Ja tænk sig hvis man skal vise hensyn til andre mennesker, puha, det uretfærdigt og urimeligt.
Hvis nogen vælger at stå og ryge under et halvtag og det regner udenfor, så går jeg ud i regnen. Jeg kunne aldrig finde på at benævne at de godt må ryge et andet sted. Men jeg bliver ked af at se hvor menneskeheden er på vej hen, for det der med at vise hensyn til andre er åbenbart langt fra mange.
Og jeg synes ærlig talt ikke man kan sidestille rygning og derved passiv rygning med alkohol. Rygning og passiv rygning er giftigt og derved udsætter man med vilje andre mennesker for noget der er sundheds skadeligt, uden de selv aktivt kan vælge fra. En øl vælger folk selv at drikke og fred være med det, de hælder det ikke i halsen på andre mod deres vilje eller står og sprøjter med øl på andre der står i nærheden så de lugter af det og det sidder i tøjet.
Men fordi jeg ikke bryder mig om rygning og den ryge kultur der er så udbredt her i landet, vil jeg aldrig blande mig i det offentlige rum. Jeg går selv pænt væk fra hvor de står. Jeg ville bare ønske at det der med respekt for andre var lidt mere naturligt end den der kultur der opstået med at man har ret til alt i det offentlige rum uden at tænke på hvad der måske er mest hensigtsmæssigt og respektfuldt for andre.
Anmeld
Citér