

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

Jeg Tænder en smøg hvis der ikke er andre og kommer der andre til flytter jeg mig ikke! 

og skulle jeg møde en af de skrappeduller herinde fra der opfører sig som om hele verden skal indrette sig efter deres navle, ville jeg lade som om jeg ikke forstår dansk  

Jeg ryger på gaden og foran indgange (for det er sjovt nok der buttikerne har placeret askebægerne!) jeg ryger ikke i folks hjem, jeg ryger ikke i nærheden af børn, jeg ryger kun hvor det er tilladt og det vil jeg have lov til i fred og Ro! Ærlig talt har folk et problem med det må de gå i gang med noget lobby arbejde og få gjort cigarrater ulovligt! 

og til den med at ryge hjemme, Tja så mange lejligheds komplekser og bolig foreninger er nu røg fri, så har du andel i en af de komplekser eller lejebolig må du gå ned på gaden, og hvis du rigtig heldig kommer parfume stinkende overvægtige bente forbi  midt på "indsæt selv" brogade og giver dig en røffel og beder dig fise hjem til dig selv for hun vil ikke forpestet!  - snak lige om at være jaget vildt 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har opgivet at passe på mine lunger for jeg er nødt til at tage offentlig transport hver dag og der er altid rygere...

så selvom jeg ikke ryger, og sådan set ikke rigtig kan tåle røgen så lugter jeg nogen dage så meget af røg at jeg er nødt til at tage et bad når jeg kommer hjem for at kunne holde mig selv ud...

og nej jeg er ikke sart.. er vokset op med hver 2 ud af 3 weekender i et ryger hjem og har veninder der ryger...

og så har jeg mødt mere end en der har fået konstateret KOL UDEN nogenside at have røget eller boet med rygere... Den ene et nært familiemedlem vi mistede for nogle år tilbage...

Tænker toge, biler osv. Har klaret den sag med eller uden rygere 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg Tænder en smøg hvis der ikke er andre og kommer der andre til flytter jeg mig ikke! 

og skulle jeg møde en af de skrappeduller herinde fra der opfører sig som om hele verden skal indrette sig efter deres navle, ville jeg lade som om jeg ikke forstår dansk  

Jeg ryger på gaden og foran indgange (for det er sjovt nok der buttikerne har placeret askebægerne!) jeg ryger ikke i folks hjem, jeg ryger ikke i nærheden af børn, jeg ryger kun hvor det er tilladt og det vil jeg have lov til i fred og Ro! Ærlig talt har folk et problem med det må de gå i gang med noget lobby arbejde og få gjort cigarrater ulovligt! 

og til den med at ryge hjemme, Tja så mange lejligheds komplekser og bolig foreninger er nu røg fri, så har du andel i en af de komplekser eller lejebolig må du gå ned på gaden, og hvis du rigtig heldig kommer parfume stinkende overvægtige bente forbi  midt på "indsæt selv" brogade og giver dig en røffel og beder dig fise hjem til dig selv for hun vil ikke forpestet!  - snak lige om at være jaget vildt 

Og du synes du forstærker din pointe på en positiv måde om at andre ikke skal være efter dig og din rygning ved at være nedladende omkring overvægtige? Så er du jo ikke bedre selv. 

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym

Anonymor skriver:

Og du synes du forstærker din pointe på en positiv måde om at andre ikke skal være efter dig og din rygning ved at være nedladende omkring overvægtige? Så er du jo ikke bedre selv. 

Jeg er ikke nedladende mod nogen. Jeg magler et ironisk billede  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.