Er det normalt i jeres familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2016

TNBC

Og vi laver som regel kun noget alene med vore far, hvis den anden er paa arbejde(eller som mig I et andet land), hvis vi begge to er paa Bornholm, invitere vi vores far ud sammen, eller til at lave noget, og som regel er min svoger ogsaa med. (8 ud af 10 gange), vi elsker at hygge os alene, men vi elsker ogsaa at lave ting med vores far.

Ja hun er altid med, men tror du ikke paa et tidspunkt at hun siger fra, nej tak. Hun bliver ved ikke ligefrem bundet paa arme og ben og hevet med. Hun vil vel gerne med, og derfor tager din mor hende med.

Hvordan er hendes socialliv, veninder...???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

Babilooo

Jeg kan godt forstå din mor bliver ked at at du ikke gider din søster. Det er noget hun inviterer til - altså bestemmer hun hvem som kommer.

hvis du inviterer til kaffe eller en shoppetur eller brunch er det dig der bestemmer hvem som tager med. Inviter selv og gør det tydeligt at du gerne bare vil snakke alene med hende. Og lad være med at sige "så kommer jeg bare ikke". Det må da også såre din søster helt vildt. Jeg synes ærlig talt at du opfører dig som en på 9.

Anmeld Citér

15. december 2016

CarinaSB

Jeg kan faktisk godt sætte mig ind i det .. Dog er det ikke min søster men hendes mand der altid skulle med .. Når mig og min mor aftalte en hyggetur bare os 2 endte det ALTID med at han var med .. Og jeg savnede at have min mor for mig selv bare lidt .. :( Det var så slemt at min mors mand kunne finde på at pjække fra arbejde hvis vi havde aftalt en tur i bilka eller ikea :O

Anmeld Citér

15. december 2016

Muhmi

Ville ønske jeg havde en søster at bage klejner med (Selvom jeg hader klejner) Din mor elsker alle hendes unger og ønsker selvfølgelig at I alle skal holde sammen... Tror bestemt ikke din mor gør det i en ond mening

Anmeld Citér

15. december 2016

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Jeg kan godt forstå din mor bliver ked at at du ikke gider din søster. Det er noget hun inviterer til - altså bestemmer hun hvem som kommer.

hvis du inviterer til kaffe eller en shoppetur eller brunch er det dig der bestemmer hvem som tager med. Inviter selv og gør det tydeligt at du gerne bare vil snakke alene med hende. Og lad være med at sige "så kommer jeg bare ikke". Det må da også såre din søster helt vildt. Jeg synes ærlig talt at du opfører dig som en på 9.

... de fleste kan sikkert forstå at man gerne vil have et barn eller en forældre alene nogle gange. Det er da et helt legitimt behov/ønske. Men du bliver tøsefornærmet i en sådan grad ar mor og søster såres og ikke vil holde jul. ..så ja din reaktion er ikke hensigtsmæssig. 

Du kunne sig ... ok at Julie er med - men skal vi to ikke lave en hyggetur på cafe på næste xx

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Jeg kan faktisk godt sætte mig ind i det .. Dog er det ikke min søster men hendes mand der altid skulle med .. Når mig og min mor aftalte en hyggetur bare os 2 endte det ALTID med at han var med .. Og jeg savnede at have min mor for mig selv bare lidt .. :( Det var så slemt at min mors mand kunne finde på at pjække fra arbejde hvis vi havde aftalt en tur i bilka eller ikea :O

Jeg er glad for at 1 ud af mange kan forstå bare følelsen af det i hvert fald. 

Anmeld Citér

15. december 2016

Fine_007

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Min mor spørger således i søndags:

"skal vi to koge klejner på lørdag?" 

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

super, mulighed for at lave noget bare med min mor. 

Min mor skriver så i dag: 

"kan vi rykke tidspunktet så din søster også kan være med, hun vil så gerne"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

- min søster og jeg har intet tilfælles udover at vi ELSKER mine unger!

er det bare mig der er latterlig? Eller hvad?

min mor gider åbenbart ikke holde jul næste år på grund af det her 

kender i problemet? 

OG NEJ JEG GIDER IKKE BIDE I DET SURE ÆBLE, det gør jeg nok i RESTEN af året!! 

Dit indlæg rummer så meget vrede, at dette næppe er stedet at søge luft/råd. De fleste forstår da godt behovet for alenetid med sin mor - men dine ordvalg og måden, hvorpå du beskriver jeres situation, er så strid, at de fleste responderer med: ja, det er dig, som er latterlig. 

Du skal på en eller anden måde have forklaret din mor, at det er meget vigtigt for dig med alenetid med hende - og så burde du overveje at tage en snak med en professionel, om de issues du har med din søster. Det kan ikke være rart at være SÅ fortørnet på et familiemedlem. 

Anmeld Citér

15. december 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt sætte mig ind i følelsen af, at du gerne vil lave noget alene med din mor, men ikke din reaktion. Den er ikke særlig hensigtmæssift, og sætter din mor i et kæmpe dilemma. Det er ikke fair...

tag sagen i egen hånd og inviter din mor over eller et eller andet  

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg skulle aldrig have slået den op her, i læser ikke hele tråden eller hva?

kald mig latterlig, smålig, egoistisk og andre onde ord. Bare fordi jeg ønsker en dag med min mor UDEN min søster - HVILKET jeg har skrevet ikke kan lade sig gøre da min mor tager min søster med hver gang vi laver en aftale. Alt fra børnepasning, til kaffehuse til cafetur

i kender heller ikke hele historien, i kender ikke min søster. I kender ikke min mor. 

Jeg er et menneske med følelser og i har så smuk ikke kommet med noget som helst konstruktivt. Så jeg lader deb ligge her og ved at mit netværk /mand/veninde r forstår mig og kan komme noget mere konstruktivt end i et kommet med. Hvor er jeg dog glad for at jeg skrev tråden som anonym.

i havde ikke behøvet at hagle mig ned, fair nok i har jeres mening og i ikke er enige men er det nødvendigt at skrive det i så hård en tone. Er i osse sådan udenfor skærmen?

anyway - done is done 

jeg bager ikke de skide klejner!

Anmeld Citér

15. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Min mor spørger således i søndags:

"skal vi to koge klejner på lørdag?" 

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

super, mulighed for at lave noget bare med min mor. 

Min mor skriver så i dag: 

"kan vi rykke tidspunktet så din søster også kan være med, hun vil så gerne"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

- min søster og jeg har intet tilfælles udover at vi ELSKER mine unger!

er det bare mig der er latterlig? Eller hvad?

min mor gider åbenbart ikke holde jul næste år på grund af det her 

kender i problemet? 

OG NEJ JEG GIDER IKKE BIDE I DET SURE ÆBLE, det gør jeg nok i RESTEN af året!! 

Jeg kender problematikken.

Jeg har selv en søster der bor tæt på vores mor. Hun er alene med sin søn og kommer hos vores mor hver dag.

Nu er det ved at være så meget at jeg knap nok kan ringe til min mor uden at hun blander sig.

Selv min mand håber ikke de er der når vi kommer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.