Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal jeg gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.802 visninger
80 svar
269 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2017

Anonym trådstarter

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Sprit25

Ja du overreagere helt vildt! 

Du kan sgu da ikke bestemme hvordan hun ryger i sit eget hjem! Gælder det alle hjem du kommer I

Anmeld Citér

9. februar 2017

Nel

Jeg synes måske du overreagerer lidt. Jeg kan sagtens forstå din holdning til rygning, jeg hader selv rygning. Men for mig lyder det til, at hun prøver at tage hensyn og lytter til hvad du siger - f.eks. er hun stoppet med at ryge i sit soveværelse. Ryger hun ikke direkte foran børnene, så synes jeg ikke at du kan blande dig i det. Udover det punkt, vil jeg mene at det er hende selv som bestemmer.

Hos mine forældre, ryger min far. Det bliver nogen gange gjort ud af terrassedøren, og det kan godt lugtens lidt indenfor. Jeg synes ikke at det er lækkert, men samtidig ville jeg aldrig drømme om at stille et ultimatum op eller decideret kræve at han lod være. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Dilemma.

Mine forældre er begge to rygere. Min mor har de seneste år haft et røgfrit hjem pånær hendes soveværelse, hvor der flittigt er blevet røget. Jeg har flere gange forsøgt at appellere til hende, da jeg finder det uhensigtmæssigt og meget usundt at ryge i det samme rum, som man sover i. Til sidst fes den ind og hun stoppede rygningen i soveværelset.

Nu har hun så fået den dårlige vane, at hun ryger under emhætten i sit køkken/alrum. Altså der hvor vi opholder os. Hun gør det ikke når vi er der, men ellers. 

Jeg er simpelthen så irriteret over det. Der kommer små børn i hendes hjem og jeg er bare total antiryger.

Jeg ved jo godt, at jeg ikke kan bestemme hvad hun gør i sit eget hjem, men jeg synes at det er respektløst. 

Jeg overvejer pt, om vi overhovedet skal komme i hendes hjem. Overreagerer jeg eller hvad tænker I?

Emhætten er jo for at tage røgen. Det gjorde min svigerinde også også med børnene i hjemmet.

Kan du lugte det? Ryger hun dem i hovedet?

Du kan da ikke gå og bestemme hvad hun gør i sit eget hjem. Synes du er sart..  du vil seriøst holde op med at komme fordi hun ryger under Emhætten?

Anmeld Citér

9. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Dilemma.

Hvis hun ikke ryger i rummet når I er der, og lufter godt ud inden i kommer ville jeg ikke gøre mere ved det. Det er trods alt hendes hjem, og hun tager jo hensyn ved ikke at ryge der når I er der. 

Min onkel røg indendørs da han boede alene (den uvane vil hans kæreste heldigvis ikke acceptere ), men luftede rigtig godt ud og røg udendørs når vi (min datter og jeg) var på besøg. Det kunne kun lugtes hvis man virkelig lugtede efter, men ellers mærkede vi ikke at der blev røget til daglig. 
Hvis hun ikke gør det i forvejen kan du jo spørge din mor om hun evt vil lufte lidt ekstra ud inden I kommer på besøg, så der ikke lugter af røg når I kommer.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Dilemma.

Det er dig, der er respektløs, kort og godt. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja du overreagere helt vildt! 

Du kan sgu da ikke bestemme hvordan hun ryger i sit eget hjem! Gælder det alle hjem du kommer I

Jeg kommer ikke med mine børn i hjem, hvor der bliver røget indendørs. Mht min mor, så er det lidt en anden sag, fordi hun ikke ryger i hele huset og heller ikke ryger inde, når vi er der.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Emhætten er jo for at tage røgen. Det gjorde min svigerinde også også med børnene i hjemmet.

Kan du lugte det? Ryger hun dem i hovedet?

Du kan da ikke gå og bestemme hvad hun gør i sit eget hjem. Synes du er sart..  du vil seriøst holde op med at komme fordi hun ryger under Emhætten?

Ja, jeg føler at jeg kan lugte det, men er som sagt også meget sart.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes faktisk, det er dig, som er respektløs! Du vil bestemme i hendes hjem? 

Så må du jo lade være med at besøge hende og ja, jeg synes faktisk, du er sart. Jeg synes også, at røglugt er træls, men lige når jeg besøger min mor, så går det nok  

Så længe hun ikke ryger mig eller mit barn i hovedet...

Anmeld Citér

9. februar 2017

Aristocats

Ja, er du gal, hvor du overreagerer. Jeg kan slet ikke forstå at du på en eller anden måde er i tvivl om du kan tillade dig at bestemme over hvad folk gør i deres eget hjem, endda når du ikke engang er der?! Altså undskyld mig, men må folk også godt bestemme at du ikke må drikke et glas vin fredag aften eller tænde stearinlys fordi partiklerne er skadelige? Sæt lige tingene i kontekst og overvej hvor direkte latterligt det lyder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.