Kasket på til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2017

klmf

Jeg var til konfirmation i søndags og der sad en voksen mand i kirken med kasket på. Dårlig opdragelse hedder det hos os. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Familie- som selv er FULDSTÆNDIG rummelige overfor alt og alle! Også hvis der sniger sig en kasket med til barnets konfirmation. Nogle der ikke selv går op i Emma Gad, eller hvad man skal sige��

Så ville jeg mene, han skal tage den af i kirken, men roligt kan bære den til festen. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

heaven

Hvis den er alm velholdt og ren ( og det er vel det samme med alt tøj/beklædning egentlig) kan jeg ikke se problemet - og da slet ikke når det nu lyder som om det er en del af manden .... vi er ret så afslappet med sådan noget... 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym

Kan han i dagens anledning skifte den ud med en sixpence? De er lidt pænere. Dog ville jeg stadig tage den af i kirken som aller mindst. Synes bestemt ikke man må have hat på i kirken. Jeg ville også synes det så underligt ud på en restaurant men mere acceptabelt :-)

Anmeld Citér

5. maj 2017

NupaSofia

Jeg synes det er fint. Kunne forstå, hvis han kom til et formelt arrangement, som det jo er, og lignede en bums, altså her tænker jeg beskidt og lasset klædt, tvivlsom hygiejne. Eller hvis han var fuld, ubehagelig eller andet, men han er pæn og ren og sød og vil bare gerne have den kasket på, han altid går med, så hvorfor ikke?

Kunne se, at det ville være mærkeligt, hvis han aldrig gik med den normalt, og pludselig insisterede på at have den på for at provokere (hvordan kasketten i sig selv skulle kunne det, ved jeg så ikke) 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Miti's mama

Jeg vil selv synes det er respektløst at have hat på i kirken... men vil nok ikke skænke det en videre tanke  Men udenfor kirken med familien osv er det noget andet. Der er vel også andre i kirken end lige jeres familie, og ville nok ikke tage den på, mest fordi der så sidder en eller anden og bliver smækfornærmet og tager al opmærksomheden fra de unge... bare en tanke.

Anmeld Citér

6. maj 2017

Abracadabra

Svarer det ikke til at sætte sig på Brøndby-siden af stadion med en FCK-trøje på? Det er ret respektløs overfor de andre i kirken/på den fine restaurant - ikke bare overfor den ene familie, der har inviteret Kasket-Karl, men i høj grad også overfor alle andre tilstedeværende. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Jullesnulle

Jeg har aldrig helt forstået den der med .., "folk må da komme som de er - om de så har laser fra containeren på". En fejring er jo netop noget specielt og IKKE hverdagsagtig. At han skal væk med kasketten som er en del af ham 1 dag svarer til at sige at mine jeans er en del af mig så det skal jeg da bare tage på til bryllup i stedet for galla kjole..? Folk holder en fest og bruger mange penge og energi for at give en en god oplevelse ... og en del af det er også at gæsterne tænker over tøj og gave - gør en indsats for at værterne bliver glade

overrask de andre ved at barbere skægget og frisere håret uden en kasket. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Loa

Tænk jeg er nok den eneste der synes at det er lidt spøjst med en voksen mand med kasket, især hver dag. Er det ikke sådan temmelig meget 14-16 årige der går sådan klædt?

Anmeld Citér

6. maj 2017

lineog4

Anonym skriver:

Familie- som selv er FULDSTÆNDIG rummelige overfor alt og alle! Også hvis der sniger sig en kasket med til barnets konfirmation. Nogle der ikke selv går op i Emma Gad, eller hvad man skal sige��

Hvis den kære mand har kasket ved alle andre lejligheder sammen med familien, hvorfor så ikke også til konfirmation. 

Jeg ved så ikke om der er noget Emma gad eller andre regler lige i kirken. Men resten af tiden kan jeg slet ikke forstå hvad problemet skulle være 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.