Er det normalt i jeres familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2016

Anonym trådstarter

Så alle jer der har svaret, hver gang vi snakker HVER ENESTE gang i skal være sammen med jeres forældre, så skulle jeres søskende være med? Det var i helt med på? 

jeg har en bror som ikke engang vil komme hjem til jul pga hende. 

Jeg synes netop ikke jeg er latterlig! 

Ville i selv være sammen med begge/alle jeres børn HVER GANG i skulle noget, aldrig give børnene alenetid med jer forældre hver især. Må jeres barn ikke få lov til at få jeres opmærksomhed 100% bare en gang i mellem? Hvorfor må man så ikke det som voksen mens man stadig har sine forældre?!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg kan godt forstå hvis din mor ikke holder jul når I er så nederen. 

Sig dog: naturligvis må søs komme med, men skal vi to så ikke hygge sammen lørdag. Jeg savner dig mor og savner VI TO lavet noget. Kun os, ingen børn eller andet 

Det var jo LIGE min pointe! 

Den alenetid får jeg ikke UDEN min søster, dette var blot et eksempel - min søster er med i ALT fordi min mor mener vi skal være sammen altid fordi vi jo er søskende

Anmeld Citér

15. december 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Det var jo LIGE min pointe! 

Den alenetid får jeg ikke UDEN min søster, dette var blot et eksempel - min søster er med i ALT fordi min mor mener vi skal være sammen altid fordi vi jo er søskende

Men har du nogensinde sagt det på andre måder til din mor end at "du ikke gider at have din søster med på slæb"? Hvorfor inviterer du ikke eventuelt selv din mor til noget hvor det bare er jer to?

Anmeld Citér

15. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Så alle jer der har svaret, hver gang vi snakker HVER ENESTE gang i skal være sammen med jeres forældre, så skulle jeres søskende være med? Det var i helt med på? 

Ville i selv være sammen med begge/alle jeres børn HVER GANG i skulle noget, aldrig give børnene alenetid med jer forældre hver især. Må jeres barn ikke få lov til at få jeres opmærksomhed 100% bare en gang i mellem? Hvorfor må man så ikke det som voksen mens man stadig har sine forældre?!?

Hvad har sagen med at din bror ikke vil komme hjem til jul pga din søster med noget at gøre? Så Både en bror og en søster der tilsyneladende ikke kan lide den ene søster? Det lader til der er noget dybere som ligger til grund for din "fjenthed" overfor din søster? 

Hvis det var alenetid med mor det handlede om, kunne du da bare sige at I sagtens kan finde en anden dag men om ikke dig og din mor så skulle bruge dagen sammen alligevel. 

Der er mange måder at løse det på - du valgte den barnlige måde. "Så vil jeg bare ikke være med" eller "så kan I lave det uden mig" - det lyder ikke ligefrem som et voksent menneske. 

Anmeld Citér

15. december 2016

Soonmom

Kan du så ikke bare invitere din mor hjem til jer nogle gange? 

Anmeld Citér

15. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Og ja - det gør mig intet at mine søstre er med hver gang. Tænk - jeg nyder det rent faktisk

Anmeld Citér

15. december 2016

Sprit25

mor:) skriver:

Og ja - det gør mig intet at mine søstre er med hver gang. Tænk - jeg nyder det rent faktisk

Jeg elsker også når min bror er med. Endnu bedre når ham og jeg er alene hjemme ved mor og far❤️ Som da vi var børn! 

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Men har du nogensinde sagt det på andre måder til din mor end at "du ikke gider at have din søster med på slæb"? Hvorfor inviterer du ikke eventuelt selv din mor til noget hvor det bare er jer to?

Ja det har jeg, jeg er altså ikke en kold og kynisk kælling, jeg har forklaret min mor det gennem hele mit voksne liv som efterhånden har nogle år på bagen.

min mor vælger at ignore mit behov, og har min søster med - HVER gang.

det er SÅ sårende at man ikke kan få bare en kop-kaffe-samtale med min mor uden min søster 

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Kan du så ikke bare invitere din mor hjem til jer nogle gange? 

Hun har min søster med 

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad har sagen med at din bror ikke vil komme hjem til jul pga din søster med noget at gøre? Så Både en bror og en søster der tilsyneladende ikke kan lide den ene søster? Det lader til der er noget dybere som ligger til grund for din "fjenthed" overfor din søster? 

Hvis det var alenetid med mor det handlede om, kunne du da bare sige at I sagtens kan finde en anden dag men om ikke dig og din mor så skulle bruge dagen sammen alligevel. 

Der er mange måder at løse det på - du valgte den barnlige måde. "Så vil jeg bare ikke være med" eller "så kan I lave det uden mig" - det lyder ikke ligefrem som et voksent menneske. 

Hvis det bare var så enkelt, men i forstår det ikke min søster er med til alt!!! Så det jo nok derfor jeg blev glad da min mor spurgte om "vi to" - min mor og jeg - jeg ringede til min mor fordi jeg lige skulle have bekræftet det kun var hende og jeg og hun siger så at min søster skal arbejde så forestil jer skuffelsen over at søster alligevel skal deltage?!

men det er jo nok fordi mon søster besidder personlige træk som både min bror og jeg ikke har eller kan Enes med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.