Fravær i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Rauw

I kan bevise han har været syg så der sker intet. Det er kun ved sager hvor forældrene lader børnene pjække/ ikke lige gider følge dem i skole at man feks begynder at snakke ugentlige tjek fra kommunen og træk i bfy hvis ikke fremmødet forbedres omgående. 

God bedring med sønnen, han har da været ret uheldig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
årgang84 skriver:

Ja men for lidt indberetning kan jo blive fatalt. 

Vær opsøgende med lektier når han er derhjemme så han ikke er helt Off Fra skolen. 

Hun skriver jo faktisk bare for at informere. Så.i er obs på han jo faktisk har gået glip af noget undervisning. Du bliver nød til at lægge din angst på dig selv og ikke din søns eventuelle indberettede lærerinde ( mega svært men nødvendigt)  

Man kan nu også overdrive indberetning.. og bruge det som magtmiddel..

En anden ting, så er angst jo ikke rationelt, altså jeg kan ikke BARE placere den andet sted...

Ved godt, at jeg ikke får fjernet mit barn, fordi han har for meget fravær et skole år grundet disse omstændigheder, men min angst har været dum et stykke tid og når hun så truer på mail, så påvirker det en.. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
Miti's mama skriver:

Det skal du ikke være nervøs for. Jeg har arbejdet fast som lærervikar, og har en del forældre der siger deres børn er syge, hvorefter børnene kommer en uge efter og siger de har været i Lalandia/Rhodos/sommerhus og hvad ved jeg. Det er dem der er problemet når det er hele tiden, fordi børnene kommer bagud. Din sag vil blive smidt ud med det samme når de kan se at der ikke er noget at komme efter - man kan ikke gøre ved at barnet er sygt, og er slet ikke det en indberetning skal bruges til.

Åh det håber jeg... Ved jo godt, at jeg har dokumentation i orden, men mit hovedet kan ikke slappe af.. Sagde det til vores læge, da vi var der igår, hvorpå han sagde, at han jo er syg og det kan man ikke gøre noget ved...

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
Sprit25 skriver:

Jeg ville mene at indkalde til samtale ville være første træk. Så kunne I forklarer også ville jeg lukke den som lære

Til samtale om hans fravær.. men hun vil nok indberette alligevel, da det skal hun jo, hvis det overstiger de 20%.. Jeg er opsøgende omkring lektier.. har både skrevet i forældregruppe og skrevet til dansklæreren, som også er skolelederen.. mere så de ved, at vi altså er OB's på hans læring..

Anmeld Citér

26. januar 2017

MorAugust2017

Jeg synes da du skal skrive retur til hende at du finder hendes tone ubehagelig og du opfatter det som en trussel, hvilket ingen stedet hører hjemme i et godt samarbejde mellem skole og hjem det mest optimale er naturligvis at tage den ansigt til ansigt, men det kan godt være svært, derfor kan en mail jo gøre det.

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
MoarHvidovre skriver:

En indberetning er ikke så slem som det lyder. Selvfølgelig skal læren være opmærksom. Du bliver ikke stemplet som dårlig mor som ikke vil sin søn det bedste. Men det skal selvfølgelig stå i papirerne, at han har et højt fravær. Det kan betyde, at han er bagud i nogen fag og måske har ekstra brug for hjælp

Han har svært ved skolen, men det er blevet meget bedre, og vi er opsøgende i forhold til hans lektier.. og hans far og jeg påtænker også en mentor til ham her det næste stykke tid, når han er ovenpå igen.. en som skal hjælpe ham, men også store søster, så vi derved skår 2 fluer med et smæk... da hun skal videre på hhx og har det svært med nogle ting... 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
MorAugust2017 skriver:

Jeg synes da du skal skrive retur til hende at du finder hendes tone ubehagelig og du opfatter det som en trussel, hvilket ingen stedet hører hjemme i et godt samarbejde mellem skole og hjem det mest optimale er naturligvis at tage den ansigt til ansigt, men det kan godt være svært, derfor kan en mail jo gøre det.

Det vil jeg rigtig gerne kunne, men nøj jeg er en kylling..

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
Rauw skriver:

I kan bevise han har været syg så der sker intet. Det er kun ved sager hvor forældrene lader børnene pjække/ ikke lige gider følge dem i skole at man feks begynder at snakke ugentlige tjek fra kommunen og træk i bfy hvis ikke fremmødet forbedres omgående. 

God bedring med sønnen, han har da været ret uheldig 

Tak skal du have...

Ja det må du da nok sige... Håber han har taget sin tørn nu.. men det er nu også første år, hvor der har været noget sådan rigtigt.. han lå også en uge sidste uge, men ellers har han stort set ikke været syg siden han gik i bh...

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

Mathias Villads skriver:

Man kan nu også overdrive indberetning.. og bruge det som magtmiddel..

En anden ting, så er angst jo ikke rationelt, altså jeg kan ikke BARE placere den andet sted...

Ved godt, at jeg ikke får fjernet mit barn, fordi han har for meget fravær et skole år grundet disse omstændigheder, men min angst har været dum et stykke tid og når hun så truer på mail, så påvirker det en.. 

Jeg kan godt forstå det påvirker dig. 

Jeg synes absolut indberetninger skal foretages - og heller ikke for lidt. Hellere en for meget end én for lidt i sammenhænge med børn. Men der er undtagelser af reglen og jeg har i stor stil set en bitter skoleansat der udelukkende brugte indberetninger som magt og trusler - det er heller ikke i orden. 

Dog er det også vigtigt at man ikke automatisk tager en indberetning som et angreb eller en trussel, men hvis det efterhånden er noget hun er kendt for at gøre i sammenhænge hvor der tydeligt ingen grund er til det, så skal du tage det med et gran salt. Jeg kan godt forstå, at det er ubehageligt - især nå ens tanker allerede flyver rundt. Hvis det dog er en regel på skolen om at 20 % fravær kræver indberetning, så er der ikke så meget at gøre - men hvis det ikke er, så synes jeg godt du kan bede om en samtale med læreren for at lufte dine tanker - sagen vil blive lukket lynhurtigt, det er jeg ikke i tvivl om, men derfor kan det alligevel være godt for dig lige at få det hele på det rene med læreren. Men det er selvfølgelig fordi de også helst ser at din søns fravær ikke går udover hans undervisning og trivsel, men når fraværet er forårsaget dokumenteret sygdom, så synes jeg også en indberetning er at strække den en lille smule. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MorAugust2017

Mathias Villads skriver:

Det vil jeg rigtig gerne kunne, men nøj jeg er en kylling..

Det kan jeg godt forstå, konflikter er heller aldrig rare det er også derfor at jeg tænker, at en mail til læreren i første omgang nok ville være den nemmeste måde at få fortalt at man føler sig dårligt behandlet men øv en ubehagelig situation, håber den løser sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.