Er det normalt i jeres familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Hvis det bare var så enkelt, men i forstår det ikke min søster er med til alt!!! Så det jo nok derfor jeg blev glad da min mor spurgte om "vi to" - min mor og jeg - jeg ringede til min mor fordi jeg lige skulle have bekræftet det kun var hende og jeg og hun siger så at min søster skal arbejde så forestil jer skuffelsen over at søster alligevel skal deltage?!

men det er jo nok fordi mon søster besidder personlige træk som både min bror og jeg ikke har eller kan Enes med 

Åben munden og sig det���� Sig: mor for fanden jeg vil altså bare gerne se dig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

Krydserfingre

Anonym skriver:

Så alle jer der har svaret, hver gang vi snakker HVER ENESTE gang i skal være sammen med jeres forældre, så skulle jeres søskende være med? Det var i helt med på? 

jeg har en bror som ikke engang vil komme hjem til jul pga hende. 

Jeg synes netop ikke jeg er latterlig! 

Ville i selv være sammen med begge/alle jeres børn HVER GANG i skulle noget, aldrig give børnene alenetid med jer forældre hver især. Må jeres barn ikke få lov til at få jeres opmærksomhed 100% bare en gang i mellem? Hvorfor må man så ikke det som voksen mens man stadig har sine forældre?!?

Altså nu spurgte du jo folk og de svarede dig. Det car måske ikke det svar du ønskede, men du spurgte selv  

derudover tænker jeg: har du nogensiden inviteret din mor ud og spise eller på cafe eller noget? Så er i jo bare jer to 

Anmeld Citér

15. december 2016

Soonmom

Anonym skriver:

Hun har min søster med 

Det har hun vel ikke hvis du ringer og invitere hende hjem til jer til en kop kaffe en dag? 

Anmeld Citér

15. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Dit første spørgsmål: Nej, det er bestemt ikke normalt I min familie. Vi plejer at tale nogenlunde åbent og voksent sammen og ingen har små mange forknudrede følelser i klemme, som du lyder til at have.

Jeg vil ikke kalde dig latterlig, men din reaktion grænser altså til det lidt bizarre og det lyder som om der er en masse ting i din relation til både din mor og din søster, som du kunne have gavn af at få ryddet op i, måske endda med noget professionel hjælp? Det kan ikke være spor rart eller sundt at gå rundt og være så bitter.

Det lyder forvrænget, at du ringer for at kontrollere om din søster skal med og derefter nægter at komme. Altså ... den adfærd hører jo nærmest børn til?

Jeg får ret ondt af din mor. Hun prøver næppe at "tvinge jer til altid at være sammen fordi I er søstre" - hun vil nok bare rigtig gerne se begge sine børn på én gang?

Anmeld Citér

15. december 2016

Kattha

Wow, du lyder som en dårlig søster! Og som den der skaber drama i jeres familie. Jeg har da heller ikke meget tilfælles med min bror, udover kærligheden til vores mor, til hinanden, fælles barndom og et særligt bånd. Vi mødes stort set aldrig selv, men elsker at være sammen med vores mor, så vi er sammen alle 3, ikke mindst fordi min mor synes det er vildt dejligt.

Anmeld Citér

15. december 2016

nilletøz

Ja du er smålig!

jeg vil ELSKE at kunne lave klejner med min søster eller andre ting, det kan jeg så bare ikke da hun ikke er her mere..!! 

Kan nogle gange blive så sur over at andre ikke kan se ud over deres egen næsetip og nyde at de har en søster/bror der ville være sammen med dem.. 

nyd din søsters selskab og lad være og skab dig over sådan en smålig ting..

Anmeld Citér

15. december 2016

Vivienne

Du er fuldstændig langt ude. Din mor har måske dårlig samvittighed og ondt af din søster fordi hun er single og uden børn.

Du lever i din egen lille egoistiske boble. Din er DIN søster for Guds skyld!!!

Anmeld Citér

15. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Min mor spørger således i søndags:

"skal vi to koge klejner på lørdag?" 

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

super, mulighed for at lave noget bare med min mor. 

Min mor skriver så i dag: 

"kan vi rykke tidspunktet så din søster også kan være med, hun vil så gerne"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

- min søster og jeg har intet tilfælles udover at vi ELSKER mine unger!

er det bare mig der er latterlig? Eller hvad?

min mor gider åbenbart ikke holde jul næste år på grund af det her 

kender i problemet? 

OG NEJ JEG GIDER IKKE BIDE I DET SURE ÆBLE, det gør jeg nok i RESTEN af året!! 

Ærligt ja. Det er dig der er latterlig. Kort og godt

Anmeld Citér

15. december 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt træt af min mor og hendes ideer, ikke nødvendigvis selve ideerne, men at HUN har en ide om at alt det vi laver der skal min yngre søster være med. Min søster har ingen kæreste, bor hjemme og arbejder fast i sundhedssektoren hvilket betyder weekendarbejde. Jeg selv har mand og 2 små børn under 3 år.

Jeg tænker kæft det bliver hyggeligt, ringer og spørger om Søs skal være med og mor svare: "nej hun er på arbejde"

- jeg har nævnt SÅ mange gange for min mor at jeg ikke gider have min søster med på slæb. Hun skriver så en ny besked efter jeg meget udtrykkeligt har fortalt at de bare kan bage dem.

"nu har jeg en der er sur (læs:datter) og en der er ked af det - det fandme heller ikke nemt"

- hvor jeg tænker min mor hun kunne jo have holdt sin mund lukket omkring de skide klejner og min søster ville så ikke vide hvad hun gik glip af.

kender i problemet? 

Jeg er til tider den søster, da jeg er den eneste singel. Jeg ELSKER at være sammen med mine søskende, med min far. 

Jeg værdsætter det, alt den tid jeg får med dem, for en dag er det for sent. 

Det er svært at være single, når søskende har kæreste, børn. Kunne det tænkes at det er din søster der gerne vil med og din mor så gerne vil lave det med jer begge? Det er da super hyggeligt, som da.man var barn.

Hvis du gerne vil være alene, så en dag du ved din søster er på arbejde, trop op hos din mor og sig: en kop kaffe.

Men det du gjorde er barnligt... jeg synes du skal ringe og undskylde, sig til din mor at du havde glædet dig til to mands hyggedag, men at din søster er velkommen.

Anmeld Citér

15. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

kender i problemet? 

Hvor sidder jeg bare og bliver glad for, at min datter på 23 er så familieorienteret og glad for sine yngre søskende (18 og 19), at hun ærgrer sig, når hun er hjemme på besøg, hvis de ikke er hjemme. At hun arrangerer hyggeture med dem og i det hele taget er den samlende storesøster, der sørger for, at de er i hyppig kontakt. 

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det ville gøre mig, hvis hun sagde til mig, at hun ikke gad have sine yngre søskende "på slæb". Er der noget, der har betydning for min mand og mig, så er det, at vores unger holder sammen og værdsætter hinanden, selv om de er vidt forskellige. 

Du har endda selv børn - vil du virkelig tage imod det som en helt ok melding, hvis den ene af dem som VOKSEN gentagne gange siger, at han/hun ikke gider have den anden på slæb - hjemme hos dig, når du inviterer dem? Stakkels din mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.