Fravær i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
sandramor skriver:

Jeg synes bare du skal tage det stille og rolig søde du 

ja hvis hun underretter så underretter hun... so be it... der er absolut mange der underretter unødvendigt... 

Men alt tyder på jeres søn trives og i har jo selv prøvet at igangsætte en foranstaltning til jeres søn grundet fraværet..... ta det helt roligt er ret sikker på der ikke sker noget som helst selv om hun vælger at underrette 

Det lyder som om i er omsorgsfulde og kærlige forældre så stop på det og stol på at i gør det bedste for jeres søn 

Tusind tak...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Anpau

alenemor42 skriver:

Hvorfor snakker i om dokumentation? Hvis du meldte ham syg så er den skid jo slået? Der er pålagt at hun skal underette ved 20% ... heldigvis for så sikrer man sig lige at alt er som det skal være med barnethvis du ikke har meldt ham syg på normal vis så er den jo på dig. Men hvis han var væk  i 14 dage og du slet ikke kontaktede skole i de 14 dage ville jeg bestemt også undre mig som lærer og blive bekymret for det er bestemt ikke normalt.

Desuden informerer hun jo bare om at hun har underretningspligt når der er 20% fravær, det er da god stil. Men der er da ingen grund til at være angst for en underretning hvis du mener alt er ok

Vi snakker om dokumentation, fordi trådstarter spørger om, hvad der vil ske, hvis læreren laver en underretning. Hvis læreren laver en underretning, så SKAL kommunen undersøge sagen. I den forbindelse, kan kommunen ikke bare tage ord for gode varer. Der skal dokumentation til. Og hvis trådstarter kan dokumentere, at sønnen har været syg (hvilket hun kan), så vil kommunen lukke sagen med det samme igen, da der jo ingen sag er..

Anmeld Citér

26. januar 2017

alenemor42

Anpau skriver:

Vi snakker om dokumentation, fordi trådstarter spørger om, hvad der vil ske, hvis læreren laver en underretning. Hvis læreren laver en underretning, så SKAL kommunen undersøge sagen. I den forbindelse, kan kommunen ikke bare tage ord for gode varer. Der skal dokumentation til. Og hvis trådstarter kan dokumentere, at sønnen har været syg (hvilket hun kan), så vil kommunen lukke sagen med det samme igen, da der jo ingen sag er..

Ej så slemt er det altså ikke.

Hvis de aldrig har haft kontakt til familien bliver det max. Til et kort møde for at sikre sig at alt er ok. Får de mistanke om at der ligger andet bag så vil de indhente yderligere oplysninger fra skole osv. 

Er der intet så er det afsluttet efter et enkelt møde og den skid er slået. De vil aldrig blive bedt om at dokumentere.... det inter kommunen hvis nødvendigt 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

Ej så slemt er det altså ikke.

Hvis de aldrig har haft kontakt til familien bliver det max. Til et kort møde for at sikre sig at alt er ok. Får de mistanke om at der ligger andet bag så vil de indhente yderligere oplysninger fra skole osv. 

Er der intet så er det afsluttet efter et enkelt møde og den skid er slået. De vil aldrig blive bedt om at dokumentere.... det inter kommunen hvis nødvendigt 

Så er det jo endnu bedre ☺️ Troede faktisk der skulle lidt mere end bare ord til, sådan lige for at være på den sikre side Godt der er lidt tid endnu til pensum i den afdeling ����

Anmeld Citér

26. januar 2017

bøllen

Mathias Villads skriver:

Hey..

Håber nogen kan fortælle, hvad der kan ske, hvis ens barn har for meget fravær...

Min søn har frem til jul haft 11% fravær, fik jeg en mail af hans klasselærer.. hun er meget glad for at indberette til kommunen.. dog har vi ikke prøvet den side af hende endnu, men da min søn går på friskole, så går snakken jo... 

Han har været syg med maven, hvor vi gik til lægen og tilsidst blev han skannet, men de kunne intet finde, men der gik 14 dage med maven, før han var klar igen til skole... så har han været fraværende grundet en kraftig forstuvning, som han fik til gymnastik... 

Hun skriver, at hun skal indberette til kommunen ved 20% og nu ligger landet, at han ligger med influenza.. og jeg er ved at skide i bukserne over, hvad der sker, hvis kommunen bliver informeret... Jeg lider i forvejen af angst, så denne situationen gør ikke noget godt for mig, men jeg kan jo heller ikke sende drengen i skolen med influenza...

Håber der sidder nogen, som ved hvad der kan ske..

Ville gerne skrive noget klogt men uden held. Men forstår din frygt . Vi bliver også truet med underretning pga fravær, men kan ikke gøre så meget . Men kan sagtens følge dine tanker omkring , hvad der sker når underretning lander på kommunen .  

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
bøllen skriver:

Ville gerne skrive noget klogt men uden held. Men forstår din frygt . Vi bliver også truet med underretning pga fravær, men kan ikke gøre så meget . Men kan sagtens følge dine tanker omkring , hvad der sker når underretning lander på kommunen .  

Tusind tak..❤️ ja den frygt er ikke rart at gå med...

Men min mand er ikke bekymret og synes kun er fint, hvis vi bliver kaldt til møde, da han siger, at så bekymre de sig, som de skal... og han siger, at vi skal ikke være bekymret, da søønike  jo har været syg og sygdom kan man ikke gøre noget ved...

Anmeld Citér

26. januar 2017

bøllen

Mathias Villads skriver:

Tusind tak..❤️ ja den frygt er ikke rart at gå med...

Men min mand er ikke bekymret og synes kun er fint, hvis vi bliver kaldt til møde, da han siger, at så bekymre de sig, som de skal... og han siger, at vi skal ikke være bekymret, da søønike  jo har været syg og sygdom kan man ikke gøre noget ved...

Og det har han jo fuldstændig ret i . I har jo som sådan ikke grund til bekymring men desværre kan man ikke styre angsten i kroppen ( eller måske ) så der kan jeg sagtens følge dig .

Anmeld Citér

26. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
sandramor skriver:

Indberetning er noget man gør til skat 

Her laver man en underretning 

Hovsa 

Anmeld Citér

26. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
Mathias Villads skriver:

Man kan nu også overdrive indberetning.. og bruge det som magtmiddel..

En anden ting, så er angst jo ikke rationelt, altså jeg kan ikke BARE placere den andet sted...

Ved godt, at jeg ikke får fjernet mit barn, fordi han har for meget fravær et skole år grundet disse omstændigheder, men min angst har været dum et stykke tid og når hun så truer på mail, så påvirker det en.. 

Ved godt hvad angst kan gøre ved en. Bare rolig.. 

Syntes hvis det påvirker dig og jeres hverdag så meget må du jo bede om et møde. Få indskrevet alt med de sygedage i hans " sag " at hvorfor han har haft de længere perioders fravær så der kommer ro på igen. 

Anmeld Citér

27. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mathias Villads skriver:

Han har svært ved skolen, men det er blevet meget bedre, og vi er opsøgende i forhold til hans lektier.. og hans far og jeg påtænker også en mentor til ham her det næste stykke tid, når han er ovenpå igen.. en som skal hjælpe ham, men også store søster, så vi derved skår 2 fluer med et smæk... da hun skal videre på hhx og har det svært med nogle ting... 

Når man laver en indberetning er det for, at finde ud, at hvordan man kan hjælpe barnet bedst. Kommunen kommer indover for om der skal ydes ekstra støtte mv.

På et tidspunkt gik det rigtig dårligt med vores søn og vi blev enige om, at hvis det ikke blev bedre, så skulle der sendes en indberetning til kommunen, så de kunne komme ind i kampen for, at hjælpe med, hvad der skulle gøres for vores søn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.