Vilde mavekramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2017

Anonym trådstarter

Kære dig. 

Du har kun lige været væk et døgn, din krop er stadig i fuld alarm beredskab og ønsker derfor st bevæge sig, være aktiv, handle, den vil ikke sidde hvor du sidder og den vil da slet ikke sove for DI er i fare. Det tager tid for kroppen og tankerne at forstå du ikke er i fare, at du ikke har behov for at flygte, at du ikke er indespærret men derimod er ikke bare i sikkerhed, men også et sted der ka. Hjælpe dig til at blive et helt menneske igen, et menneske der kan sove, et menneske der ikke kigger sig over skuldrene og er bange, et menneske der ikke er stresset. 

Det er lettere sagt end gjort, men træf en beslutning; nu bliver jeg her en uge og så vurderer jeg igen. I den uge træffer jeg absolut ingen valg, men lader tingene køre som det gør dette sted og ud fra de erfaringer personalet har her. Giv dig og din krop den uge til at finde tilbage til et sted hvor du kan sove. 

selvsagt vil du gerne lige nu være hos en der kender dig, en der tog dig i armene og passede på dig. Men det er ikke det bedste for dig lige nu, det bedste er de profesionelle. Selvom du havde verdens mest støttende familie skulle du stadig blive hvor du var, for du har brug for professionel hjælp og du har brug for at være er sted hvor sandsynligheden er mindre for din ex finder dig. Du har brug for omsorg, du har brug for råd, du har brug for en psykolog - ikke fordi du er syg, men fordi du er blevet manipuleret af et sygt menneske. 

Og det er lige præcis det jeg ikke kan finde ud af. Jeg er ikke vand til og have struktur på, jeg er vand til vi gør hvad han sys og hvornår.. jeg skal lærer at planlægge mit eget liv, og det er fandme svært. Jeg har ikke taget stilling til noget det sidste år, bare fulgt med. 

Jeg har som du skriver i den grad brug for LUFT og frihed! Jeg kan ikke sove, jeg har intet spist siden i søndags. Jeg trænger til et normalt liv.

men i den grad savner jeg opbakning, jeg har ingen andre end jer her inde at 'snakke' med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Og det er lige præcis det jeg ikke kan finde ud af. Jeg er ikke vand til og have struktur på, jeg er vand til vi gør hvad han sys og hvornår.. jeg skal lærer at planlægge mit eget liv, og det er fandme svært. Jeg har ikke taget stilling til noget det sidste år, bare fulgt med. 

Jeg har som du skriver i den grad brug for LUFT og frihed! Jeg kan ikke sove, jeg har intet spist siden i søndags. Jeg trænger til et normalt liv.

men i den grad savner jeg opbakning, jeg har ingen andre end jer her inde at 'snakke' med 

Vælg lige nu igen at lade andre bestemme hvad du skal - nu er det bare mennesker som vitterlig vil dig det bedste med de valg de træffer for dig. 

Du skal tænke på du oplever noget der svarer til at have deltaget i en krig - du har reelt frygtet for dit liv, du har ikke vidst hvad der skete lige om lidt, du har været opmærksom på alle tegn - din krop reagerer både ved ikke at kunne finde hvile, ikke at have behov for mad og en lyst til at være konstant bevægelse. Du og din krop skal lære at være "normale" igen, lære at der ikke er et gevær bag hvert gadehjørne - det tager tid og du skal vælge lige nu at give dig selv og din krop tid, du skal absolut ikke træffe nogle valg overhovedet, ikke ændre din situation den næste uge. Du har lige nu kun et fokus lære at klare de basale behov igen: sove og spise. Når du kan begge ting så kan du tænke igen, mærke efter hvad du vil - ikke før

Anmeld

4. april 2017

Ena

Anonym skriver:

Det er virkelig voldsomt, det du har været igennem og det er helt forståeligt at det er meget svært lige nu. 

Jeg synes, du skal forsøge at lægge tankerne og overvejelserne om at tage hen til din bror helt på hylden, og det samme angående sms'er fra din ekskæreste. Lige nu er det en rigtig dårlig ide og alt for risikabelt af flere årsager. Brug din energi på dig selv. Mærk efter i din krop, hvad har du brug for, hvad har du lyst til og hvad synes du. Det skal du vende dig til. Få fat i en notesbog og beskriv, hvad der sker i dit liv lige nu og det, du har været igennem. Beskriv dine tanker, og beskriv dine drømme og ønsker for fremtiden. Tænk på det gode liv du kan få, nu hvor du endelig er sluppet fri. Du ville ikke have fået et godt liv med din ekskæreste, dit liv var blevet et (endnu værre) mareridt end det har været indtil videre. Det gode liv kan du få med hjælpen fra de professionelle fra krisecentret, tag imod den hjælp og følg deres anbefalinger, de gør det for dit bedste. Nu har du vristet dig fysisk fri af den mand, nu skal du arbejde på at frigøre dig følelsesmæssigt. Det tager tid, men du vil kun blive gladere og gladere.

Rigtig meget held og lykke 

Anmeld

4. april 2017

B&J

Anonym skriver:

Var lige inde og tjekke sms'erne se hvad han skriver 

Du skal slukke den mobil nu og ikke kig i den! 

Få fat i et simkort når du kan men stop med at kigge du får mere og mere dårlig samvittighed og han truer dig jo! Det er skrækkeligt og han har ind da fået din bror til at være med. 

Din bror skal godt nok skamme sig også når jan er med på det ved du hvad du skal tænke på dig selv og kun på dig selv det må du nød til at love sig selv ellers går det galt igen 

Anmeld

4. april 2017

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Få fat i et simkort når du kan men stop med at kigge du får mere og mere dårlig samvittighed og han truer dig jo! Det er skrækkeligt og han har ind da fået din bror til at være med. 

Din bror skal godt nok skamme sig også når jan er med på det ved du hvad du skal tænke på dig selv og kun på dig selv det må du nød til at love sig selv ellers går det galt igen 

Jeg har lige været UDE og hente ny, for ca en time siden 

men jeg sætter den først op i aften, har ikke energien lige nu 

Anmeld

4. april 2017

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Men han pisse klamt, men var det jeg VIDSTE det var en planB og ikke en skid for at være en god storbror 

Anmeld

4. april 2017

Aristocats

B&J skriver:

Jeg er enig. Sluk mobilen og læg den et sted hen. Få en pause fra alle de sms'er og tving dig selv til ikke at læse dem selvom det er drøn svært  

Anmeld

4. april 2017

B&J

Anonym skriver:

Men han pisse klamt, men var det jeg VIDSTE det var en planB og ikke en skid for at være en god storbror 

Nemlig og så godt du lytter til dig selv. 

Og godt du har hentet nyt simkort og gør det klar når du har energi og overskud men godt Du la. Få lukket ned så du ikke skal se på alle de SMS hele tiden 

Anmeld

4. april 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vælg lige nu igen at lade andre bestemme hvad du skal - nu er det bare mennesker som vitterlig vil dig det bedste med de valg de træffer for dig. 

Du skal tænke på du oplever noget der svarer til at have deltaget i en krig - du har reelt frygtet for dit liv, du har ikke vidst hvad der skete lige om lidt, du har været opmærksom på alle tegn - din krop reagerer både ved ikke at kunne finde hvile, ikke at have behov for mad og en lyst til at være konstant bevægelse. Du og din krop skal lære at være "normale" igen, lære at der ikke er et gevær bag hvert gadehjørne - det tager tid og du skal vælge lige nu at give dig selv og din krop tid, du skal absolut ikke træffe nogle valg overhovedet, ikke ændre din situation den næste uge. Du har lige nu kun et fokus lære at klare de basale behov igen: sove og spise. Når du kan begge ting så kan du tænke igen, mærke efter hvad du vil - ikke før

Ja, det prøver jeg også. Jeg tror snart søvnen kommer helt af sig selv, jeg er så træt som et helt alderdomshjem. Jeg er sikker på en af bivirkningerne for medicinen er træthed  jeg har hvertfald aldrig følt denne træthed her før 

alt det du skriver er noget ala det samme pkykologeb sagde imorgen, det skal vi også snakke om imorgen  

Anmeld

4. april 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Det er virkelig voldsomt, det du har været igennem og det er helt forståeligt at det er meget svært lige nu. 

Jeg synes, du skal forsøge at lægge tankerne og overvejelserne om at tage hen til din bror helt på hylden, og det samme angående sms'er fra din ekskæreste. Lige nu er det en rigtig dårlig ide og alt for risikabelt af flere årsager. Brug din energi på dig selv. Mærk efter i din krop, hvad har du brug for, hvad har du lyst til og hvad synes du. Det skal du vende dig til. Få fat i en notesbog og beskriv, hvad der sker i dit liv lige nu og det, du har været igennem. Beskriv dine tanker, og beskriv dine drømme og ønsker for fremtiden. Tænk på det gode liv du kan få, nu hvor du endelig er sluppet fri. Du ville ikke have fået et godt liv med din ekskæreste, dit liv var blevet et (endnu værre) mareridt end det har været indtil videre. Det gode liv kan du få med hjælpen fra de professionelle fra krisecentret, tag imod den hjælp og følg deres anbefalinger, de gør det for dit bedste. Nu har du vristet dig fysisk fri af den mand, nu skal du arbejde på at frigøre dig følelsesmæssigt. Det tager tid, men du vil kun blive gladere og gladere.

Rigtig meget held og lykke 

Det hr jeg gjort, jeg kan jo godt se hvad hans hensigt var, at min eks ville ha kommet og havde tvunget mig med hjem  sørgeligt at ens bror er så blind 

god ide med at skrive det ned, det vil jeg lige høre min psykolog om imorgen 

ja alt hvad der har med ham at gøre er for risikabelt.. og det vil det nok være fremover. Jeg har ved 17 tiden været nede i byen efter ny tlf og simkort  den sætter jeg op om ikke så længe og så får personalet den her. 

Fik en kort men god snak med psykologen idag, som vi forsætter mes imorgen. Kan ikke holde til så lange samtaler endnu vurdere hun  men hun sys det var en god ide at jeg får udleveret pillerne kl 21:30 og så ligger tlf væk og slukker tv'et så jeg bedre kn fungere i hovedet. Jeg blir ualmeldeig træt af at tænke og tage stilling til ting  Det jeg slet ikke vand til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.