Da jeg var gravid første gang, vidste jeg instinktivt det var en dreng. Og det var lidt svært for mig, mere fordi jeg synes det var nemmere at forholde sig til mit eget køn - altså hvordan skulle jeg nogensinde forstå en dreng? Så da jeg fik kønnet at vide halvvejs skulle jeg lige vænne mig til det, men så gik det fint og jeg elskede ham helt vildt da han blev født.
Anden gang vidste jeg det blev en pige (ny far), og det var også et slags ønske da vi tilsammen har tre drenge, så det kunne da være hyggeligt med en pige. Men instinktivt vidste jeg det var en pige og da jeg fik det bekræftet, må jeg sgu ærligt indrømme jeg blev lettet. Hvorfor? Selvfølgelig ville jeg have elsket begge, men jeg vidste det her er sidste barn og jeg ville så gerne prøve at have en pige.
Det sjove er at hende her elskede jeg ikke på samme måde - jeg skulle lige "se hende an" førend den helt store "forelskelse" ramte mig.
Det jeg vil sige er at jeg forstår dig godt. Det er jo ikke fordi du ikke vil have din dreng, det er jo det andet du også gerne ville opleve.
Tag det roligt - så længe du omfavner at det altså er sådan du har det lige nu, så er du godt på vej. Og bliv ikke forskrækket hvis du ikke føler den helt stormende kærlighed fra sekundet du ser ham - det er lige så normalt - nogle skal lige lære det lille menneske at kende, andre får lidt et chok over hvordan sådan en kan se ud lige når de kommer ud (de kan faktisk være ret.. øh ja mindre kønne)
ja og så kan fødslen også være så voldsom en oplevelse at det lidt overskygger det at babyen er født.
Så mit råd til dig er, køb en kæmpe pose slik, en ordentlig bøtte is, yndlingskagen eller en pose chips eller ja det hele
giv dig selv lov til at sørge over det du føler du ikke får lov at opleve, og så kan du langsomt begynde at glæde dig over den lille dreng, og den anden del kan få lov at fylde mindre.
Anmeld
Citér