Fravær i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MorAugust2017 skriver:

Jeg synes da du skal skrive retur til hende at du finder hendes tone ubehagelig og du opfatter det som en trussel, hvilket ingen stedet hører hjemme i et godt samarbejde mellem skole og hjem det mest optimale er naturligvis at tage den ansigt til ansigt, men det kan godt være svært, derfor kan en mail jo gøre det.

Hvor læser du noget om hendes tone? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Abracadabra

En underretning er jo lærerens måde at sikre, at et eventuelt mistriveligt barn får hjælp. Kommunerne er nærige, men de SKAL reagere på en underretning.

Jeg kan da egentlig godt forstå, at hun bliver bekymret, hvis han er hjemme 14 dage med uforklarlige mavesmerter - de kunne jo godt være udtryk for noget andet. 

En forstuvning bør jo heller ikke tage særlig lang tid at komme sig over - medmindre man er særligt skrøbelig.

Hun gør jo bare sit arbejde. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MorAugust2017

Mor og meget mere skriver:

Hvor læser du noget om hendes tone? 

jeg kunne også have skrevet at beskeden var blevet opfattet ubehageligt men som jeg har læst det har trådstarter opfattet beskeden som en trussel om en underretning, og så går jeg udfra at hun også har opfattet tonen som ubehagelig det kan jeg selvfølgelig ikke vide om hun har eller ej. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Patriark

Mathias Villads skriver:

Hey..

Håber nogen kan fortælle, hvad der kan ske, hvis ens barn har for meget fravær...

Min søn har frem til jul haft 11% fravær, fik jeg en mail af hans klasselærer.. hun er meget glad for at indberette til kommunen.. dog har vi ikke prøvet den side af hende endnu, men da min søn går på friskole, så går snakken jo... 

Han har været syg med maven, hvor vi gik til lægen og tilsidst blev han skannet, men de kunne intet finde, men der gik 14 dage med maven, før han var klar igen til skole... så har han været fraværende grundet en kraftig forstuvning, som han fik til gymnastik... 

Hun skriver, at hun skal indberette til kommunen ved 20% og nu ligger landet, at han ligger med influenza.. og jeg er ved at skide i bukserne over, hvad der sker, hvis kommunen bliver informeret... Jeg lider i forvejen af angst, så denne situationen gør ikke noget godt for mig, men jeg kan jo heller ikke sende drengen i skolen med influenza...

Håber der sidder nogen, som ved hvad der kan ske..

Kan man ikke gå i skole med en forstuvning?!

Altså 11% er da virkelig meget fravær. Helt uacceptabelt. Der burde været underrettet.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Mathias Villads skriver:

Hey..

Håber nogen kan fortælle, hvad der kan ske, hvis ens barn har for meget fravær...

Min søn har frem til jul haft 11% fravær, fik jeg en mail af hans klasselærer.. hun er meget glad for at indberette til kommunen.. dog har vi ikke prøvet den side af hende endnu, men da min søn går på friskole, så går snakken jo... 

Han har været syg med maven, hvor vi gik til lægen og tilsidst blev han skannet, men de kunne intet finde, men der gik 14 dage med maven, før han var klar igen til skole... så har han været fraværende grundet en kraftig forstuvning, som han fik til gymnastik... 

Hun skriver, at hun skal indberette til kommunen ved 20% og nu ligger landet, at han ligger med influenza.. og jeg er ved at skide i bukserne over, hvad der sker, hvis kommunen bliver informeret... Jeg lider i forvejen af angst, så denne situationen gør ikke noget godt for mig, men jeg kan jo heller ikke sende drengen i skolen med influenza...

Håber der sidder nogen, som ved hvad der kan ske..

Har du ikke kontaktet skolen i hans lange sygdomsperioder og fortalt, hvorfor at han havde så meget fravær ?. Hvis du ikke har, så forstår jeg godt hendes mail

Anmeld Citér

26. januar 2017

Billefamilie

Patriark skriver:

Altså 11% er da virkelig meget fravær. Helt uacceptabelt. Der burde været underrettet.

Helt uacceptabelt er det da ikke... Man kan ikke gøre for at man er syg, og der burde ikke være blevet underrettet ved 11% når der først skal underrettes ved 20% 

Desuden kan det gøre helt vildt ondt at forstuve noget, så det er ikke altid man bare lige kan tage afsted med en forstuvet fod.

Anmeld Citér

26. januar 2017

sandramor

årgang84 skriver:

Ja men for lidt indberetning kan jo blive fatalt. 

Vær opsøgende med lektier når han er derhjemme så han ikke er helt Off Fra skolen. 

Hun skriver jo faktisk bare for at informere. Så.i er obs på han jo faktisk har gået glip af noget undervisning. Du bliver nød til at lægge din angst på dig selv og ikke din søns eventuelle indberettede lærerinde ( mega svært men nødvendigt)  

Indberetning er noget man gør til skat 

Her laver man en underretning 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Billefamilie skriver:

Helt uacceptabelt er det da ikke... Man kan ikke gøre for at man er syg, og der burde ikke være blevet underrettet ved 11% når der først skal underrettes ved 20% 

Desuden kan det gøre helt vildt ondt at forstuve noget, så det er ikke altid man bare lige kan tage afsted med en forstuvet fod.

Der er jo heller ikke blevet underrettet endnu.

Anmeld Citér

26. januar 2017

sandramor

Patriark skriver:

Og hvad havde du så forestillet dig der skulle ske ved en underretning til børn og familie? 

Hvis familien har oplyst skolen om hvorfor sønnen ikke er i skole og har dokumentation på hvad der alt har været galt så ville der absolut ikke ske yderligere i den sag..... 

At jeg så nok mener at ens barn kan komme i skole med en forstuvning er så en anden ting :-) 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Hck skriver:

Har du ikke kontaktet skolen i hans lange sygdomsperioder og fortalt, hvorfor at han havde så meget fravær ?. Hvis du ikke har, så forstår jeg godt hendes mail

Selvfølgelig har jeg det... alt er meddelt skolen..

Jeg har jo ikke bare beholdt ham hjemme.. der er ringet til skolen kontor og der er skrevet mails til de forskellige lærer..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.