Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Lad os bare lave det regnestykke 

1200 kr/ mdr x 12= 14.500

14.500 x 83 = 1,2 mil, så basicly når du er død kan du købe hus for de penge du har brugt på at ryge

Kan godt være der er mange der kan købe, men der er lige så mange der ikke kan. 

Og er det sådan du ønsker danmark skal være? 

Har du råd til eget hus må du gerne ryge helt lovligt, har du ikke er det ulovligt  skal folk så smides i fængsel for det?

Når man ikke ejer et hus ... ja så synes jeg faktisk at det er ejerne der må bestemme om der skal stinke af røg.....

det er da helt fair man henvises til en have eller terrasse eller uden for. 

Og dit regnestykke er irrelevant... man behøver jo ikke nedbeyale et hus/ lejlighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2017

Anonym

migxher skriver:

Hvis det er så urealistisk så må man jo droppe sin dårlige vane. 

Læs det andet svar. 

Den form for klasse og priviligie forskel lyder rigtig uhyggelig i min verden. 

Anmeld Citér

2. juli 2017

Anonym

migxher skriver:

Hvis det er så urealistisk så må man jo droppe sin dårlige vane. 

Læs det andet svar. 

Den form for klasse og priviligie forskel lyder rigtig uhyggelig i min verden. 

Anmeld Citér

2. juli 2017

Anonym

Når man ikke ejer et hus ... ja så synes jeg faktisk at det er ejerne der må bestemme om der skal stinke af røg.....

det er da helt fair man henvises til en have eller terrasse eller uden for. 

Og dit regnestykke er irrelevant... man behøver jo ikke nedbeyale et hus/ lejlighed.

Men det jo ikke kun lejere vi taler om. 

nærmest alle nye lejligheds komplekser, hvad endten det er andel,leje eller eje er røgfri. Hvis så også gaden gøres røgfri, hvor skal rygere så være? Skal vi gennemtvinge et kollektivt rygestop? Hvor cigaretter handles illigalt og staten mister en KÆMPE skattepost.

Men dem der bor i eget hus må ryge? 

Det kan da godt være du kan låne pengene, men du skal da stadig betale alt tilbage + renter, så mere realistisk er nok 1,5 mill

Anmeld Citér

2. juli 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Men det jo ikke kun lejere vi taler om. 

nærmest alle nye lejligheds komplekser, hvad endten det er andel,leje eller eje er røgfri. Hvis så også gaden gøres røgfri, hvor skal rygere så være? Skal vi gennemtvinge et kollektivt rygestop? Hvor cigaretter handles illigalt og staten mister en KÆMPE skattepost.

Men dem der bor i eget hus må ryge? 

Det kan da godt være du kan låne pengene, men du skal da stadig betale alt tilbage + renter, så mere realistisk er nok 1,5 mill

Kæmpe skattepost - næppe. De omkostninger det danske sygevæsen har pga rygere falder så væk. Hvis altså de ikke ryger mere.

og mht. lån er der nogle af de billigste lånemuligheder der nogensinde har været.... så der vil jeg mene at 15.000kr om måneden rækker langt. 

Jeg synes ikke de burde være forbudt at ryge på gaden... eller en altan. Det er da helt fint. Bar man ikke oser folk i hovedet. Og ja- folk der ejer har da flere privilegier end dem der ikke gør..? Man flytter ikke bare en væg eller andet når man ikke ejer det man bor i. Så er man jo nødt til at følge de regler der gælder. Jeg kender ikke til ejerlejligheder man ikke må ryge i indendørs.. hvem skulle bestemme det..?

Anmeld Citér

2. juli 2017

sandramor

migxher skriver:

Der bliver ikke røget hjemme hos os og vi kommer ikke hos folk der ryger indenfor, så enkelt er det

Så igen stakkels dine børn hvis de begynder at ryge 

For det er altså ingen garanti at de ikke gør bare fordi i ikke kommer sådanne steder...... 

Men ja så kan I jo "heldigvis" bare lade være med at besøge jeres børn i deres ryger hjem

Anmeld Citér

3. juli 2017

nilletøz

Tutter92 skriver:

Helt ærligt så forstår jeg slet ikke hvordan nogle af jer kan sige at vi som ikke-rygere lige må finde os i at få andres ulækre indåndede røg ind i vores næse eller mund i 2 min, og så er det heller ikke værre. 

Gu' er det da så ! Jeg har selv valgt at jeg ikke vil forgifte min krop og lunger med noget så skadeligt og ulækkert som røg. Skal jeg som den fornuftige så tage hensyn og bare lade en uden sund fornuft puste sin røg på mig ?! 

Jeg glæder mig til alt offentlig rygning bliver forbudt, så kan I forgifte jer hjemme bag lukkede døre så ikke det går ud over os andre. 

Skal ikke kunne sige om det nogensinde bliver forbudt at ryge udendørs men tror næppe det ville hjælpe..

jeg er selv ryger og ville forsætte med at ryge udendørs - men tager da hensyn til dem der ikke ryger.. jeg har stået ved et stoppested hvor der ikke stod nogle, men en dame gik forbi og hun var nedladende og kalde mig fucking kælling fordi jeg stod og røg en smøg...  det synes jeg jo bestemt ikke er i orden! 

Anmeld Citér

3. juli 2017

nilletøz

Jeg er selv ryger..

men synes jeg tager alt det hensyn jeg kan overfor dem der ikke ryger.. 

mimen ligefrem bede en om at gå ud fra et skur, den ved jeg skam ikke om jeg havde fundet mig i, hvis jeg ikke ligefrem stod og pustede røgen over i hovedet på andre, men jeg ikke se hvad problemet er..

synes vi ryger bliver set ned på som om vi er totalt syge af pest... 

men far er holdt op med at ryge fornylig og jeg har taget alt det hensyn overfor ham, jeg går væk fra ham når jeg skal ryge - ved nemlig hvor hurtigt han falder i.. han er flad for jeg tager hensyn til ham... 

Anmeld Citér

3. juli 2017

Tutter92

sandramor skriver:

Så igen stakkels dine børn hvis de begynder at ryge 

For det er altså ingen garanti at de ikke gør bare fordi i ikke kommer sådanne steder...... 

Men ja så kan I jo "heldigvis" bare lade være med at besøge jeres børn i deres ryger hjem

Jeg synes ikke at du burde blive personlig og blande hendes børn ind i det. De har intet med den her debat at gøre. 

Vi har alle hver vores mening, og det skal vi respektere. Jeg synes at man oftere ser herinde at folk begynder at blive lede i deres udtalelser fordi man ikke synes det samme som dem. 

Anmeld Citér

3. juli 2017

Tutter92

nilletøz skriver:

Skal ikke kunne sige om det nogensinde bliver forbudt at ryge udendørs men tror næppe det ville hjælpe..

jeg er selv ryger og ville forsætte med at ryge udendørs - men tager da hensyn til dem der ikke ryger.. jeg har stået ved et stoppested hvor der ikke stod nogle, men en dame gik forbi og hun var nedladende og kalde mig fucking kælling fordi jeg stod og røg en smøg...  det synes jeg jo bestemt ikke er i orden! 

Det tror jeg der gør, med alt den fokus der bliver på sundhed. 

Men bortset fra det så synes jeg ikke det er iorden at du er blevet kaldt sådan noget. Uanset om du så havde stået og røget lige ved siden af hende, skal hun da ikke kalde dig det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.