Sprit25 skriver:
Næh biler er da på ingen måde en nødvendighed. Jeg har ikke en bil, det går så fint uden
Jeg har derimod en øko mand, der cykler overalt, genbruger og affaldssortering. Og ja, desværre, ryger!
Jo en bil er en nødvendighed, hvis man bor udenfor de store byer, og ellers er et alm arbejdende menneske med børn, der skal hentes indenfor de normale åbningstider i institutionen. Personligt ville min transporttid øges med to timer om dagen, hvis jeg var hensat til det offentlige. Og jeg bor altså ikke i det sådan rigtige udkants Danmark men i trekantsområdet i et paracelhus kvarter.
Derudover er jeg faktisk enig med dig langt hen af vejen. Rygning er en afhængighed og et slags personligt "valg", som pålægger den enkelte. Jeg tror ikke, at der med passiv rygning og dens ødelæggende efffekter menes, den meget begræsende røg man får, når man står udenfor ved siden af en tilfældig ryger. Jeg tror den skadelige effekt af passiv rygning kommer, når en person udsættes for røgen på ugentlig basis i noget større omfang. Derfor er det ok med mig, at rygere ryger de steder, hvor det nu er tilladt, selvfølgelig under normal hensynstagen. Men det synes jeg nu også, er det jeg oplever - med undtagelse af nogle enkelte idioter.
Jeg vil så også sige, at jeg synes enhver udlejer, boligejer m.m. har ret til at sætte reglerne i deres bygninger, og dermed gøre dem røgfrie. Og ja, jeg hører også til de personer der ville ønske, at askebæger blev sat et stykke væk fra indgange til indkøbscentere m.m., for kan seriøst godt få kvalme af lugten. Rygeren gør ikke forkert i at ryge der, og er ikke som sådan bange for den smule passive røg, synes bare det lugter virkelig grimt. Tror for alle partner, at det ville være fint, hvis et skur blev sat op lidt længere væk.
Anmeld
Citér