Førstegangsmor-88 skriver:
NEJ! Du er ikke for sart!
Emhætten tager kun det allerværste så der er stadig en masse partikler i rummet lige meget hvor meget man lufter ud bagefter også. Forstår godt din bekymring. Jeg ville holde mig væk fra et rygerhjem da mit barn ikke skal få astma eller allergi.
men vil give de andre ret i at du self ikke kan bestemme i andres hjem..
Jeg ved godt i vil gå gennem ild og vand for vores børn og vi konstant forsøger at beskytte dem for alle de farer der er på deres vej.
Og jeg vil ikke bagatelisere rygning, men bilos fx er lige så allergi/astma fremkaldende som gentagende passiv rygning - dvs. Passiv rygning hvor barnet genne længere tid er i samme fysiske rum hvor der ryges mens barnet er der. Bilos er "farligere" end at være i et ru hvor der for 3 timer siden blev røget under emhætten. Ergo vi skal heller ikke besøge mormor med mindre hun bor langt væk fr bilos.
Stå og vente på bussen på vej til ZOO i Valby er mere sundhedsskadeligt og alligevel gør vi det.
E numrene i vores fødevarer er allergi fremkaldende og sundhedsskadelige, ja egentlig ved vi meget meget lidt om hvad de stoffer e numrene dækker over gør i vores krop nå de blandes sammen og får 37 grader og ikke desto mindre tilbyder vi vores børn en is.
Jeg siger ikke man som forældre bare skal lade stå til, men jeg siger man skal huske at kigge på egen praksis før man bliver hysterisk om røgpartikler. Helt fint for mig hvis man har valgt lidt på landet langt væk fra alfavej, ikke selv ejer en bil, kun spiser økologisk (og lokalt) eller fra egen avl, primært køber brugt tøj fordi det nye tøj har en masse stoffer som kræver en del vaske før det er vasket ud osv. Men bor man i hjertet af København og panikken over røgpartikler så er det lidt griner.
Anmeld
Citér