Anonym skriver:
Nu er jeg lærer og har ikke mulighed for at flexe min arbejdstid. Derfor har jeg fået en fuldtidssygemelding. Dette på trods af, at jeg egentlig ønskede en deltid. Min læge vurderede at jeg skulle sygemeldes fuld tid.
Jeg mener, at det helt afgørende må være, hvorfor man er sygemeldt. Skyldes det den psykiske belastning i lærerjobbet, så forstår jeg godt, man er i stand til og måske ligefrem har godt af at lade op ved fx at tage med ungerne i biffen - den "energi", man lægger i det, kunne ikke "veksles" til to eller seks timers undervisning. Skyldes det udelukkende fysiske gener, så ville jeg have sværere ved at forstå, at man godt kan bevæge sig ud og gå i bio nogle timer, men ikke kan være på arbejde, evt. færre timer end normalt.
Jeg forstår så heller ikke, at du ikke kan deltidssygemeldes og få et reduceret skema, når du nu selv ønskede det. Det har jeg oplevet masser af lærere få. Og mht. fleks, så ville en fleksibel leder da kunne dispensere fra tilstedeværelsestiden og lade dig forberede dig hjemme, så du kun skulle møde på skolen til undervisning og dette i begrænset omfang. Hvorfor vurderer lægen anderledes end du selv?
Jeg håber, du har kyndige folk "ind over", så du ikke, her i din prøvetid, risikerer at indgå aftaler, som kan spænde ben for dig i forhold til din videre ansættelse.
Anmeld
Citér