Fravær i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Patriark

Billefamilie skriver:

Helt uacceptabelt er det da ikke... Man kan ikke gøre for at man er syg, og der burde ikke være blevet underrettet ved 11% når der først skal underrettes ved 20% 

Desuden kan det gøre helt vildt ondt at forstuve noget, så det er ikke altid man bare lige kan tage afsted med en forstuvet fod.

Jeg påpegede, at grænsen burde være lavere end 20% før det underrettes.

Og jo, man kan godt gå i skole selvom man har en smule ondt. 

Med mindre man vil pisse sin fremtid væk. Faglig og social isolering gør endnu mere ondt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Patriark skriver:

Kan man ikke gå i skole med en forstuvning?!

Altså 11% er da virkelig meget fravær. Helt uacceptabelt. Der burde været underrettet.

Nu var han kun væk en dag grundet en forstuvning, da han skulle på skadestuen...

men hvis barnet er sygt, så kan man da ikke bare smide ham i skole.. han gik lidt over 14 dage med ondt i maven, som lægerne ikke kunne finde ud af hvad var... men drengen kunne ikke engang komme ud af bilen af smerter.. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Patriark

sandramor skriver:

Og hvad havde du så forestillet dig der skulle ske ved en underretning til børn og familie? 

Hvis familien har oplyst skolen om hvorfor sønnen ikke er i skole og har dokumentation på hvad der alt har været galt så ville der absolut ikke ske yderligere i den sag..... 

At jeg så nok mener at ens barn kan komme i skole med en forstuvning er så en anden ting :-) 

Tja...

Hvis jeg modtager en underretning om fravær, Og skolen mener det er ulovligt fravær, så vil jeg være ret ligeglad med eventuel dokumentation. Specielt hvis det drejer sig om aftaler der kan laves uden for skoletiden.

11% det er jo helt vanvittigt.

Anmeld Citér

26. januar 2017

sandramor

Patriark skriver:

Tja...

Hvis jeg modtager en underretning om fravær, Og skolen mener det er ulovligt fravær, så vil jeg være ret ligeglad med eventuel dokumentation. Specielt hvis det drejer sig om aftaler der kan laves uden for skoletiden.

Igen hvis der er dokumentation på at sønnen rent faktisk har været syg hvad vil du så gøre??? Løfte en pegefinger og sige Puuh altså nu skal i altså sørge for at drengen ikke er så meget syg!! 

Min datters veninde lider af angst og har haft depression  (12 år) og har været MEGET fraværende det sidste år.... hvad vil du have familien skal gøre i sådan et tilfælde?? 

Min egen datter har selv haft en del fravær grundet mange traumer i hendes korte liv ogved du hvad.... so be it! Hun er faglig meget dygtig og fungere fint socialt..... 

Det vigtigste er at sønnen er med fagligt og fungere ellers socialt...... hvis dette også halter kan jeg forstå det... den skærpede underretningspligt som lærere og pædagoger har gælder jo hvis de på nogen måde har en mistanke om at barnet mistrives grundet mange forskelligt omstændigheder...... 

Ja 11% er en del men der hele skal jo holdes op mod hvad omstændighederne er

Anmeld Citér

26. januar 2017

sandramor

Patriark skriver:

Tja...

Og ulovlig fravær er det vel ikke hvis det er meddelt til skolen og der foreligger dokumentation på det 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

Mathias Villads skriver:

Hey..

Håber nogen kan fortælle, hvad der kan ske, hvis ens barn har for meget fravær...

Min søn har frem til jul haft 11% fravær, fik jeg en mail af hans klasselærer.. hun er meget glad for at indberette til kommunen.. dog har vi ikke prøvet den side af hende endnu, men da min søn går på friskole, så går snakken jo... 

Han har været syg med maven, hvor vi gik til lægen og tilsidst blev han skannet, men de kunne intet finde, men der gik 14 dage med maven, før han var klar igen til skole... så har han været fraværende grundet en kraftig forstuvning, som han fik til gymnastik... 

Hun skriver, at hun skal indberette til kommunen ved 20% og nu ligger landet, at han ligger med influenza.. og jeg er ved at skide i bukserne over, hvad der sker, hvis kommunen bliver informeret... Jeg lider i forvejen af angst, så denne situationen gør ikke noget godt for mig, men jeg kan jo heller ikke sende drengen i skolen med influenza...

Håber der sidder nogen, som ved hvad der kan ske..

Hvis kommunen modtager en underretning, skal de reagere på den indenfor 24 timer. I jeres tilfælde vil de sandsynligvis tage kontakt til jer forældre. Hvis I med en lægeerklæring kan bevise, at han rent faktisk har været syg, så er den sag hurtigt ude af verden igen . Så ingen grund til bekymring 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
sandramor skriver:

Igen hvis der er dokumentation på at sønnen rent faktisk har været syg hvad vil du så gøre??? Løfte en pegefinger og sige Puuh altså nu skal i altså sørge for at drengen ikke er så meget syg!! 

Min datters veninde lider af angst og har haft depression  (12 år) og har været MEGET fraværende det sidste år.... hvad vil du have familien skal gøre i sådan et tilfælde?? 

Min egen datter har selv haft en del fravær grundet mange traumer i hendes korte liv ogved du hvad.... so be it! Hun er faglig meget dygtig og fungere fint socialt..... 

Det vigtigste er at sønnen er med fagligt og fungere ellers socialt...... hvis dette også halter kan jeg forstå det... den skærpede underretningspligt som lærere og pædagoger har gælder jo hvis de på nogen måde har en mistanke om at barnet mistrives grundet mange forskelligt omstændigheder...... 

Ja 11% er en del men der hele skal jo holdes op mod hvad omstændighederne er

Her i min dreng tilfælde er der intet ulovlig fravær, idet vi kan dokumentere sygedom fra lægen af..

Han er rigtig social og en af dem, som er de alle vil lege med i klassen.. hans faglige ligger i middel, men det er grundet han er født for tidlig med et indlæring problem.. jeg har intet modtaget fra lærerene om at han ikke følger med i klassen, men at han ligger gennemsnitlig, vi har dog vurderet, at vi gerne vil have en mentor ud, som kan styrke ham inden sommerferien, da han netop har mistet en del undervisning.. så har vi også gjort noget ekstra grundet fraværet, så han ikke kommer bagud... vi har indhente lektier imens han har ligget syg...

Anmeld Citér

26. januar 2017

sandramor

Mathias Villads skriver:

Her i min dreng tilfælde er der intet ulovlig fravær, idet vi kan dokumentere sygedom fra lægen af..

Han er rigtig social og en af dem, som er de alle vil lege med i klassen.. hans faglige ligger i middel, men det er grundet han er født for tidlig med et indlæring problem.. jeg har intet modtaget fra lærerene om at han ikke følger med i klassen, men at han ligger gennemsnitlig, vi har dog vurderet, at vi gerne vil have en mentor ud, som kan styrke ham inden sommerferien, da han netop har mistet en del undervisning.. så har vi også gjort noget ekstra grundet fraværet, så han ikke kommer bagud... vi har indhente lektier imens han har ligget syg...

Jeg synes bare du skal tage det stille og rolig søde du 

ja hvis hun underretter så underretter hun... so be it... der er absolut mange der underretter unødvendigt... 

Men alt tyder på jeres søn trives og i har jo selv prøvet at igangsætte en foranstaltning til jeres søn grundet fraværet..... ta det helt roligt er ret sikker på der ikke sker noget som helst selv om hun vælger at underrette 

Det lyder som om i er omsorgsfulde og kærlige forældre så stop på det og stol på at i gør det bedste for jeres søn 

Anmeld Citér

26. januar 2017

alenemor42

Hvorfor snakker i om dokumentation? Hvis du meldte ham syg så er den skid jo slået? Der er pålagt at hun skal underette ved 20% ... heldigvis for så sikrer man sig lige at alt er som det skal være med barnethvis du ikke har meldt ham syg på normal vis så er den jo på dig. Men hvis han var væk  i 14 dage og du slet ikke kontaktede skole i de 14 dage ville jeg bestemt også undre mig som lærer og blive bekymret for det er bestemt ikke normalt.

Desuden informerer hun jo bare om at hun har underretningspligt når der er 20% fravær, det er da god stil. Men der er da ingen grund til at være angst for en underretning hvis du mener alt er ok

Anmeld Citér

26. januar 2017

MVM

Profilbillede for MVM
alenemor42 skriver:

Hvorfor snakker i om dokumentation? Hvis du meldte ham syg så er den skid jo slået? Der er pålagt at hun skal underette ved 20% ... heldigvis for så sikrer man sig lige at alt er som det skal være med barnethvis du ikke har meldt ham syg på normal vis så er den jo på dig. Men hvis han var væk  i 14 dage og du slet ikke kontaktede skole i de 14 dage ville jeg bestemt også undre mig som lærer og blive bekymret for det er bestemt ikke normalt.

Desuden informerer hun jo bare om at hun har underretningspligt når der er 20% fravær, det er da god stil. Men der er da ingen grund til at være angst for en underretning hvis du mener alt er ok

Jeg synes jo, at jeg har gjort efter bogen og føler ikke, at jeg kunne gøre anderledes, men puha når man har angst som mig, så løber hovedet af med en.. og så bliver man bange.. 

Han har ikke været fraværende uden kontakt med skolen eller læge... så på den måde er jeg sikker... bare ordet underretning, får jo en som mig helt i kælderen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.