Rygere ved busstoppested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
migxher skriver:

De 2 gange det er sket har de meget fornærmet og fortørnet slukket deres cigaret hvis de sagde nej ville jeg nok bare selv gå ud, men bestemt ikke holde min forargelse og irritation tilbage.

Har du bedt om at gå ud fordi du havde børnene med, eller ville du gøre det samme hvis du var alene.

Jeg er selv ryger, og kunne aldrig finde på at ryge i et busskur, for selvom jeg er ryger, bryder jeg mig faktisk ikke om røg.

Men jeg tænker ligesom flere, kan jeg læse mig til, at der efterhånden ikke er mange steder, ej heller ude i det fri, at man efterhånden må ryge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville gå ud - og brokke mig inde i mit hovedet...

Hvis det derimod var på en togstation, så er jeg meget mere sippet, da de fleste steder er røgfrie områder. Her hvor jeg bor står der flere skilte med det, og folk ryger alligevel.

Vi har også en lukket ventebås, og der ryger folk også inde i. Det er klamt. Jeg har ikke sagt noget endnu - men bare gået ud..

Anmeld Citér

29. juni 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis det sådan et halvåbent skur og vi ikke skulle stå der særlig længe så ville jeg nok bare æde den. Passiv rygning er skidt men i så begrænset omfang ville jeg ikke sige noget. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Vivienne

Da jeg var højgravid og ventede på bussen i et halvt åbent skur var der 2 ud af 10 gange hvor personerne gik lidt væk for at ryge. Resten var ligeglade. Så jeg gik ud. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

migxher skriver:

De 2 gange det er sket har de meget fornærmet og fortørnet slukket deres cigaret hvis de sagde nej ville jeg nok bare selv gå ud, men bestemt ikke holde min forargelse og irritation tilbage.

Så du bliver ligefrem forarget over at nogen ryger? Øhm jamen hvad så med dem der tygger tyggegummi, eller der drikker en øl i venteskuret? Bliver du også forarget over det? 

Ja det er skadeligt det er jeg helt med på, men at blive forarget over at nogen har en usund last, som de vælger at helt lovligt udfører blandt andre mennesker... det forstår jeg altså ikke...

Anmeld Citér

29. juni 2017

Zelinasmor

Selvfølgelig skal man ikke stå og ryge folk op i hovedet. Jeg går personligt altid ud og væk fra folk hvis jeg skal ryge. Men ærlig talt. Vi har fandme også lov til at være der. Jeg synes øl stinker og jeg kan nærmest brække mig af lugten, men derfor beder jeg ikke folk skride fordi de drikker en øl samme sted som jeg opholder mig. Vi snakker udenfor for pokker. Må man så heller ikke gå på fortovet og ryge af frygt for at der kommer en forbipasserende? Hold. Hvis folk er så forskrækkede så bliv dog hjemme. I indånder da også farlige stoffer fra biler og diverse. Nu er det ikke sådan at i får astma og lungekræft af at være i nærheden af en ryger i ny og næ. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Så du bliver ligefrem forarget over at nogen ryger? Øhm jamen hvad så med dem der tygger tyggegummi, eller der drikker en øl i venteskuret? Bliver du også forarget over det? 

Ja det er skadeligt det er jeg helt med på, men at blive forarget over at nogen har en usund last, som de vælger at helt lovligt udfører blandt andre mennesker... det forstår jeg altså ikke...

Hvordan i alverden kan du sammenligne de to? Hvordan skader det dig, at der er en der tygger tyggegummi eller drikker en øl? Det skader dig ikke. Til gengæld bliver man udsat for passiv rygning ved at stå op af en ryger. Det er så skævt at sammenligne de ting. Er man ryger må man bare erkende, at man har en vane der direkte rammer andre. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

migxher

Mom skriver:

Har du bedt om at gå ud fordi du havde børnene med, eller ville du gøre det samme hvis du var alene.

Jeg er selv ryger, og kunne aldrig finde på at ryge i et busskur, for selvom jeg er ryger, bryder jeg mig faktisk ikke om røg.

Men jeg tænker ligesom flere, kan jeg læse mig til, at der efterhånden ikke er mange steder, ej heller ude i det fri, at man efterhånden må ryge.

Jeg ville også gøre det hvis jeg var alene. Børn eller ej så er det total respektløs at vi andre skal vige for rygeres klamme og usunde vaner.

Rygning er klamt og skadelig. Jeg synes det er mere end fair at man ikke må ryge hvor der er andre mennesker der opholder sig.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Soonmom

Jeg har ikke sagt noget og kun oplevet det en gang. 

Det regnede og jeg sad i skuret og så kommer der en ind og tænder en cigaret. Jeg var ved at dø, synes det er så respektløs

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Ja tænk sig hvis man skal vise hensyn til andre mennesker, puha, det uretfærdigt og urimeligt.

Hvis nogen vælger at stå og ryge under et halvtag og det regner udenfor, så går jeg ud i regnen. Jeg kunne aldrig finde på at benævne at de godt må ryge et andet sted. Men jeg bliver ked af at se hvor menneskeheden er på vej hen, for det der med at vise hensyn til andre er åbenbart langt fra mange. 

Og jeg synes ærlig talt ikke man kan sidestille rygning og derved passiv rygning med alkohol. Rygning og passiv rygning er giftigt og derved udsætter man med vilje andre mennesker for noget der er sundheds skadeligt, uden de selv aktivt kan vælge fra. En øl vælger folk selv at drikke og fred være med det, de hælder det ikke i halsen på andre mod deres vilje eller står og sprøjter med øl på andre der står i nærheden så de lugter af det og det sidder i tøjet. 

Men fordi jeg ikke bryder mig om rygning og den ryge kultur der er så udbredt her i landet, vil jeg aldrig blande mig i det offentlige rum. Jeg går selv pænt væk fra hvor de står. Jeg ville bare ønske at det der med respekt for andre var lidt mere naturligt end den der kultur der opstået med at man har ret til alt i det offentlige rum uden at tænke på hvad der måske er mest hensigtsmæssigt og respektfuldt for andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.