Kasket på til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2017

Jullesnulle

Vil du forklare hvorfor? Hvad signalerer det?

Tja .. vel dårlig opdragelse. Man havde ikke hat på indenfor eller i kirken i gammel dage, og det sidder noknok stadigvæk fast i kulturen.

måske kunne det være sjovt at overraske med skæget barberet væk og velfriserede hår. Skæget skal nok vokse ud igen.. og det ville da været ret sjovt at gå all in

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Familie- som selv er FULDSTÆNDIG rummelige overfor alt og alle! Også hvis der sniger sig en kasket med til barnets konfirmation. Nogle der ikke selv går op i Emma Gad, eller hvad man skal sige��

Jamen, så skal han da bare tage den på. Emma Gad - vi gider ikke 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Jullesnulle

ville aldrig have det på på en fin restaurant. Der er da også noget interessant ved at kunne stadse sig op til en fest. Ellers er det da leverpostejs agtigt/ hverdagsagtig. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Bananaalice

Kan ikke se hvorfor andre bør give deres mening om det hvis han ikke kan undvære den 1 enkelt dag synes jeg måske man har et problem, men det er almindelig pli at ingen har hat på i kirke.

Anmeld Citér

5. maj 2017

bøllen

Anonym skriver:

Kan man godt have kasket på som gæst til konfirmation? Det er en mand, han har pæne sorte jeans på, skjorte og sort 'habbit-agtig jakke-  og sorte sneakers...han går altid med kasket skal måske lige nævnes.

Min mand går også altid med kasket , men til en komfirmation ville jeg sige nej . Syntes der er forskel på fødselsdag - hjemme & konfirmation . 

Anmeld Citér

5. maj 2017

MiniMe2005

Jeg synes, det kommer meget an på, hvor formel en fest, det er. Hvis alle andre kommer i jakkesæt og fine kjoler, vil det måske være meget fint at lade kasketten blive hjemme (sammen med sneakers), men er festen mere casual, kan jeg ikke se problemet...

Det er nok også derfor, jeg helt ærligt er tilhænger af nævne dress code i invitationerne til den slags fester. Så undgår man denne slags dilemmaer :-)

Anmeld Citér

5. maj 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg ser intet problem i kasket. Heller ikke i kirke. Ærligt, så synes jeg, det er sært at vurdere folks engagement/åbenhed/personlighed eller lignende på deres hovedbeklædning eller manglen herpå.

Man skal have det dejligt, når man er til fest. Hvis det var min fest, måtte mine gæster hjertens gerne have kasket på, hvis de så var mere veltilpasse.

Anmeld Citér

5. maj 2017

B&J

Jamen hvorfor ikke når det er en man altid går med jamen så er det jo en del af en syntes jeg 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Jullesnulle

Lucinde skriver:

Jeg ser intet problem i kasket. Heller ikke i kirke. Ærligt, så synes jeg, det er sært at vurdere folks engagement/åbenhed/personlighed eller lignende på deres hovedbeklædning eller manglen herpå.

Man skal have det dejligt, når man er til fest. Hvis det var min fest, måtte mine gæster hjertens gerne have kasket på, hvis de så var mere veltilpasse.

Jamen det er jo også fint hvordan man har det derhjemme. Men det er altså pli ikke at have hat eller kasket på i kirke. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

migxher

MiniMe2005 skriver:

Jeg synes, det kommer meget an på, hvor formel en fest, det er. Hvis alle andre kommer i jakkesæt og fine kjoler, vil det måske være meget fint at lade kasketten blive hjemme (sammen med sneakers), men er festen mere casual, kan jeg ikke se problemet...

Det er nok også derfor, jeg helt ærligt er tilhænger af nævne dress code i invitationerne til den slags fester. Så undgår man denne slags dilemmaer :-)

Enig her.

I min familie er dresscoden typisk meget formelt med jakkesæt mm. Til bryllup, konfirmation mm Og så ville jeg synes set var en anelse sjusket med kasket, og lidt respektløst overfor værten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.