Mathias Villads skriver:
Man kan nu også overdrive indberetning.. og bruge det som magtmiddel..
En anden ting, så er angst jo ikke rationelt, altså jeg kan ikke BARE placere den andet sted...
Ved godt, at jeg ikke får fjernet mit barn, fordi han har for meget fravær et skole år grundet disse omstændigheder, men min angst har været dum et stykke tid og når hun så truer på mail, så påvirker det en..
Jeg kan godt forstå det påvirker dig.
Jeg synes absolut indberetninger skal foretages - og heller ikke for lidt. Hellere en for meget end én for lidt i sammenhænge med børn. Men der er undtagelser af reglen og jeg har i stor stil set en bitter skoleansat der udelukkende brugte indberetninger som magt og trusler - det er heller ikke i orden.
Dog er det også vigtigt at man ikke automatisk tager en indberetning som et angreb eller en trussel, men hvis det efterhånden er noget hun er kendt for at gøre i sammenhænge hvor der tydeligt ingen grund er til det, så skal du tage det med et gran salt. Jeg kan godt forstå, at det er ubehageligt - især nå ens tanker allerede flyver rundt. Hvis det dog er en regel på skolen om at 20 % fravær kræver indberetning, så er der ikke så meget at gøre - men hvis det ikke er, så synes jeg godt du kan bede om en samtale med læreren for at lufte dine tanker - sagen vil blive lukket lynhurtigt, det er jeg ikke i tvivl om, men derfor kan det alligevel være godt for dig lige at få det hele på det rene med læreren. Men det er selvfølgelig fordi de også helst ser at din søns fravær ikke går udover hans undervisning og trivsel, men når fraværet er forårsaget dokumenteret sygdom, så synes jeg også en indberetning er at strække den en lille smule.
Anmeld
Citér