Fravær i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.250 visninger
74 svar
95 synes godt om
26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hey..

Håber nogen kan fortælle, hvad der kan ske, hvis ens barn har for meget fravær...

Min søn har frem til jul haft 11% fravær, fik jeg en mail af hans klasselærer.. hun er meget glad for at indberette til kommunen.. dog har vi ikke prøvet den side af hende endnu, men da min søn går på friskole, så går snakken jo... 

Han har været syg med maven, hvor vi gik til lægen og tilsidst blev han skannet, men de kunne intet finde, men der gik 14 dage med maven, før han var klar igen til skole... så har han været fraværende grundet en kraftig forstuvning, som han fik til gymnastik... 

Hun skriver, at hun skal indberette til kommunen ved 20% og nu ligger landet, at han ligger med influenza.. og jeg er ved at skide i bukserne over, hvad der sker, hvis kommunen bliver informeret... Jeg lider i forvejen af angst, så denne situationen gør ikke noget godt for mig, men jeg kan jo heller ikke sende drengen i skolen med influenza...

Håber der sidder nogen, som ved hvad der kan ske..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

A-1995

Altså du kan jo ikke gøre for at din søn er syg!

det havde da været meget værre hvis du havde sendt et sygt barn afsted. 

Hvis det skulle gå så vidt at hun laver en indberetning er det jo bare at forklare dem årsagen, så lukker de den nok med det samme. Du kan jo endda bevise han har været på sygehuset med maven og sikkert også på skadestuen med anklen så der er jo intet underligt i hans fravær.

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
A-1995 skriver:

Altså du kan jo ikke gøre for at din søn er syg!

det havde da været meget værre hvis du havde sendt et sygt barn afsted. 

Hvis det skulle gå så vidt at hun laver en indberetning er det jo bare at forklare dem årsagen, så lukker de den nok med det samme. Du kan jo endda bevise han har været på sygehuset med maven og sikkert også på skadestuen med anklen så der er jo intet underligt i hans fravær.

Alt kan bevises.. 

vi har været på skadestuen 2 gange ang forstuvninger og 

flere gange til egen læge og sygehuset med maven.. også denne gang har vi været i kontakt med både lægevagten og egen læge..

OG nej vil heller ikke sende ham afsted, men en lærer som hende gør bare en utryg ved situationen... 

Han gik i klasse med en, hvor hun indberettet til kommunen, at vedkommende havde for små sko, fedtet hår osv.. kommunen måtte tilsidst sige, at hun måtte stoppe, for de havde lavet en undersøgelse og der var intet hold i hendes indberetninger, da de havde haft folk ude og at de havde været der på de pågældende dage, hvor hun havde indberettet at ting var galt og de kunne bevidne, at det ikke var sagen... problemet er at det er en lille skole og lærerne er for tætte, så derfor får hun alt det råderum.... 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

De lukker højst sandsynligvis sagen med det samme, hvis der er intet er at komme efter - hvilket der jo ikke er i jeres tilfælde. Der sker ikke noget, så bare rolig. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja men for lidt indberetning kan jo blive fatalt. 

Vær opsøgende med lektier når han er derhjemme så han ikke er helt Off Fra skolen. 

Hun skriver jo faktisk bare for at informere. Så.i er obs på han jo faktisk har gået glip af noget undervisning. Du bliver nød til at lægge din angst på dig selv og ikke din søns eventuelle indberettede lærerinde ( mega svært men nødvendigt)  

Anmeld Citér

26. januar 2017

Fremad

Hvad mener du med han går på Friskole, så snakken den går? 

De skal indberette, men det betyder ikke der sker noget ved det... Også har jo dokumentation på hans fravær..

Anmeld Citér

26. januar 2017

Miti's mama

Det skal du ikke være nervøs for. Jeg har arbejdet fast som lærervikar, og har en del forældre der siger deres børn er syge, hvorefter børnene kommer en uge efter og siger de har været i Lalandia/Rhodos/sommerhus og hvad ved jeg. Det er dem der er problemet når det er hele tiden, fordi børnene kommer bagud. Din sag vil blive smidt ud med det samme når de kan se at der ikke er noget at komme efter - man kan ikke gøre ved at barnet er sygt, og er slet ikke det en indberetning skal bruges til.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Sprit25

Jeg ville mene at indkalde til samtale ville være første træk. Så kunne I forklarer også ville jeg lukke den som lære

Anmeld Citér

26. januar 2017

Sprit25

årgang84 skriver:

Ja men for lidt indberetning kan jo blive fatalt. 

Vær opsøgende med lektier når han er derhjemme så han ikke er helt Off Fra skolen. 

Hun skriver jo faktisk bare for at informere. Så.i er obs på han jo faktisk har gået glip af noget undervisning. Du bliver nød til at lægge din angst på dig selv og ikke din søns eventuelle indberettede lærerinde ( mega svært men nødvendigt)  

Man kan altså ikke bare placere angst hvor den er mest belejlig! 

Derudover synes jeg den her indberetning er en for mange! 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

En indberetning er ikke så slem som det lyder. Selvfølgelig skal læren være opmærksom. Du bliver ikke stemplet som dårlig mor som ikke vil sin søn det bedste. Men det skal selvfølgelig stå i papirerne, at han har et højt fravær. Det kan betyde, at han er bagud i nogen fag og måske har ekstra brug for hjælp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.