Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Lisette W

Anonym skriver:

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Forstår dig godt! Jeg orker heller ikke at komme i ryger-hjem så jeg fravælger det. Hun er i sin gode ret til at ryge i set eget hjem det er hende valg. Og du er i din gode ret til at fravælge at komme der. Det er dit valg. Det er måske lidt hårdt, men jeg praktisere det og det er skønt at slippe for røgen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis hun ikke ryger når hun er hos Jer så ville jeg bare lade være med at komme hos hende :)

og så vil jeg lige sige at det med at ryge i emhætten er møgulækkert for resten af opgangen hvis de ikke selv ryger...

det stinker i hele vores lejlighed når de andre gør det og vi kan ikke bare åbne vinduet for der står næsten altid nogen udenfor og ryger også... vi er ikke sarte med det men får desværre reaktion med hovedpine og kvalme alle 3 når vi er omgivet af røg...

Anmeld Citér

9. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

U P D A T E:

Nu har jeg læst alle jeres indlæg og selvom at jeg blev temmelig overrasket over, hvor sart og fantastisk jeg tilsyneladende er, må jeg tilføje, at det har været rart at få input fra nogen udefra.

Ungernes mormor er verdens bedste. Hun har en fast dag om ugen, hvor hun henter dem og vi efterfølgende kommer og spiser. Hun står altid til rådighed i forhold til pasning osv.

Hendes rygning irriterer mig grænseløst. Selvfølgelig fordi jeg ikke bryder mig om røgen og det sundhedsfarlige omkring det, men ligeså meget fordi det fylder så meget i mine forældres liv - vil jo gerne passe på dem!

Når det så er sagt, har I helt ret. Det er deres liv og de tager i forvejen store hensyn til os. Jeg vil gøre hvad jeg kan, for ikke at irriteres over det længere - det skal selvfølgelig ikke ødelægge hverken mit forhold til min mor, eller ungernes forhold til deres mormor.

Tak for indsigten, selvom den var lidt hård

Jeg så først din Update efter at have kommenterer de to andre. 

Thumps up herfra for at du har taget indlæggene til dig 

Anmeld Citér

9. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Du da godt nok en strid kælling..!!?

sorry , men det er da vild mangel på respekt overfor din mor. At du ikke skammer dig at dine børn ikke mø være alene hos hende fordi mormor for 3 timer siden har røget. Ej altså.

Godt nok lavt at kalde folk for kællinger og så gemme sig bag anonym knappen fordi man ikk tør stå ved sine ord. Fortæller vidst mere om dig end om TS

pinligt når TS endda har skrevet et flot svar/Update lige over dit usmagelige indlæg

Anmeld Citér

9. februar 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Du da godt nok en strid kælling..!!?

sorry , men det er da vild mangel på respekt overfor din mor. At du ikke skammer dig at dine børn ikke mø være alene hos hende fordi mormor for 3 timer siden har røget. Ej altså.

Wrong, det er dig der er en strid k......

Anmeld Citér

9. februar 2017

Sprit25

Anonym skriver:

U P D A T E:

Nu har jeg læst alle jeres indlæg og selvom at jeg blev temmelig overrasket over, hvor sart og fantastisk jeg tilsyneladende er, må jeg tilføje, at det har været rart at få input fra nogen udefra.

Ungernes mormor er verdens bedste. Hun har en fast dag om ugen, hvor hun henter dem og vi efterfølgende kommer og spiser. Hun står altid til rådighed i forhold til pasning osv.

Hendes rygning irriterer mig grænseløst. Selvfølgelig fordi jeg ikke bryder mig om røgen og det sundhedsfarlige omkring det, men ligeså meget fordi det fylder så meget i mine forældres liv - vil jo gerne passe på dem!

Når det så er sagt, har I helt ret. Det er deres liv og de tager i forvejen store hensyn til os. Jeg vil gøre hvad jeg kan, for ikke at irriteres over det længere - det skal selvfølgelig ikke ødelægge hverken mit forhold til min mor, eller ungernes forhold til deres mormor.

Tak for indsigten, selvom den var lidt hård

Du er sej! 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym

Wampires skriver:

Hvis hun ikke ryger når hun er hos Jer så ville jeg bare lade være med at komme hos hende :)

og så vil jeg lige sige at det med at ryge i emhætten er møgulækkert for resten af opgangen hvis de ikke selv ryger...

det stinker i hele vores lejlighed når de andre gør det og vi kan ikke bare åbne vinduet for der står næsten altid nogen udenfor og ryger også... vi er ikke sarte med det men får desværre reaktion med hovedpine og kvalme alle 3 når vi er omgivet af røg...

Nu kan det jo tænkes, moren bor i hus. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

B&J

Kort og godt 

hendes hjem hendes valg. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

BigHope13

Anonym skriver:

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Pyha jeg synes også det er at overdrive noget.. jeg har faktisk flere veninder som har det som dig og føler de kan bestemme hvad folk skal og ikke skal. 

Jeg ryger ikke, har aldrig gjort det og hader lugten af røg og fatter faktisk ikke rigtig hvad folk får ud af det... meeen fred være med det , det er nemlig deres valg. Så jeg kan på ingen måde få ondt bag i over at folk ryger, de skal ikke stå og pulse lige ind i hovedet på mig, længere er den faktisk ikke.  Og når du tilmed siger hun ikke ryger når i er derude så ser jeg ikke det store drama, ellers må man invitere hende hjem til sig selv istedet , der kan man pænt sige at rygning foregår udendørs..

Anmeld Citér

10. februar 2017

Babilooo

Hvad med at forære din mor .. Endelig rygestop for kvinder. Den har hjulpet mange med at stoppe. 

Men du kan ikke forlange at hun holder op - og når hun ikke ryger mens i er der,  har det altså ikke den store betydning for jeres helbred at besøge hende. 

Det virker til at det irriteret dig fordi du er nervøs for hendes/ deres helbred. .. det kan du jo blot sige og give hende bogen. Jeg tror ikke det virker med "skyld" kortet: "Hvis du ikke stopper kommer vi og børnebørnene ikke på besøg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.