Anonym skriver:
Dilemma.
Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.
Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers.
Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.
Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst.
Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?
Pyha jeg synes også det er at overdrive noget.. jeg har faktisk flere veninder som har det som dig og føler de kan bestemme hvad folk skal og ikke skal.
Jeg ryger ikke, har aldrig gjort det og hader lugten af røg og fatter faktisk ikke rigtig hvad folk får ud af det... meeen fred være med det , det er nemlig deres valg. Så jeg kan på ingen måde få ondt bag i over at folk ryger, de skal ikke stå og pulse lige ind i hovedet på mig, længere er den faktisk ikke. Og når du tilmed siger hun ikke ryger når i er derude så ser jeg ikke det store drama, ellers må man invitere hende hjem til sig selv istedet , der kan man pænt sige at rygning foregår udendørs..
Anmeld
Citér