Er det normalt i jeres familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.384 visninger
71 svar
277 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Min mor spørger således i søndags:

"skal vi to koge klejner på lørdag?" 

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

super, mulighed for at lave noget bare med min mor. 

Min mor skriver så i dag: 

"kan vi rykke tidspunktet så din søster også kan være med, hun vil så gerne"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

- min søster og jeg har intet tilfælles udover at vi ELSKER mine unger!

er det bare mig der er latterlig? Eller hvad?

min mor gider åbenbart ikke holde jul næste år på grund af det her 

kender i problemet? 

OG NEJ JEG GIDER IKKE BIDE I DET SURE ÆBLE, det gør jeg nok i RESTEN af året!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

kender i problemet? 

Det er dig der er latterlig. Og kun dig.

Anmeld Citér

15. december 2016

Aristocats

Hvorfor i al verden må din søster ikke være med? Hvor gamle er i? I lyder som nogle på 12. Vorherre bevares. Så bliv dog voksen!

Anmeld Citér

15. december 2016

Carina:-)

Ja du er latterlig og smålig.

Prøv at tænke på din mor der (heldigvis) elsker begge sine døtre og derfor gerne vil lave noget med jer begge.

I er voksne ( går jeg udfra når du har børn) så opfører man sig ikke sådan.

Det eneste du opnår er at din mor mister lysten til at være sammen med dig ,og det er vel ikke det du ønsker.?

Anmeld Citér

15. december 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hvorfor må hun ikke være med?  synes det er dig der er galt på den. Forstår godt hvorfor din mor ikke vil holde jul med jer næste år. 

Anmeld Citér

15. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

kender i problemet? 

Ja jeg synes du er latterlig - du spurgte selv. 

Hvorfor siger du at du vil ringe for at høre om din søster skal være med hvis du egentlig ikke syntes det? 

Og er det ikke ligegyldigt om I har noget tilfælles - hun elsker dine børn, så sæt da pris på det.

hvorfor skulle dine mor lyve/fortie noget? 

Jeg synes du har sat din mor i en tarvelig position. 

Anmeld Citér

15. december 2016

Soonmom

Jeg kan altså heller ikke se problemet i at din søster er med? 

Anmeld Citér

15. december 2016

Cassandra

Lyder som en voldsom omgang søskendejalousi fra din side af. I er en familie, og mon ikke du skulle begynde at værdsætte det

Anmeld Citér

15. december 2016

Sprit25

Jeg kan godt forstå hvis din mor ikke holder jul når I er så nederen. 

Sig dog: naturligvis må søs komme med, men skal vi to så ikke hygge sammen lørdag. Jeg savner dig mor og savner VI TO lavet noget. Kun os, ingen børn eller andet 

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym

I min familie er det mig der konsekvent hiver min søster med til alle aftaler. Hvilket muligvis er pisse irriterende, men det har jeg egentlig aldrig tænkt over. Vi er jo alle i familie så i mine øjne er det bare hyggeligt (og så har jeg en på min side når vi skal diskutere mit liv og hvordan jeg kunne leve det bedre) Menneskerne i min familie har heller intet tilfælles, vi har drankeren, junkien, pædagogen, Hellerup paret, håndværkeren, christianitten, den enlige unge mor og arbejdsnarkomanen. Men vi finder altid en måde at hygge os på. Det er familie. Bær over med dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.