Rygning - er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hvordan kan du overhovedet tage dine børn udenfor? 

Ja, du er respektløs og meget sart.. og man kan altså ikke pakke sine børn ind i vat.. hun ryger ikke, når i er der, lufter ud osv... hvis det ikke er godt nok til dine børn, så kan de jo heller ikke bevæge sig i storbyer med meget forurening... bilos osv.. det er også skadeligt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Ja, jeg føler at jeg kan lugte det, men er som sagt også meget sart.

Jeg siger stakkels børn der ikke må besøge mormor fordi hun ryger under Emhætten... 

Spørg du folk om de ryger i huset før du besøger dem? Hvad med tøjet? 

Synes det er synd for din mor når hun nu har ændret vane på grund af det du har sagt og så straffer du hende alligevel. 

Det er SKIDE koldt udenfor men du mener at hun SKAL gå udenfor og ryge fordi du kan ane en smule røg?

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Ja, er du gal, hvor du overreagerer. Jeg kan slet ikke forstå at du på en eller anden måde er i tvivl om du kan tillade dig at bestemme over hvad folk gør i deres eget hjem, endda når du ikke engang er der?! Altså undskyld mig, men må folk også godt bestemme at du ikke må drikke et glas vin fredag aften eller tænde stearinlys fordi partiklerne er skadelige? Sæt lige tingene i kontekst og overvej hvor direkte latterligt det lyder. 

Jeg skal ikke bestemme hvad hun gør i sit hjem, men jeg bestemmer da selv om jeg vil komme der.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Prøver lige at vende den om: vil du fratage dine børn glæden ved at besøge mormor, overnatte, få mormordage, blive mormor forkælet fordi hun når de ikke er der ryger under en emhætte? 

Hvad hvis man ikke vil have sine børn i nærheden af parfume, må en mormor der bruger parfumeret vaskemiddel så heller ikke give dem et kram? 

Hørte en gang om en der stoppede kontakten med sin mor fordi hun havde serveret light saftevand til børnebørnene og jeg troede det var løgn. Men kan nu se at fx rygning også kan begrænse kontakten til en mormor. 

Ja jeg synes du overreagerer og egentlig synes jeg du mangler respekt for din mor er et voksent menneske der kan træffe sine egne valg i sit eget hjem. Og jeg tænker det må være svært at være mormor/farmor/morfar/farfar hvis ens børn så let kan afskrive fx at komme på besøg.

Jeg kan godt se dine pointer, men hun er jo altid velkommen her, så dropper ikke kontakten med hende.

Anmeld Citér

9. februar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Jeg kan godt se dine pointer, men hun er jo altid velkommen her, så dropper ikke kontakten med hende.

Nej dine børn kan bare ikke besøge deres bedsteforældre. Hvad hvis de vil overnatte hos deres bedsteforældre? 

Anmeld Citér

9. februar 2017

sommerfuglen82

Sprit25 skriver:

Men røg sidder jo også i tøjet? Må dine børn så heller ikke være i samme rum som en ryger? 

hehe så var der godt nok mange børn i min søns vuggestue der skulle rykkets i dagpleje  for der er en hel del af pædagogerne der ryger  
Og tænker bare hvad gør du(ts) så når i er ude, altså tænker på gaden? går i så kæmpe buer uden om folk der ryger ? og tænker du så også på hvor skadeligt røgen/osen fra biler er ?
Syntes det er vild over reaktion at bliv øv over din mor ryger under en emhætte, kunne forstå du ikke brød dig om hun sad og røg direkte foran dine børn i et lukket rum.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Kløver

Anonym skriver:

Jeg er enig med Lines indlæg. Jeg tror at det er langt skadeligere at fratage børnene de privilegier som medfører end at de engang imellem får lov st besøge mormor. På den måde vil du på en oassiv-agressiv mode tvinge din mor til din vilje for ellers må børnene ikke komme i hjemmet, hvad så med bedsteforældre dage, overnatninger og bedste hygge uden mor og far? 

Vi kan alle sikkert blive enige om at der er mange ting der udgiver skadelige stoffer. Ting mange ønsker at skærme børnene fra, feks rygning eller damp fra e-cigaret, kemi og skadelige stoffer. Det er ikke de små situationer som gør den store forskel, det er langtidspåvirkningen. Så hvis man vil forsvare at ens børn ikke må komme ved mormor hvor hun ryger under emhætten til dagligt og ikke ryger når i er der, så er den daglige påvirkning af benzins osv også skadelig, hvadet tændte sterinlys hos andre, brug af parfume, vaskemidler, rengøringsmidler osv. Der bliver hurtigt en utrolig trels grænse imellem st tage hensyn, passe på os selv og tage fornuftige valgt kontra en sart tilværelse hvor man bliver over fanatisk. 

Som Line påpeger hvad ned mormor med parfume, og give et kram? Jeg hørte en mor engang, fortælle, at medmindre forældrene stopoede med at ryge og udskiftede alt inventar og renoverede(malede om osv) så måtte børnebørnene ikke komme i deres hjem, og det dynes jeg godt nok var langt over grænsen. Min kloge sp jeg havde til de 3 ældste, sagaer det var langt mere skadeligt for børnene ikke at måtte komme ud til bedsterne, end den påvirkning, de fik af feks røg, parfume, leg med ældre legesager osv. Når det ikke var daglig påvirkning. Her snakker vi selvfølgelig ikke kun om den fysiske men de. Psykiske og sociale og familiemæssige påvirkning 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Jeg skal ikke bestemme hvad hun gør i sit hjem, men jeg bestemmer da selv om jeg vil komme der.

Jamen det lader du bare være med så, men så må dine børn jo også bare bøde for at de ikke kan komme på besøg hos mormor. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Frk.S

Nu er jeg nok selv ret sart hvad rygning angår - jeg har det virkelig stramt med lugten af røg og jeg er bare glad for at der ikke er ret mange i min omgangskreds der ryger. 

Men når det så er sagt, så synes jeg godt nok at du er FOR sart. Hvis hun kun ryger under emhætten når i ikke er der, så synes jeg lidt at det virker som en konflikt for konfliktens skyld. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nej men du afskærer hende og børnene fra at være alene hjemme hos hende i nattøj med en slikpose, blive total mormorforkælet. Mine børn er hver onsdag alene hjemme hos mormor hvor de bliver så forkælet så det næsten gør ondt, får log til at spille på IPad i sofaen med kakaomælk og kiks (eller hvad de nu får) ting de ikke får lov til her hjemme, fordi nu er det mormor der bestemmer og ikke mor og far. Når mormor kommer her er det jo mine regler der gælder og ikke hendes. Den del af mormor tid ville jeg ikke stjæle fra mine børn fordi deres mormor havde røget under emhætten et par timer før de kom

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.