skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2016

MorDk

Anonym skriver:

Nej, jeg er kæreste med dem begge. De to er ikke andet end venner.

Fedt! Du ved hvem faderen er? 

Jeg sys det er fedt, at I kan leve sådan.... 

Er du kun seksuelt sammen med én af gangen eller med begge?

Jeg ved godt jeg spørger meget, men er helt vildt nysgerrig. Synes det er fedt hvis sådan noget kan fungere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Kay

MorDk skriver:

Jeg ved godt jeg spørger meget, men er helt vildt nysgerrig. Synes det er fedt hvis sådan noget kan fungere. 

Helt enig... min første tanke var også fedt... elsker når nogle bryder normen og Gør det der føle bedst for dem selv... men samtidig sår jeg også net en masse spørgsmål om hvordan det fungere sådan rent hverdags mæssigt 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Kun én ad gangen, og ja, vi ved hvem faren er. Vi er enige om at bio far (selvfølgelig) skal stå på fødselsattest osv. men at de begge er far i dagligdagen. 

Det er helt ok at du spørger. Det ville jeg også have gjort. :-)

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nej, jeg er kæreste med dem begge. De to er ikke andet end venner.

Men hvorfor??

Anmeld Citér

5. december 2016

Rauw

Jeg synes i skal gøre som i har lyst til. Fortæl det hvis i har lyst eller lad dem selv tro og tænke hvad de vil. I skylder jo ikke nogen en forklaring. Selv om jeg ville synes det var meget anderledes, ville jeg aldrig have noget imod det eller forvente folk forklarede mig det på forhånd. Det er jeres liv. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Kay

Anonym skriver:

Kun én ad gangen, og ja, vi ved hvem faren er. Vi er enige om at bio far (selvfølgelig) skal stå på fødselsattest osv. men at de begge er far i dagligdagen. 

Det er helt ok at du spørger. Det ville jeg også have gjort. :-)

Har i snakket om, om begge skal hedde far eller om  de skal havde hver deres "tittel"? 

Kender flere lesbiske par hvor de fra start har valgt at hede noget forskelligt fx mor og mutti  for ikke at skabe forvirring når barnet når den alder at de kalder "mor" og så ved de voksne ikke hvem der menes... eller "mor henter i børnehaven" og hvem af dem er det så? 

Syntes det er en spændende konstalation i har lavet og fedt at i vælger hvad der er rigtigt for jer... Derfor syntes jeg også i skal melde det klart ud til familien for i Gør jo ikke noget forkert, i har bare valgt en anden vej end mange andre men det er den rigtige for jer 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym

Jeg fik her i weekenden at vide at min onkel og tante måske kommer hjem til mine forældre juleaften, og nu har vores lille familie brug for et godt råd.

vores familie er speciel idet at den består af en kvinde og to mænd. Vi bor i et kollege, og de andre i huset har accepteret vores forhold, ligesom mine forældre. Begge kærester er inviteret med hjem til mine forældre juleaften.

De gange mine bedsteforældre har besøgt os, så har vi ikke snakket nærmere angående hvem der er hvem eller bor hvor, så de har indtrykket at jeg er i et traditionelt forhold. Nu er jeg gravid, og vi står til at flytte i vores eget i starten af det nye år, bare os tre.

Bør vi fortælle min onkel og tante det som det er nu, eller se tiden an?

Det er op til jer selv om I "tør". Jeg ville sige tag chancen, så må de acceptere dig som du er, eller lade være.

Jeg er i et lesbisk forhold og hele min familie har accepteret det, med undtagelse for én eneste. Min ene fætter er dybt imod sådan noget og har ikke ville have noget med det eller os at gøre. 

Vi kan dog ikke undgå at se ham når familen har komsammen fest eller lign. Men der er ikke noget, han ytre sig ikke til os offentligt eller laver scener foran alle, men holder sin mening for sig selv.

Held og lykke med det hele og tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

5. december 2016

ErDetSnartNU

Hvis du tror, at de vil reagere godt og tolerant på "nyheden" så ville jeg bare dukke op juleaften med mine 2 kærester og præsentere dem begge som min kæreste uden at gøre et stort nummer ud af det. Du ved sådan "Hej onkel, det er min kæreste Michael - michal, det er onkel." "Jens, det er onkel, onkel, det er min kæreste Jens - nå, skal vi få os noget kaffe?". Hvis du derimod tror de vil blive forargede, så ville jeg snakke med dem om det inden juleaften. Det er en træls aften at bruge på at skulle diskutere hvor passende ens livsvalg er

Uanset hvad, så tænker jeg, at det er en god idé at få det ud i det åbne nu, så jeres barn helt fra starten af ikke får følelsen af, at I er "forkerte" og at man skal skamme sig over at være i jeres konstellation

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvorfor??

Hvorfor jeg er sammen med dem begge?

Jeg føler mig tiltrukket af dem begge og elsker at være i deres selskab.

I starten havde jeg også skyldfølelse når var sammen med den ene fordi den anden ofte kørte i mine tanker, og omvendt, så jeg prøvede at holde afstand til dem begge, men de snakkede sammen og kom selv frem til de ikke havde noget mod at dele.

Det var ikke meningen at vi skulle have familieforøgelse lige foreløbig, men da vi først havde en positiv test, så var der ikke nogen af os der kunne få os selv til at få en abort.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Har i snakket om, om begge skal hedde far eller om  de skal havde hver deres "tittel"? 

Kender flere lesbiske par hvor de fra start har valgt at hede noget forskelligt fx mor og mutti  for ikke at skabe forvirring når barnet når den alder at de kalder "mor" og så ved de voksne ikke hvem der menes... eller "mor henter i børnehaven" og hvem af dem er det så? 

Syntes det er en spændende konstalation i har lavet og fedt at i vælger hvad der er rigtigt for jer... Derfor syntes jeg også i skal melde det klart ud til familien for i Gør jo ikke noget forkert, i har bare valgt en anden vej end mange andre men det er den rigtige for jer 

Vi har snakket lidt om at det skulle være far og så deres navn, men jeg er kun 13 uger henne, så virer stadig kun ved at vænne os til tanken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.