Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2017

migxher

Anonym skriver:

Så du bliver ligefrem forarget over at nogen ryger? Øhm jamen hvad så med dem der tygger tyggegummi, eller der drikker en øl i venteskuret? Bliver du også forarget over det? 

Ja det er skadeligt det er jeg helt med på, men at blive forarget over at nogen har en usund last, som de vælger at helt lovligt udfører blandt andre mennesker... det forstår jeg altså ikke...

Nej jeg bliver ikke forarget over at nogen ryger. Jeg bliver forarget over at nogen åbenbart er så egoistisk og dårlig opdraget at de ikke kan tage deres klamme vane med et andet sted hen, men istedet forventer at vi andre viger for deres usunde vane. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Ja tænk sig hvis man skal vise hensyn til andre mennesker, puha, det uretfærdigt og urimeligt.

Hvis nogen vælger at stå og ryge under et halvtag og det regner udenfor, så går jeg ud i regnen. Jeg kunne aldrig finde på at benævne at de godt må ryge et andet sted. Men jeg bliver ked af at se hvor menneskeheden er på vej hen, for det der med at vise hensyn til andre er åbenbart langt fra mange. 

Og jeg synes ærlig talt ikke man kan sidestille rygning og derved passiv rygning med alkohol. Rygning og passiv rygning er giftigt og derved udsætter man med vilje andre mennesker for noget der er sundheds skadeligt, uden de selv aktivt kan vælge fra. En øl vælger folk selv at drikke og fred være med det, de hælder det ikke i halsen på andre mod deres vilje eller står og sprøjter med øl på andre der står i nærheden så de lugter af det og det sidder i tøjet. 

Men fordi jeg ikke bryder mig om rygning og den ryge kultur der er så udbredt her i landet, vil jeg aldrig blande mig i det offentlige rum. Jeg går selv pænt væk fra hvor de står. Jeg ville bare ønske at det der med respekt for andre var lidt mere naturligt end den der kultur der opstået med at man har ret til alt i det offentlige rum uden at tænke på hvad der måske er mest hensigtsmæssigt og respektfuldt for andre.

Jeg forstår faktisk ikke dit svar, fordi jeg føler du modsiger dig selv. Vi skal vise hensyn, respekt og alt det der. Hvorfor er det så helt præcist at ikke-rygeren, som sad der først, skal være den der forlader skuret og ikke rygeren, som er den der har en vane, der rammer andre og som ankom sidst, der skal gå? Hensyn går vel begge veje. Nu har jeg aldrig røget, men hvis jeg gjorde kunne jeg aldrig i livet drømme mig om at stille mig ind i et busskur, heller ikke halvåbent, og ryge. Min kæreste er x-ryger og røg ekstremt meget. Han siger det samme: Det er ikke andre problem, at han har den vane, så han har altid set det som hans opgave at tage hensyn til andre og gå væk, hvis han skulle ryge en smøg. Han har aldrig synes det var synd for ham, at der var begrænsninger på, hvor han måtte ruge, fordi han godt forstod at han havde en vane, der var generende for andre. Det har jeg sgu respekt for!

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Jeg forstår faktisk ikke dit svar, fordi jeg føler du modsiger dig selv. Vi skal vise hensyn, respekt og alt det der. Hvorfor er det så helt præcist at ikke-rygeren, som sad der først, skal være den der forlader skuret og ikke rygeren, som er den der har en vane, der rammer andre og som ankom sidst, der skal gå? Hensyn går vel begge veje. Nu har jeg aldrig røget, men hvis jeg gjorde kunne jeg aldrig i livet drømme mig om at stille mig ind i et busskur, heller ikke halvåbent, og ryge. Min kæreste er x-ryger og røg ekstremt meget. Han siger det samme: Det er ikke andre problem, at han har den vane, så han har altid set det som hans opgave at tage hensyn til andre og gå væk, hvis han skulle ryge en smøg. Han har aldrig synes det var synd for ham, at der var begrænsninger på, hvor han måtte ruge, fordi han godt forstod at han havde en vane, der var generende for andre. Det har jeg sgu respekt for!

det jeg mener er at jeg ikke skaber problemer ved at hidse mig op for folk der ikke viser mig hensyn. 

Men derved ikke sagt at jeg på nogen måde billiger folk der ikke viser hensyn mht. Rygning. 

Men jeg ville ønske rygere ville være bedre til at vise hensyn til andre ikke rygere.

Anmeld Citér

29. juni 2017

HvidSne

migxher skriver:

Ja, jeg er så fræk og irriterende at jeg beder dem gå udenfor. Det er total mangel på respekt for sine medmennesker at stå der og ryge og så må vi andre bare stå ude i regnen hvis vi ikke vil udsættes for passiv rygning. Jeg har heldigvis kun oplevet det få gange hvor jeg har haft mine 2 små børn med. 

Jeg er også begyndt at bede dem gå ud, men kun når jeg har været for udmattet til selv at gå ud. Jeg er bare blevet helt sindssygt overfølsom over for cigaretrøg under min graviditet. Jeg har svært ved at forestille mig, det ikke vil fortsætte, når babyen er her.

Jeg indser, jeg måske er lidt af et røvhul over for rygere, men jeg er virkeligt træt af at få cigaretrøg i hovedet, når jeg sidder og venter på en bus...

Anmeld Citér

29. juni 2017

Carina:-)

Så du bliver ligefrem forarget over at nogen ryger? Øhm jamen hvad så med dem der tygger tyggegummi, eller der drikker en øl i venteskuret? Bliver du også forarget over det? 

Ja det er skadeligt det er jeg helt med på, men at blive forarget over at nogen har en usund last, som de vælger at helt lovligt udfører blandt andre mennesker... det forstår jeg altså ikke...

Nu skader man jo ingen andre end sig selv ved at drikke øl 

Så forstår ikke sammenligningen?

Jeg er selv ex ryger ; og selv dengang forstod jeg ikke hvad der gør at man partou skal ryge inden man skal køre i en bus eller bil og lige så snart den holder så spæne ud og tænde en smøg inden man nærmest står på fortovet.

Man kan godt sove en nat og arbejde flere timer Ude n en smøg 

Så hvorfor den trang til at ryge nu og her når den smøg kunne være røget inden man gik til bussen?

Anmeld Citér

29. juni 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Forestil jer, i skal med bussen, og sætter jer ved busstoppestedet og venter. I har evt jeres børn med. Der kommer en anden person ind i busstoppestedet (evt fordi det regner) og tænder en smøg. 

Hvad gør i? Går i ud, bliver siddende eller beder rygeren om at gå udenfor?

Er det noget der irriterer jer eller er i ligeglade? 

Jeg selv bliver ret irriteret og går udenfor

Jeg er ryger så jeg ville være ligeglad. 

MEN jeg respekterer sq ikke rygere. Dvs. Hvis der sidder en på bænken i busstoppestedet. Så tænder jeg ikke en smøg eller jeg går udenfor og ryger. Men derimod. Hvis jeg stod der først og havde tændt en smøg. Så må ikke rygeren gå. Kan ikke se hvorfor jeg skulle være den der gik hvis jeg stod der først 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
migxher skriver:

Jeg ville også gøre det hvis jeg var alene. Børn eller ej så er det total respektløs at vi andre skal vige for rygeres klamme og usunde vaner.

Rygning er klamt og skadelig. Jeg synes det er mere end fair at man ikke må ryge hvor der er andre mennesker der opholder sig.

Så du mener at der slet ikke må ryges i det offentlige rum såsom fortov og andre steder?

Anmeld Citér

29. juni 2017

heaven

Hrum..... altså jeg HADER røglugten, som i virkelig HADER... selve det at folk ryger, forstår jeg slet ikke og det skal jeg heller ikke, det er deres eget valg. Men jeg mener helt klart at man som ryger må gå væk ved sådan et stoppested, som andre har været inde på, så udsætter de mig og mine børn for passiv rygning, og det er ikke i orden.

i min by's storcenter, er der også rygning forbudt alle steder, undtaget lige ved indgangen, som i LIGE VED, så sommetider må man skære sig igennem røgen for at komme ind... det giver overhovedet ingen mening, og jeg synes det er mega klamt... hvorfor ikke lige placerer askebægere og rygezoner lidt længere væk? 

Rygning er en varm kartoffel, og folk må selv om det efter min mening, men de må tage hensyn til os der ikke gider at indånde deres gift.... 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Flomama

Ingenting, det er tilladt at ryge ved stoppesteder, så hvad min moral syntes er underordnet  

Anmeld Citér

29. juni 2017

helle85

Anonym skriver:

Forestil jer, i skal med bussen, og sætter jer ved busstoppestedet og venter. I har evt jeres børn med. Der kommer en anden person ind i busstoppestedet (evt fordi det regner) og tænder en smøg. 

Hvad gør i? Går i ud, bliver siddende eller beder rygeren om at gå udenfor?

Er det noget der irriterer jer eller er i ligeglade? 

Jeg selv bliver ret irriteret og går udenfor

Hvis hverken mine børn eller jeg fik røgen i hovedet så ville jeg ikke sige noget, da folk selv må bestemme om de ryger hvis vi blev chikaneret af røgen så ville jeg nævne det, på en pæn måde og så plejer folk og undskylde og rykke sig så det ikke irritere andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.