Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2017

Anonym

MorTil4<3 skriver:

Det er stadig HENDES hjem! 

så ja, du overreagere fuldkommen, 

min svigermor ryger også under emhætten, og det har vi sagt er ok, for det er stadig deres hjem. hvad de så gør hos fx os. ja så er det OS der bestemmer at de så skal gå helt uden for, og det acceptere de  

Hun spørger jo ikke, om hun kan kræve, at de stopper med at ryge indendørs, men om hun selv skal stoppe med at komme i deres hjem. Er der ingen, der kan se forskellen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

Carina:-)

Her i huset må man ikke ryge indefor men hvad andre gør er jeg ligeglad med 

Det lugter forfærdeligt men som andre skriver så er der mange skadelige ting vi gør uden at blinke som at bo i byen have stearinlys tændt brændeovn osv osv

Overvejer at oprette en tråd om det vennepar vi har der ryger joints på daglig basis og dem må mine børn gerne besøge og endda kramme selv om de kan lugte som et kollektiv i 60 erne 

Sikke en debat der så kunne komme ud af det 

Det handler vel om at vi alle har forskellige holdninger til hvad der er usundt og hvad ikke er

Og at overveje at lade være med at besøge sin mor fordi hun ryger under emhætten er jo nærmest trist med tanke på at den manglende samvær med ens bedsteforældre nok er mere skadende på sigt end den smule røg der muligvis kunne undslippe emhætten.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Babilooo

Hun spørger jo ikke, om hun kan kræve, at de stopper med at ryge indendørs, men om hun selv skal stoppe med at komme i deres hjem. Er der ingen, der kan se forskellen?

Jeg tror de fleste kan se forskellen .... men de fleste synes samtidig at det er meget trist og overdrevet at skulle blive væk. 

At sige "vi kommer ikke mere selv om du ryger under emhætten (når vi ikke er der)" - er i mine øjne for at sætte pres eller bruge børnene som middel... for selvfølgelig bliver bedsterne triste. Og det er komplet unødvendigt når mannselv og børnene bliver udsat for mere forurening af partikler på en standart tur i klapvogn. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nu er det jo ikke selve det at køre rundt med sine egne børn i en bil, der er skadeligt (bilos forsvinder gerne bagved bilen), men de mennesker, der færdes og bor klods op af trafikerede veje.

Vi har selv fravalgt at bo tæt længere inde mod byen for at komme væk fra de trafikerede veje. Må jeg så gerne synes, at jeg ikke vil udsætte mine børn for røgpartikler?

Og tænker du i øvrigt, at det samlede resultat bliver det samme, hvis man udsættes for både røgpartikler og bilos?

Jeg sidestiller i øvrigt e-cigaretter med almindelige cigaretter når det kommer til, hvad mine børn og jeg skal opholde os i nærheden af.

Og ja, jeg synes det er respektløst at sprøjte sig til med parfume, hvis man skal opholde sig tæt op af andre mennesker eller hvis man har et job, hvor man har med børn eller syge mennesker at gøre. 

Nu er det jo ikke kun ens egne børn det handler om  hvis mormor er respektløs fordi hun ryger i sit eget hjem hvor der en gang imellem kommer  børn på besøg, så er du vel også respektløs at du kører på den vej hvor jeg bor med mine børn? Eller er er forkert når det går ud over egne børn eller børn man arbejder med? Hvad så med alle de forældre der hver evig eneste dag kører sig børn i skole så elever og lærere skal gå i den bilos? Jeg må indrømme det for mig snerper til dobbelt moral, det er respektløst hvis nogle gør noget der gør mine børn kan udvikle allergi, men ikke hvis jeg gør det så andre menneskers børn kan udvikle allergi. 

Fair nok du og andre fravælger at besøge en bedste fordi denne ryger under emhætten når I ikke er det - men at kalde det respektløst, men synes det er okay selv at køre vil fx ej vel?

Anmeld Citér

11. februar 2017

Aristocats

Det lugter forfærdeligt men som andre skriver så er der mange skadelige ting vi gør uden at blinke som at bo i byen have stearinlys tændt brændeovn osv osv

Overvejer at oprette en tråd om det vennepar vi har der ryger joints på daglig basis og dem må mine børn gerne besøge og endda kramme selv om de kan lugte som et kollektiv i 60 erne 

Det handler vel om at vi alle har forskellige holdninger til hvad der er usundt og hvad ikke er

Og at overveje at lade være med at besøge sin mor fordi hun ryger under emhætten er jo nærmest trist med tanke på at den manglende samvær med ens bedsteforældre nok er mere skadende på sigt end den smule røg der muligvis kunne undslippe emhætten.

"Lugte som et kollektiv i 60'erne" griner  Sådan nogle venner har vi også og ungerne er skam ikke døde endnu af at være i hjemmet eller skæve når vi lige smutter forbi. Gudskelov 

Anmeld Citér

11. februar 2017

lineog4

Carina:-) skriver:

Ej sådan et vennepar savner jeg, savner lidt politisk ukorrekthed man kan smile og elske. Fremfor de politiske korrekte forældre der lader bilen står i tomgang mens de venter på deres barn kommer ned fra SFO men som aldrig ville overveje at ryge en cigaret inden for. 

Hader røglugten, puha har en gang købt noget stof og da jeg åbnede pakken bradrr. Og matematikmappen fra en elev jeg havde hjemme hver uge ufff.... men jeg tænker hverken jeg eller børnene blev syge af det. Ligesom min datter heller ikke blev syg da hun spiste en snegl, var hjemme hos nogle der havde brændeovn, eller når jeg går amok med stearinlys... verden er et farligt sted, og jo vi skal beskytte de små men vi skal også lave dem leve

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym

lineog4 skriver:

Nu er det jo ikke kun ens egne børn det handler om  hvis mormor er respektløs fordi hun ryger i sit eget hjem hvor der en gang imellem kommer  børn på besøg, så er du vel også respektløs at du kører på den vej hvor jeg bor med mine børn? Eller er er forkert når det går ud over egne børn eller børn man arbejder med? Hvad så med alle de forældre der hver evig eneste dag kører sig børn i skole så elever og lærere skal gå i den bilos? Jeg må indrømme det for mig snerper til dobbelt moral, det er respektløst hvis nogle gør noget der gør mine børn kan udvikle allergi, men ikke hvis jeg gør det så andre menneskers børn kan udvikle allergi. 

Fair nok du og andre fravælger at besøge en bedste fordi denne ryger under emhætten når I ikke er det - men at kalde det respektløst, men synes det er okay selv at køre vil fx ej vel?

Jeg kører ingen steder, hvis jeg kan komme frem på anden måde og har i øvrigt aldrig fravalgt at besøge nogen pga. røg i hjemmet, når vi ikke er der (men har sagt nej til overnatning). Og jeg kan egentlig overhovedet ikke se, hvorfor min egen adfærd skulle være relevant.

Du spørger trådstarter, om hun så heller ikke kører bil med sine børn. Jeg påpeger, at det at køre bil med sine egne børn ikke udsætter dem for ret store mængder partikler (medmindre man kører i tung trafik). Du synes så, det er dobbeltmoralsk. Det er du jo i din gode ret til, men det er bare ikke særlig relevant for denne diskussion.

Min kommentar om respektløst var direkte og meget tydeligt skrevet i forhold til det med at bruge parfume (som du også selv bringer på bane). Jeg har meget svært ved at se, hvordan du får det til at blive til at jeg mener, mormor er respektløs, når hun ryger under emhætten. Men bare for the record: Det synes jeg egentlig ikke, hun er. Det er mere dumt end respektløst.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym

Smølfine123 skriver:

Jeg tror de fleste kan se forskellen .... men de fleste synes samtidig at det er meget trist og overdrevet at skulle blive væk. 

At sige "vi kommer ikke mere selv om du ryger under emhætten (når vi ikke er der)" - er i mine øjne for at sætte pres eller bruge børnene som middel... for selvfølgelig bliver bedsterne triste. Og det er komplet unødvendigt når mannselv og børnene bliver udsat for mere forurening af partikler på en standart tur i klapvogn. 

Jamen vi kan såmænd hurtigt blive enige om, at det er overdrevet. Men derfor synes jeg stadig ikke, argumentet om at "det er jo hendes eget hjem, og der kan du ikke bestemme", holder vand.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smølfine123 skriver:

Du da godt nok en strid kælling..!!?

sorry , men det er da vild mangel på respekt overfor din mor. At du ikke skammer dig at dine børn ikke mø være alene hos hende fordi mormor for 3 timer siden har røget. Ej altså.

Vi har fjernet din anonymitet da du skal vide og fremover være klar over at det absolut IKKE er i orden at gemme dig bag anonymitet når du går til personligt angeb som du gør imod ts i denne tråd. 

Mvh Staff.

Anmeld Citér

11. februar 2017

nilletøz

Ja jeg synes du er sart. 

Hendes hjem hendes regler..

der var ikke nogle der skulle bestemme hvor jeg skulle ryge.. tager da hensyn til at der er nogle der ikke ryger, men at de skulle bestemme i mit hjem - den går ikke her!

vi er 2 ryger herhjemme og ryger under emhætte for det meste. Men er jeg ude hos andre der ikke ryger og de ikk vil have at jeg ryger indfor går jeg udenfor og ryger..

synes bestemt ikke du kan bestemme hvad din mor gør i hendes eget hjem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.