Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Anonym trådstarter

U P D A T E:

Nu har jeg læst alle jeres indlæg og selvom at jeg blev temmelig overrasket over, hvor sart og fantastisk jeg tilsyneladende er, må jeg tilføje, at det har været rart at få input fra nogen udefra.

Ungernes mormor er verdens bedste. Hun har en fast dag om ugen, hvor hun henter dem og vi efterfølgende kommer og spiser. Hun står altid til rådighed i forhold til pasning osv.

Hendes rygning irriterer mig grænseløst. Selvfølgelig fordi jeg ikke bryder mig om røgen og det sundhedsfarlige omkring det, men ligeså meget fordi det fylder så meget i mine forældres liv - vil jo gerne passe på dem!

Når det så er sagt, har I helt ret. Det er deres liv og de tager i forvejen store hensyn til os. Jeg vil gøre hvad jeg kan, for ikke at irriteres over det længere - det skal selvfølgelig ikke ødelægge hverken mit forhold til min mor, eller ungernes forhold til deres mormor.

Tak for indsigten, selvom den var lidt hård

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Babilooo

Du da godt nok en strid kælling..!!?

sorry , men det er da vild mangel på respekt overfor din mor. At du ikke skammer dig at dine børn ikke mø være alene hos hende fordi mormor for 3 timer siden har røget. Ej altså.

Anmeld Citér

9. februar 2017

klmf

Anonym skriver:

sorry , men det er da vild mangel på respekt overfor din mor. At du ikke skammer dig at dine børn ikke mø være alene hos hende fordi mormor for 3 timer siden har røget. Ej altså.

Det er simpelthen ikke i orden at kalde hende en kælling. Dårlig stil. Og så gemme sig bag en anonymfunktion.

Anmeld Citér

9. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

U P D A T E:

Nu har jeg læst alle jeres indlæg og selvom at jeg blev temmelig overrasket over, hvor sart og fantastisk jeg tilsyneladende er, må jeg tilføje, at det har været rart at få input fra nogen udefra.

Ungernes mormor er verdens bedste. Hun har en fast dag om ugen, hvor hun henter dem og vi efterfølgende kommer og spiser. Hun står altid til rådighed i forhold til pasning osv.

Hendes rygning irriterer mig grænseløst. Selvfølgelig fordi jeg ikke bryder mig om røgen og det sundhedsfarlige omkring det, men ligeså meget fordi det fylder så meget i mine forældres liv - vil jo gerne passe på dem!

Når det så er sagt, har I helt ret. Det er deres liv og de tager i forvejen store hensyn til os. Jeg vil gøre hvad jeg kan, for ikke at irriteres over det længere - det skal selvfølgelig ikke ødelægge hverken mit forhold til min mor, eller ungernes forhold til deres mormor.

Fantastisk svar

Jeg forstår dig godt, man vil altid gerne passe på sine forældre. Jeg har det på samme måde med min far, der også ryger en gang imellem, men han er ellers frisk, så jeg lader det passere...

Glad for at du kan bide det i dig, for dine børns skyld, og nyde dine forældre....

Anmeld Citér

9. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

De må da gerne være alene hos hende, hun henter dem en gang om ugen.

Og at kalde nogen en kælling, synes jeg er være end en kvinde der bare vil passe på sin mor(ja hun lyder hård og at hun vil bestemme), men i det mindste snakker hun da pænt om andre mennesker... Skam dig.!!! Vil også kalde dig noget, for den måde du gør det her på, men jeg vil ikke synke ned på det level.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

U P D A T E:

Respekt for din reaktion! 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Puha, et pinligt svar du leverer dér.. Det bliver endnu mere pinligt af, at trådstarter har leveret så fin respons på kritikken lige oven over dit indlæg.

Jeg håber, du tænker dig bedre om, næste gang du svarer.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk den gode tone i debatten. Det skal være rart for alle at være her 

Anmeld Citér

9. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Ja du overreagerer for meget! Du har ingen ret til at bestemme om hun må ryge i sit hjem. Hverken hvor eller hvor meget. Hun udviser allerede respekt ved ikk at ryge når i er på besøg. 

Accepter det!

Anmeld Citér

9. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg skal ikke bestemme hvad hun gør i sit hjem, men jeg bestemmer da selv om jeg vil komme der.

Men det er jo præcis det du forsøger - at bestemme over hvad hun gør i sit eget hjem ved at kalde hende respektløs over at hun ryger under emhætten når du ikke er der. Plus su har sagt hun ikk må ryge i sit soveværelse. Ting du på ingen måde kan tillade dig at blande dig i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.