Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Seriøst???! Det må være en joke! Er det synd at rygere - som puster kræftfremkaldende luft på os andre og får vores nyvaskede tøj til at stinke ad helvede til - skal stå i regnen som konsekvens af at de ellers gør de to førnævnte ting?! WTF!! 

Nej, det er ikke en joke. Og jeg står ved min mening. (Jeg tør i hvert fald, og ikke gemme mig.)

Jeg ved ikke hvor du står på bussen, men jeg oplever ikke at rygere står og ryger mig lige ind i hovedet, og jeg tror aldrig jeg er kommet hjem med tøj der stank af røg, også selvom at jeg har stået og snakket med en der røg. Jeg synes rygere tager fint hensyn, så nej jeg gider ikke indgå en heksejagt, på noget der sker udenfor. Så jo jeg synes faktisk det er synd, at de skal jages væk lige meget hvor de står.

Ja, det er pisse farligt, men hvad med alt det andet farlige i den her verden, biler og sådan noget, skal vi afskaffe dem og gå tilbage til hestevogne?

Så længe du ikke står lige ved siden af rygeren(de huse jeg har set, er der rigeligt plads til at man kan flytte sig, eller man kan be personen om at have cigaretten ud af døren), så synes jeg ikke det er et problem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2017

Anonym

Jeg er ryger, det er en virkelig dum vane,  og har prøvet at stoppe så mange gange!! Er dog nået ned på kun 6 smøger om dagen �� men når det så er sagt, så er jeg pisse træt af at blive behandlet som lort pga jeg ryger. 

Ikke rygere ejer ikke alt offentlig grund( det gør rygere selvfølgelig heller ikke) men at stå og vente på en bus i et halvåben skur hvor jeg personligt altid lige træder lidt væk fra andre personer når jeg tænder en smøg, ikke må være der fordi at du som ikkeryger ikke vil lugte eller udsættes for passiv røg i de 2 min det tager at ryge en smøg, ja så er der noget galt i dagens Danmark.  

Jeg har evt oplevet at jeg var på gåtur med mine hunde på stranden (om vinteren) der var måske 7 mennesker i alt dernede og jeg ville lige tage en smøg imens mine hunde løb rundt og legede.. fandtes om.jeg har lige tændt, kommer der en kvinde løbende og skriver af mig( hun var 20m fra mig) at "jeg skal slukke det lort på et offentlig sted, tænk hvis alle børnene (2 børn 100n fra mig)  fik kræft pga at jeg lige ville nyde dødens pind" 

Det var en gal antiryger, og jeg blev en gal ryger og alt endte med hun tog min pakke smøger og smed dem i havet (miljøsvin) kan det virkelig være rigtig at antiryger skal være efter os ryger som om vi var en flok rotter? 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

kraftig parfume som en del kvinder går med giveŕ mig hovedpine.

Bør jeg tilbyde dem en vådserviet så de kan tørre noget af stanken af ? 

Det mangles jo bare at de viser noget respekt for andre mennesker. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

migxher

Sprit25 skriver:

Synes begge sider graver sig ned. Hvis nu begge sider snakkede pænt omkring det, ville vi sikkert få meget mere hygge sammen. Tænker det er de færreste ryger, der ikke vil tage hensyn! 

Altså jeg har ikke umiddelbart noget pænt eller positivt at sige om rygere/rygning da der i min verden ikke er noget godt ved det.

Anmeld Citér

30. juni 2017

migxher

Anonym skriver:

Jeg er ryger, det er en virkelig dum vane,  og har prøvet at stoppe så mange gange!! Er dog nået ned på kun 6 smøger om dagen �� men når det så er sagt, så er jeg pisse træt af at blive behandlet som lort pga jeg ryger. 

Ikke rygere ejer ikke alt offentlig grund( det gør rygere selvfølgelig heller ikke) men at stå og vente på en bus i et halvåben skur hvor jeg personligt altid lige træder lidt væk fra andre personer når jeg tænder en smøg, ikke må være der fordi at du som ikkeryger ikke vil lugte eller udsættes for passiv røg i de 2 min det tager at ryge en smøg, ja så er der noget galt i dagens Danmark.  

Jeg har evt oplevet at jeg var på gåtur med mine hunde på stranden (om vinteren) der var måske 7 mennesker i alt dernede og jeg ville lige tage en smøg imens mine hunde løb rundt og legede.. fandtes om.jeg har lige tændt, kommer der en kvinde løbende og skriver af mig( hun var 20m fra mig) at "jeg skal slukke det lort på et offentlig sted, tænk hvis alle børnene (2 børn 100n fra mig)  fik kræft pga at jeg lige ville nyde dødens pind" 

Det var en gal antiryger, og jeg blev en gal ryger og alt endte med hun tog min pakke smøger og smed dem i havet (miljøsvin) kan det virkelig være rigtig at antiryger skal være efter os ryger som om vi var en flok rotter? 

Jamen der er da helt sikkert noget galt når man ikke vil udsættes for andres klamme røg  det kan godt være det bare er ingenting for dig fordi du er ligeglad med din krop, men det er vi faktisk nogen der ikke er når det kommer til vores egen. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

migxher skriver:

Jamen der er da helt sikkert noget galt når man ikke vil udsættes for andres klamme røg  det kan godt være det bare er ingenting for dig fordi du er ligeglad med din krop, men det er vi faktisk nogen der ikke er når det kommer til vores egen. 

Jeg vil heller ikke udsættes for utrolig stærk parfume, da det også skader en krop, men jeg møder da stadig mennesler som har overspjøtt dem med parfume og jeg siger da ikke il personen at hun/han skal gå?  

Jeg ved udmærket det ikke er sundt og hvis du læser hvad jeg skrev, at jeg ville ønske jeg kunne stoppe, og har prøvet endda, MANGE GANGE!!! Men det kan man ikke altid... 

Ingenting for mig? Jeg personligt tager ALTID hensyn til andre ang mit røg.. jeg ryger aldig i nærheden af andre, jeg ryger altid udenfor selvom jeg må.ryge inde, også i mit eget hjem. Det er en evig kamp mellem rygere og ikke ryger, men at rygere bliver behandlet som de gør er forkert! 

Anmeld Citér

30. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
migxher skriver:

Og jeg vil ikke have at mine kommende børn komme hjem og stinker af parfume, da jeg ikke kan tåle det, det er squ da heller ikke sundt for vores børn at blive udsat for det, men der er ingen der siger noget til det..

Ja det giver ikke kræft, men det er fandeme ikke sundt på huden og det kommer helt sikkert tættere på vores børns hud, end en der står og ryger ved et busstoppested eller på en tur i byen.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Tutter92

Helt ærligt så forstår jeg slet ikke hvordan nogle af jer kan sige at vi som ikke-rygere lige må finde os i at få andres ulækre indåndede røg ind i vores næse eller mund i 2 min, og så er det heller ikke værre. 

Gu' er det da så ! Jeg har selv valgt at jeg ikke vil forgifte min krop og lunger med noget så skadeligt og ulækkert som røg. Skal jeg som den fornuftige så tage hensyn og bare lade en uden sund fornuft puste sin røg på mig ?! 

Jeg glæder mig til alt offentlig rygning bliver forbudt, så kan I forgifte jer hjemme bag lukkede døre så ikke det går ud over os andre. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Sprit25

migxher skriver:

Altså jeg har ikke umiddelbart noget pænt eller positivt at sige om rygere/rygning da der i min verden ikke er noget godt ved det.

Jeg kan sige mange pæne ting om mange rygere! Bare fordi du ryger er du altså ikke et dårligt menneske. 

For næsten helt lyst til at ryge når jeg møder typer som dig! Beder du så også folk slukke en bil når du går på gaden? Har du stearinlys derhjemme! 

Take a fucking chill pill! 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Karina84

Er jeg den eneste der tænker rummelighed og respekt for hinandens forskelligheder her?

Det handler ikke om for eller imod rygning, for det er usundt og det ved vi alle.

Men jeg nægter simpelthen at tro på at få minutter i et venteskur udenfor, med en ryger som IKKE direkte puster røgen ned i ens lunger, kan være skadeligt for ens helbred. Kan vi ikke godt være enige så langt?

Hvorfor ikke sige skidt pyt, anerkende at vi er forskellige, og vi alle skal skal tage hensyn, både rygeren og ikke-rygeren, for i det offentlig rum har vi alle lov til at være.

Måske er det bare mig der er ramt af en god-karma-smil-til-verden-dag, i dag i regnen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.