Kasket på til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2017

Carina:-)

Kommer an på hvor formel man er .

Her er vi på ingen måde formelle. 

Vi går mere op i at have det hyggeligt og en løssluppen fest end hvad folk har på.

Vi har et hold venner hvor manden kom i shorts til vores bryllup. 

Mange kommenterede det men vi synes det vigtigste var at han kom 

Så jeg ville være ligeglad med gæsternes påklædning og bare glæde mig over de kom.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2017

Aristocats

Jeg har aldrig helt forstået den der med .., "folk må da komme som de er - om de så har laser fra containeren på". En fejring er jo netop noget specielt og IKKE hverdagsagtig. At han skal væk med kasketten som er en del af ham 1 dag svarer til at sige at mine jeans er en del af mig så det skal jeg da bare tage på til bryllup i stedet for galla kjole..? Folk holder en fest og bruger mange penge og energi for at give en en god oplevelse ... og en del af det er også at gæsterne tænker over tøj og gave - gør en indsats for at værterne bliver glade

overrask de andre ved at barbere skægget og frisere håret uden en kasket. 

Det kommer vel også an på hvem man er. Jeg er hamrende ligeglad med hvad folk har på generelt og lægger sjældent mærke til det alligevel - hvis du bad mig om at gengive hvad folk havde på til min fest, kunne jeg 100 % ikke - jeg går ikke op i hvad folk har på, heller ikke til fester, bryllupper, konfirmationer eller noget helt tredje - måske derfor at jeg aldrig ville rynke på næsen af en kasket. En fejring er noget specielt fordi vi fejre noget fedt, det specielle er ikke folk i fint tøj i min verden. Jeg synes oven i købet at der er en vis charme i at folk ikke går alt for meget op i det (undskyld mig) skide tøj, det er jo bare tøj for hulan og jeg forstår virkelig ikke ramaskriget over en kasket (!) - men måske også bare fordi jeg ikke er særligt formel og derved ville jeg aldrig bemærke et brud på "reglerne" vedrørende klæder.

En meget god ven af min mand og jeg har et job der kræver suit and tie og ordnet hår, det smitter såvel også af på ham i hverdagen - manden er altid yderst velklædt i figursyet jakkesæt og hele moletjavsen - det har bare altid været skide sjovt at se ham sammen med alle "os andre" - også til fester. Mange har tit og ofte knapt nok tøj på kroppen og ellers er det mest af alt gamle, farverige sager fra en kælderlugtende genbrug  Synes jo netop også at det har en dejlig charme, vi griner altid af hans fine facon og resten af omgangskredsen knap så fine fornemmelser - det er sgu da kun skønt at diversiteten i mennesker og deres små quirks stadig godt kan herske til en fest - om det så er den ene eller den anden vej - jeg synes tværtimod at det er skønt at alle ikke kommer i den samme vilde gallakjole eller figursyet jakkesæt fra Armani, at man stadig kan se hvem folk er og at de beholder noget der bare er en del af dem i hverdagen. Jeg synes det er meget sjovere at ham den evigt-kiksede kommer i en hengemt krøllet skjorte fra 80'erne, at manden med kasketten og det store skæg bevarer den kendte kasket og at kvinden der altid lader brysterne svinge uden BH heller ikke lige pludselig har en vild push-up på - man behøver i hvert fald ikke anstrenge sig for at komme til mine fester. Det ville alligevel aldrig falde mig ind at noget tøj var uhøfligt eller en ligegladhed mod mig! Men igen, jeg er nok mindretallet 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Men det har jo intet med kasket til fest at gøre?

Næe, det har det ikke, også alligevel lidt, for mit svar vil jo være nej til ts spørgsmål om man kan have en kasket på til en konfirmation ��

Anmeld Citér

6. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kan man godt have kasket på som gæst til konfirmation? Det er en mand, han har pæne sorte jeans på, skjorte og sort 'habbit-agtig jakke-  og sorte sneakers...han går altid med kasket skal måske lige nævnes.

Han kan jo finde en flot/der passer til tøjet hvis han gerne vil have en på. Eller en anden slags hat. Gøre det lidt festligt. ��

Men som sagt det kommer an på hvordan dresscode er. Jeg havde jeans på sidst jeg var til bryllup. Gommen var i cargo bukser og bruden i polkaplettet kjole. Det var såå dejligt afslappet. DeR kunne jeg også have haft kasket på.

Hvis de er nervøse, så snak med forældrene/konfirmanden. 

Anmeld Citér

6. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Loa skriver:

Tænk jeg er nok den eneste der synes at det er lidt spøjst med en voksen mand med kasket, især hver dag. Er det ikke sådan temmelig meget 14-16 årige der går sådan klædt?

Eller Frank Hvam? 

Tror faktisk der er mange der går med kasket hver dag.. voksne☺ 

Anmeld Citér

6. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Sprit25 skriver:

Jeg går altså også tit med kasket jeg er 28

Jeg er 30 og fik kompliment for min kasket i går☺ 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Loa

Supergirl skriver:

Eller Frank Hvam? 

Tror faktisk der er mange der går med kasket hver dag.. voksne☺ 

Nu er Frank Hvam bestemt heller ikke én jeg ville betragte som en moden voksen mand.

Er nok bare mig der synes kasket er forbeholdt unge mennesker...

Anmeld Citér

6. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Loa skriver:

Nu er Frank Hvam bestemt heller ikke én jeg ville betragte som en moden voksen mand.

Det er også fair nok.

Jeg kan godt li kasket til voksne, går selv med en fin blomsteret kasket og jeg er 30 og får komplimenter for den�� 

Vi har heldigvis alle vores smag��

Anmeld Citér

6. maj 2017

Ena

Loa skriver:

Af ren og skær nysgerrighed, hvis Frank Hvam ikke er en voksen og moden mand, hvordan er man så voksen og moden? 

Anmeld Citér

6. maj 2017

Sprit25

Supergirl skriver:

Det er også fair nok.

Jeg kan godt li kasket til voksne, går selv med en fin blomsteret kasket og jeg er 30 og får komplimenter for den�� 

Vi har heldigvis alle vores smag��

Min er en Kevin Magnussen hat fra hans første Formel 1 sæson. Den skaber også kommentarer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.