Kasket på til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2017

Sprit25

Loa skriver:

Tænk jeg er nok den eneste der synes at det er lidt spøjst med en voksen mand med kasket, især hver dag. Er det ikke sådan temmelig meget 14-16 årige der går sådan klædt?

Jeg går altså også tit med kasket jeg er 28

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2017

lineog4

Jeg synes faktisk det er lidt sjovt at kasket bliver lig sjusket. Jeg har en bekendt med langt skæg og kasket. Han gør mere ud af sit skæg end jeg gør af mit hår, det bliver vasket, balsam i, flettet til natten og hvad ved jeg. 

Går han til bryllup er han formodentlig en af dem med det dyreste sæt tøj på og vesten er formodentlig købt så den matcher den kasket der er købt ind til lejligheden. Til modsætning finder jeg en kjole i skabet. 

Han ser alt andet end sjusket ud, men har en kasket. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Folk må klæde sig som de har lyst. Hvis man ellers har en fornuftig hygiejne, så ville jeg være ligeglad med hvordan folk gik klædt. De måtte sågar have kasket på til mit bryllup - hvis jeg skulle giftes igen og med en bryllupsfest :p

Jeg synes dog han bør overveje at smide den i kirken. Med det er mest udfra et hensyn til stedet - ikke så meget konfirmanterne.

Anmeld Citér

6. maj 2017

Abracadabra

http://lolajensen.dk/er-vores-hoeflighedsnormerregler

Det bliver betragtet som høfligt at tage hatten af indendørs - at insistere på, at beholde den på vil således af mange blive betragtet som uhøfligt.

Hvis man ønsker at have kasket på til sit eget bryllup, må man selv om det. Men kommer man til andres fester og højtideligheder, bør man overveje at spille efter de almindelige spilleregler (almindelig takt og tone) for at tage hensyn til andre.

Jeg synes personligt, at det er sjovere at spille ludo med nogle, der spiller efter reglerne - princippet gælder også andre steder. Velopdragne børn er dejligere gæster ('men det er jo hans PERSONLIGHED at prutte højlydt ved bordet - han har en sart tarm!') og hensynsfulde voksne er også dejligere gæster.

At tage sin kasket af i kirken handler om at vise hensyn overfor andres følelser - også selvom det virker fjollet, og man selv bedre kan lide andre (ludo)regler.

Anmeld Citér

6. maj 2017

Ena

Anonym skriver:

Kan man godt have kasket på som gæst til konfirmation? Det er en mand, han har pæne sorte jeans på, skjorte og sort 'habbit-agtig jakke-  og sorte sneakers...han går altid med kasket skal måske lige nævnes.

Jeg forstår slet ikke den slags 'regler'. I det miljø/de mennesker jeg omgiver mig med ville en kasket være helt i orden - ingen ville lægge mærke til det. 

Hvis den familie, der holder konfirmationen går op i den slags og ikke ville bryde sig om det, så lad kasketten ligge hjemme, er de som mig bedøvende ligeglade, så tag den endelig på. Jeg ville ærlig talt ærgre mig, hvis mine gæster ikke følte, at de kunne være sig selv til min fest. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Ena skriver:

Jeg forstår slet ikke den slags 'regler'. I det miljø/de mennesker jeg omgiver mig med ville en kasket være helt i orden - ingen ville lægge mærke til det. 

Hvis den familie, der holder konfirmationen går op i den slags og ikke ville bryde sig om det, så lad kasketten ligge hjemme, er de som mig bedøvende ligeglade, så tag den endelig på. Jeg ville ærlig talt ærgre mig, hvis mine gæster ikke følte, at de kunne være sig selv til min fest. 

Så meget enig...

Det eneste er, at nok at man lige tager den af i kirken, men ellers så synes jeg, at det er helt fint, hvis det er en familie, som ikke går op i det  

Jeg har sq aldrig tænkt over det, og jeg tror endda, der var nogle som havde det på til min konfirmation....

Anmeld Citér

6. maj 2017

Ena

Saphiira skriver:

Så meget enig...

Det eneste er, at nok at man lige tager den af i kirken, men ellers så synes jeg, at det er helt fint, hvis det er en familie, som ikke går op i det  

Jeg har sq aldrig tænkt over det, og jeg tror endda, der var nogle som havde det på til min konfirmation....

Ja, jeg mener også at man skal respekterer andre, hvis noget støder dem. Det gør jeg også selv, selvom jeg ikke bliver stødt af beklædning. Jeg er dog ikke interesseret i at kigge på nøgne mennesker, og det ville jeg være træt af, hvis folk ikke respekterede. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Tja, jeg synes generelt (desværre), at voksne mennesker med kasket ser fjollede ud, når de har dem på i dagligdagen..

Anmeld Citér

6. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

http://lolajensen.dk/er-vores-hoeflighedsnormerregler

Det bliver betragtet som høfligt at tage hatten af indendørs - at insistere på, at beholde den på vil således af mange blive betragtet som uhøfligt.

Hvis man ønsker at have kasket på til sit eget bryllup, må man selv om det. Men kommer man til andres fester og højtideligheder, bør man overveje at spille efter de almindelige spilleregler (almindelig takt og tone) for at tage hensyn til andre.

Jeg synes personligt, at det er sjovere at spille ludo med nogle, der spiller efter reglerne - princippet gælder også andre steder. Velopdragne børn er dejligere gæster ('men det er jo hans PERSONLIGHED at prutte højlydt ved bordet - han har en sart tarm!') og hensynsfulde voksne er også dejligere gæster.

At tage sin kasket af i kirken handler om at vise hensyn overfor andres følelser - også selvom det virker fjollet, og man selv bedre kan lide andre (ludo)regler.

Jeg synes også, den skal af i kirken, da der er særlige "regler", og andre kan blive stødt. 

Men når værtsparret er rummeligt og ikke går op i den slags - det ville jeg heller ikke selv gøre - så er det i mine øjne dem og ikke den lækre restaurant, der sætter "reglerne" der. Stedet er jo lejet til at være rammer for den fest, værterne ønsker, om det så er med eller uden gæster med kasket. Jeg ville i hvert fald blive pikeret som vært, hvis andet eller andre trumfede mit ønske om, at mine gæster måtte være klædt, som de ønskede. Her går jeg ud fra, gæsterne har været i bad og har tøj på uden huller og pletter, naturligvis, men en kasket kan ikke hidse mig op. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Tja, jeg synes generelt (desværre), at voksne mennesker med kasket ser fjollede ud, når de har dem på i dagligdagen..

Men det har jo intet med kasket til fest at gøre?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.