Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2017

Sprit25

Lisette W skriver:

Forstår dig godt! Jeg orker heller ikke at komme i ryger-hjem så jeg fravælger det. Hun er i sin gode ret til at ryge i set eget hjem det er hende valg. Og du er i din gode ret til at fravælge at komme der. Det er dit valg. Det er måske lidt hårdt, men jeg praktisere det og det er skønt at slippe for røgen

Så kommer du heller ikke i hjem med stearinlys? Og er det alle rygere du undgår? Selv dem der går udenfor og ryger

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

anonym12

Hendes hjem hendes valg.

vi havde valgt at invitere hende hjem til os. Nu tåler min mand så heller ikke røg (han bliver virkelig syg), ligesom han heller ikke tåler stearinlys, brændeovn og bål særlig godt. Så vi pakker vores dreng ind i vat, i håb om at han ikke får astma ligesom sin far. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

modesty

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Jeg synes at du er helt ekstremt sart. Der sker absolut INGENTING ved at du opholder dig i et hjem hvor en person ryger under emhætten når du ikke er til stede.

Jeg er totalt antiryger, så det har intet med det at gøre. Men jeg forholder mig også fornuftigt til livet generelt.

EDIT: Har lige set din update. Super at du tager folks kommentarer til dig. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Muhmi

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Ja for dælen du overreagerer... Sorry, men hvad hun gør i hendes hjem er hendes problem, ikke dit... Du vil simpelthen afholde dit/dine børn fra at se mormor fordi hun ryger, UNDER EMHÆTTEN? Kan virkelig ikke se problemet og æv, hvor ville jeg være træt af at høre på dig i længere tid hvis du var min datter.... Hvad hun gør med hendes liv er hendes problem.. Hun står jo heller ikke og fortæller dig hvordan du skal leve dit liv vel? Og hvis hun gør, synes du så ikke det er pisse irriterende?

Har lige set din update 
Det er rigtig fint at du tager det til dig...

Anmeld Citér

10. februar 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes ikke, at man kan kalde dig respektløs eller hysterisk.

Du er bekymret og det kan jeg sagtens forstå. Naturligvis vil du gerne beskytte dit barn mod passiv rygning og de partikler som hænger i hjemmet.

Når det så er sagt, ville jeg bide det i mig, når hun ikke ryger mens I er der. (Medmindre mit barn havde astma eller lignende)

Anmeld Citér

10. februar 2017

Førstegangsmor-88

NEJ! Du er ikke for sart!

Emhætten tager kun det allerværste så der er stadig en masse partikler i rummet lige meget hvor meget man lufter ud bagefter også. Forstår godt din bekymring. Jeg ville holde mig væk fra et rygerhjem da mit barn ikke skal få astma eller allergi.

men vil give de andre ret i at du self ikke kan bestemme i andres hjem..

Anmeld Citér

10. februar 2017

Babilooo

Førstegangsmor-88 skriver:

Emhætten tager kun det allerværste så der er stadig en masse partikler i rummet lige meget hvor meget man lufter ud bagefter også. Forstår godt din bekymring. Jeg ville holde mig væk fra et rygerhjem da mit barn ikke skal få astma eller allergi.

Et barn får ikke astma af at besøge bedsteforældre der lufter ud og har røget under en em-hætte.  

Jeg synes det er meget trist, hvis det skal gøre at bedsteforældre ikke kan passe. Og efter min mening synd for barnet. 

Og sundhedsskaden er langt større ved at bo eller gå en tur rundt om søerne eller ved Rådhuspladsen. Der er lang flere skadelige stoffer. 

Mange pædagoger bruger parfume og nusser og sidder med børnene....skal man også flytte børnene fra der..?

Anmeld Citér

10. februar 2017

lineog4

Førstegangsmor-88 skriver:

Jeg ved godt i vil gå gennem ild og vand for vores børn og vi konstant forsøger at beskytte dem for alle de farer der er på deres vej. 

Og jeg vil ikke bagatelisere rygning, men bilos fx er lige så allergi/astma fremkaldende som gentagende passiv rygning - dvs. Passiv rygning hvor barnet genne længere tid er i samme fysiske rum hvor der ryges mens barnet er der.  Bilos er "farligere" end at være i et ru hvor der for 3 timer siden blev røget under emhætten. Ergo vi skal heller ikke besøge mormor med mindre hun bor langt væk fr bilos. 

Stå og vente på bussen på vej til ZOO i Valby er mere sundhedsskadeligt og alligevel gør vi det.

E numrene i vores fødevarer er allergi fremkaldende og sundhedsskadelige, ja egentlig ved vi meget meget lidt om hvad de stoffer e numrene dækker over gør i vores krop nå de blandes sammen og får 37 grader og ikke desto mindre tilbyder vi vores børn en is. 

Jeg siger ikke man som forældre bare skal lade stå til, men jeg siger man skal huske at kigge på egen praksis før man bliver hysterisk om røgpartikler. Helt fint for mig hvis man har valgt lidt på landet langt væk fra alfavej, ikke selv ejer en bil, kun spiser økologisk (og lokalt) eller fra egen avl, primært køber brugt tøj fordi det nye tøj har en masse stoffer som kræver en del vaske før det er vasket ud osv. Men bor man i hjertet af København og panikken over røgpartikler så er det lidt griner.

Anmeld Citér

10. februar 2017

IngenKoPåIsen

Jeg synes du er mega sart, sådan helt lige ud af posen. Jeg og mine børn kommer også i hjem, hvor der bliver røget i fx stuen MENS vi er der .. Det gør min datters farmor fx, og at vi er der en gang hver 2. eller 3. måned på besøg, tror jeg simpelthen ikke ungerne tager skade af, da de jo netop ikke bliver udsat for røg på de steder hvor de opholder sig det meste af tiden. Jeg er nok også meget afslappet i forhold til andre, og det her er selvfølgelig kun min egen personlige holdning

Anmeld Citér

10. februar 2017

Lisette W

Sprit25 skriver:

Så kommer du heller ikke i hjem med stearinlys? Og er det alle rygere du undgår? Selv dem der går udenfor og ryger

Hvis der er mange stearinlys tændt beder jeg om lov til at slukke nogle af dem men et par stykker signere mig ikke. Til gengæld kan bare en der ryger i et lokale resultater i langvarig hoste og en tur på hospitalet (astma). Sidste jeg var i et ryger hjem hvor de normalt røg inde, men gik ud og røg af af hensyn til gæsterne, tænkte jeg, det går nok, men det syntes lægen på hospitalet ikke, så nu har jeg valgt det fra. Jeg ser stadig personerne men bare ikke deres hjem

Nu har jeg astmaen som grund til at undgå hjem med røg, men jeg syntes alle har ret til at vælge det fra hvis de finder det genererede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.