Kasket på til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Hvorfor i al verden ikke? Jeg ville slet ikke bide mærke i det. Men måske også fordi jeg er ret ligeglad med hvad folk har på til specielle lejligheder, men jeg ville ikke tænke noget om det 

Ja det tænker jeg jo også! MEN er sgu kommet i tvivl når vi nu skal i kirke og til fest på en lækker restaurant osv...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Chrissi skriver:

Jeg vil sige nej..

Vil du fortælle hvorfor?

Anmeld Citér

5. maj 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg jo også! MEN er sgu kommet i tvivl når vi nu skal i kirke og til fest på en lækker restaurant osv...

I mine øjne er det jo bare en uskyldig beklædningsgenstand og sådan noget er fuldstændigt ligegyldigt i min verden og jeg opfatter ikke noget tøj eller accessories som uhøfligt at bære. Men jeg synes altså også hele det hurlumhej med fest tøj og fine sko og jeg ved ikke hvad er aaaaalt for meget. Mine gæster måtte komme i tøj de havde fundet i en container og en elefanthue, haha, der er altså ikke noget mere ligegyldigt til en fest! Men jeg er nok også mindretallet. Jeg tænker på, hvilke "typer" er det som i skal til konfirmation hos og hvor godt kender i dem? For det kommer nok også an på det 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Vil du fortælle hvorfor?

Finde jeg synes at det ikke hører sig til, til fx en konfirmation, bryllup etc.. Men til en konfirmation, så synes jeg at have kastet på virker, hmm hvordan skal man sige det, sjusket og uhøfligt for den fine fest etc..

Synes det er fint til hverdag og mindre uofficielle begivenheder som fødselsdage etc..

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

I mine øjne er det jo bare en uskyldig beklædningsgenstand og sådan noget er fuldstændigt ligegyldigt i min verden og jeg opfatter ikke noget tøj eller accessories som uhøfligt at bære. Men jeg synes altså også hele det hurlumhej med fest tøj og fine sko og jeg ved ikke hvad er aaaaalt for meget. Mine gæster måtte komme i tøj de havde fundet i en container og en elefanthue, haha, der er altså ikke noget mere ligegyldigt til en fest! Men jeg er nok også mindretallet. Jeg tænker på, hvilke "typer" er det som i skal til konfirmation hos og hvor godt kender i dem? For det kommer nok også an på det 

Familie- som selv er FULDSTÆNDIG rummelige overfor alt og alle! Også hvis der sniger sig en kasket med til barnets konfirmation. Nogle der ikke selv går op i Emma Gad, eller hvad man skal sige��

Anmeld Citér

5. maj 2017

Anonym trådstarter

Chrissi skriver:

Finde jeg synes at det ikke hører sig til, til fx en konfirmation, bryllup etc.. Men til en konfirmation, så synes jeg at have kastet på virker, hmm hvordan skal man sige det, sjusket og uhøfligt for den fine fest etc..

Synes det er fint til hverdag og mindre uofficielle begivenheder som fødselsdage etc..

Okay, tak��

Det er noget mærkeligt noget med moden synes jeg....for den er jo blevet meget mere 'loose' end da jeg var barn...bare se på konfirmanderne - de har jo kondisko og hullede bukser på i dag...bare et eks.

Anmeld Citér

5. maj 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville ikke have den på i kirken eller på restaurant, men ellers så synes jeg det er helt fint! 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Okay, tak��

Det er noget mærkeligt noget med moden synes jeg....for den er jo blevet meget mere 'loose' end da jeg var barn...bare se på konfirmanderne - de har jo kondisko og hullede bukser på i dag...bare et eks.

Det selvfølgelig rigtig, og ja konfi-moden har helt sikkert nok ændret sig og også siden jeg blev konfirmeret i år 2000..

Men uanset, så ville jeg stadig synes at det var uformelt til sådan i min øjne formel fest.. også i år 2017.. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

Kløver

Anonym skriver:

Vil du forklare hvorfor? Hvad signalerer det?

Det vil jeg gerne, alt efter familie er det tæt på at jeg vil sige man ikke gør det når man er inviteret gæst. Det er no go til større/ mere betydningsfulde fester. Så som bryllup, konfirmation, barnedåb osv 

når man er inviteret, skylder man værtsparret som har lagt penge og energi i festen, at klæde sig pænt, alt efter hvad og hvirdan, er der selvfølgelig grader af påklædning. Med mindre det er så fint det er kjolesæt osv hvor en høj hat er en del af påklædningen, så tager man ikke hat på og slet ikke en kasket. Der er forskel på fest og hverdag. Det samme gælder solbriller, disse ting er med til at holde ens ansigt mere skjult, og det er generelt bare uhøfligt at have hat og solbriller på indendøre og ved bordet, når der spises. (Lidt andre regler for de fine dyre hatte feks til kjole og Hvidt, men tager udgangspunkt i kasketten) 

især en hverdags kasket er ofte heller ikke det kønneste at kigge på, den kan nemt være snavset osv. Jeg synes, at bære hat sådan en dag, er i mangel af respekt for værtsparret. Men jeg er nok også lidt gammeldags og dynes for få i dag tager jakkesæt/slips på til de større anledninger. En kastet kan også gøre, man virker lidt asocial, man biler ikke så åben til snak og slet ikke hvis man også har skæg( der er intet galt i at have skæg) men man kan virke lidt indelukket. Så der er det af med kasketten, og en kam igennem skægget det er vist bare en lettere uskreven etikette, ligesom man ikke rækker ind over, taler bagom ryggen på en borddame, sutter på kniven eller taler med mad i munden  

nå blev vist lidt rodet  

Anmeld Citér

5. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Kan man godt have kasket på som gæst til konfirmation? Det er en mand, han har pæne sorte jeans på, skjorte og sort 'habbit-agtig jakke-  og sorte sneakers...han går altid med kasket skal måske lige nævnes.

Nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.