Vilde mavekramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.155 visninger
386 svar
305 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg har siden i tisdags døjet med de vildeste mavekramper, og er enormt svimmel (om aften så meget jeg nærmest ikke kan stå) 

jeg har i flere mdr lidt af søvnløshed, været træt om dagen og ikke kunne sove om natten. Jeg har ingen appetit og har kronisk hovedpine. Jeg har den vildeste uro i maven døgnet rundt, jeg føler jeg skal dø når der er rigtig slemt for så sætter det sig til hjertebanken, og jeg føler kvælning! Yderst ubehageligt..

jeg er pt i er særlig nederen forhold som jeg virkelig prøver komme ud af, men han vil ikke give slip (vi har ingen børn sammen) han er så manipulerende og min familie sys han er den eneste rigtige for mig, fordi han får mig til at fremstå som psykisk ustabil hvor det er ham der hjælper mig .. han bilder mig ind at jeg gerne vil ud af det fordi jeg ved han har ret  

ud over det så er han tit 'hård' overfor mig. Han har aldrig kaldt mig noget, men siger flere gange om ugen at jeg ville dø uden ham, og at jeg ikke kan overleve uden ham.. 

jeg prøver at gå men han blokere og holder mig tilbage  og for fredens skyld blir jeg men jeg er ødelagt, knust og har ingen opbakning fordi alle sys han er så fantastisk! Han vil kun acceptere forholdet slutter vis det er pga utroskab, jeg har overvejet det men må jo ikke gå ud for ham .. 

desidste uger er han begyndt at holde mig fast hvilken får mig til at gå i panik, jeg er virkelig bange for jeg snart knækker helt og aldrig kommer herfra.. 

Er bare så bange for det til sidst udvikler sig til vold  

men hva gør jeg ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

Stivdie

Søde du, 

De symptomer du beskriver, synes jeg lyder som alvorlig stress. Og set på din situation, så giver det også god mening, at din krop reagerer som den gør, når din kæreste sætter dig under konstant psykisk press. 

Du skriver, han ikke vil lade dig gå ud. Mener du her at gå i byen med veninderne, eller må du slet ikke gå ud af huset/lejligheden? Hvis det er sidstnævnte, så er jeg bekymret for dig? 

Jeg tænker, du skal opsøge din læge. Alene dine mavesmerter og søvnløshed giver rigelig grobund for det. Du bør forklare lægen om din situation, måske kan du få hjælp den vej?

Anmeld

1. april 2017

Stivdie

Husk på at psykisk vold også er vold! Et alternativ er at opsøge et krisecenter

Anmeld

1. april 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Søde du, 

De symptomer du beskriver, synes jeg lyder som alvorlig stress. Og set på din situation, så giver det også god mening, at din krop reagerer som den gør, når din kæreste sætter dig under konstant psykisk press. 

Du skriver, han ikke vil lade dig gå ud. Mener du her at gå i byen med veninderne, eller må du slet ikke gå ud af huset/lejligheden? Hvis det er sidstnævnte, så er jeg bekymret for dig? 

Jeg tænker, du skal opsøge din læge. Alene dine mavesmerter og søvnløshed giver rigelig grobund for det. Du bør forklare lægen om din situation, måske kan du få hjælp den vej?

Det er generelt. Og han tjekker alt, han har find my iPhone installeret på en eller anden måde, så han kan se vis jeg har været ude mens han er på job. Han er bange for jeg ikke kommer tilbage 

veninderne ses jeg ikke med mere og har ikke gjort længe, vi skriver kun sammen.. 

ja ved godt jeg skal til læge, men han siger at det skal jeg ikke, og vis jeg holder fast i det vil han med, så siger han at jeg vil få det bedre med medicin og så vil det hele blive godt igen 

Anmeld

1. april 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Husk på at psykisk vold også er vold! Et alternativ er at opsøge et krisecenter

Ja det er det og du har ret 

det er virkelig ødelæggende 

Anmeld

1. april 2017

Nel

Tror du han kunne finde på at gøre noget, hvis du gik din vej? Hvad forestiller du dig at scenariet er?

Jeg synes helt klart det lyder til at psykisk vold. Du skal væk. Har du overvejet at tage hen på et krisecenter? De vil kunne hjælpe dig, også hvis du er bange for hvad han vil gøre hvis du går. Dine fysiske symptomer er et meget klart tegn på at du har været i den her situation alt for længe.  Kæmpe kram herfra

Anmeld

1. april 2017

Nel

http://www.lokk.dk/Faa-hjaelp-her/Er-du-udsat-for-vold-eller-stalking/

Måske bliver du slået, truet eller nedgjort af din nuværende eller tidligere partner? Vold kan have mange udtryksformer og kan eksempelvis både være af fysisk og psykisk karakter.

Ring til  den nationale hotline 70 20 30 82

Du kan ringe døgnet rundt, og du kan være anonym. 

Du kan tale med en rådgiver, eller du kan bede vedkommende henvise dig til et andet hjælpetilbud, f.eks. et krisecenter, hvis det er det, du har brug for.

Anmeld

1. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Tror du han kunne finde på at gøre noget, hvis du gik din vej? Hvad forestiller du dig at scenariet er?

Jeg synes helt klart det lyder til at psykisk vold. Du skal væk. Har du overvejet at tage hen på et krisecenter? De vil kunne hjælpe dig, også hvis du er bange for hvad han vil gøre hvis du går. Dine fysiske symptomer er et meget klart tegn på at du har været i den her situation alt for længe.  Kæmpe kram herfra

Nej det ved jeg at han ville, og jeg har intet sted at tage hen.. krisecenter er helt sikkert en mulighed her og nu, men det er det desværre ikke pergament hvor det så bare ville blive det samme igen, min familie, venner osv sys jo han er SÅÅÅÅ fantastisk 

jeg er så bange for at han begynder at slå, og den måde han er begyndt at holde mig fast på når jeg prøver sige det til han er yderst ubehageligt, og han slipper ikke bare lige.. det er for sygt, jeg er overbevist om han er psykopat. Jeg ved bare at jeg snart ikke kan være i det mere, min krop skriger og jeg kan nærmest ikke tænke mere.. alle de ting han siger 100000 gange om dagen,gør at mit hoved nogle gange tror på det

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

http://www.lokk.dk/Faa-hjaelp-her/Er-du-udsat-for-vold-eller-stalking/

Måske bliver du slået, truet eller nedgjort af din nuværende eller tidligere partner? Vold kan have mange udtryksformer og kan eksempelvis både være af fysisk og psykisk karakter.

Ring til  den nationale hotline 70 20 30 82

Du kan ringe døgnet rundt, og du kan være anonym. 

Du kan tale med en rådgiver, eller du kan bede vedkommende henvise dig til et andet hjælpetilbud, f.eks. et krisecenter, hvis det er det, du har brug for.

Skal de ha informationer om mig? Tænker i forhold til vis han finder ud af det så ved han jo hvor jeg tager hen ?

Anmeld

2. april 2017

Nel

Anonym skriver:

Skal de ha informationer om mig? Tænker i forhold til vis han finder ud af det så ved han jo hvor jeg tager hen ?

Nej, de kan netop hjælpe dig med at "holde dig skjult". Det er det de er rigtig gode til. De kan også hjælpe dig videre ift. hvad du skal gøre og hvor du skal flytte hen bagefter. Jeg kender en som brugte et krisecenter, da hendes kæreste også viste sig at være psykopat. Det ved jeg hjalp hende rigtig meget. Så alle dine bekymre omkring hvad du så skal gøre efter at være taget derover, det skal de nok hjælpe dig med.
Du kan jo starte med at ringe til dem og fortælle om din situation?

Jeg er ikke i tvivl om at du er udsat for psykisk vold. Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået læst på deres hjemmeside, ellers vil jeg lige dele det der står:

Psykisk vold er, når din kæreste, eller den du holder af, skader, skræmmer eller krænker dig ved at true, styre og dominere dig. Det kan f.eks. være, hvis din partner skælder dig ud, ignorerer dig eller forhører dig. Det kan også være, at du bliver truet, ydmyget eller får slynget beskyldninger i hovedet. Psykisk vold kan også være lange perioder med tavshed, kulde og afvisning, eller hvor den du holder af, manipulerer med dig og får tingene vendt om, så det lyder som om, du har et problem og ikke omvendt. Det kan være kontrol af dit tøj, dine madvaner, adfærd, hvem du omgås, og hvor du opholder dig

http://partnervold.um.dk/Former-for-vold/Psykisk-vold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.