lineog4 skriver:
Nu er det jo ikke kun ens egne børn det handler om
hvis mormor er respektløs fordi hun ryger i sit eget hjem hvor der en gang imellem kommer børn på besøg, så er du vel også respektløs at du kører på den vej hvor jeg bor med mine børn? Eller er er forkert når det går ud over egne børn eller børn man arbejder med? Hvad så med alle de forældre der hver evig eneste dag kører sig børn i skole så elever og lærere skal gå i den bilos? Jeg må indrømme det for mig snerper til dobbelt moral, det er respektløst hvis nogle gør noget der gør mine børn kan udvikle allergi, men ikke hvis jeg gør det så andre menneskers børn kan udvikle allergi.
Fair nok du og andre fravælger at besøge en bedste fordi denne ryger under emhætten når I ikke er det - men at kalde det respektløst, men synes det er okay selv at køre vil fx ej vel?
Jeg kører ingen steder, hvis jeg kan komme frem på anden måde og har i øvrigt aldrig fravalgt at besøge nogen pga. røg i hjemmet, når vi ikke er der (men har sagt nej til overnatning). Og jeg kan egentlig overhovedet ikke se, hvorfor min egen adfærd skulle være relevant.
Du spørger trådstarter, om hun så heller ikke kører bil med sine børn. Jeg påpeger, at det at køre bil med sine egne børn ikke udsætter dem for ret store mængder partikler (medmindre man kører i tung trafik). Du synes så, det er dobbeltmoralsk. Det er du jo i din gode ret til, men det er bare ikke særlig relevant for denne diskussion.
Min kommentar om respektløst var direkte og meget tydeligt skrevet i forhold til det med at bruge parfume (som du også selv bringer på bane). Jeg har meget svært ved at se, hvordan du får det til at blive til at jeg mener, mormor er respektløs, når hun ryger under emhætten. Men bare for the record: Det synes jeg egentlig ikke, hun er. Det er mere dumt end respektløst.
Anmeld
Citér