Anonym skriver:
Jeg kan godt se dine pointer, men hun er jo altid velkommen her, så dropper ikke kontakten med hende.
Jeg er enig med Lines indlæg. Jeg tror at det er langt skadeligere at fratage børnene de privilegier som medfører end at de engang imellem får lov st besøge mormor. På den måde vil du på en oassiv-agressiv mode tvinge din mor til din vilje for ellers må børnene ikke komme i hjemmet, hvad så med bedsteforældre dage, overnatninger og bedste hygge uden mor og far?
Vi kan alle sikkert blive enige om at der er mange ting der udgiver skadelige stoffer. Ting mange ønsker at skærme børnene fra, feks rygning eller damp fra e-cigaret, kemi og skadelige stoffer. Det er ikke de små situationer som gør den store forskel, det er langtidspåvirkningen. Så hvis man vil forsvare at ens børn ikke må komme ved mormor hvor hun ryger under emhætten til dagligt og ikke ryger når i er der, så er den daglige påvirkning af benzins osv også skadelig, hvadet tændte sterinlys hos andre, brug af parfume, vaskemidler, rengøringsmidler osv. Der bliver hurtigt en utrolig trels grænse imellem st tage hensyn, passe på os selv og tage fornuftige valgt kontra en sart tilværelse hvor man bliver over fanatisk.
Som Line påpeger hvad ned mormor med parfume, og give et kram? Jeg hørte en mor engang, fortælle, at medmindre forældrene stopoede med at ryge og udskiftede alt inventar og renoverede(malede om osv) så måtte børnebørnene ikke komme i deres hjem, og det dynes jeg godt nok var langt over grænsen. Min kloge sp jeg havde til de 3 ældste, sagaer det var langt mere skadeligt for børnene ikke at måtte komme ud til bedsterne, end den påvirkning, de fik af feks røg, parfume, leg med ældre legesager osv. Når det ikke var daglig påvirkning. Her snakker vi selvfølgelig ikke kun om den fysiske men de. Psykiske og sociale og familiemæssige påvirkning
Anmeld
Citér