Sygemeldt - skal jeg bare være hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2016

NaUlHa

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt med graviditetsgener. Jeg har det virkelig skidt, men har selvfølgelig tidspunkter, hvor jeg har det bedre end andre.

hvad gør jeg i forhold til mit liv. Skal jeg bare ligge her hele tiden eller kan jeg fx tage i biffen med mine børn i efterårsferien. Ved ikke om det bare er et mega dårligt signal at sende!

Nu har jeg tastet Nej, men vil sige det kommer MEGET an på hvad man  har af planer når man er sygemeldt.

jeg var sygemeldt 20 uger ud af de 35 uger jeg var gravid, på de gode dage tog jeg ud og handlede osv, jeg vil ikke mene når man er sygemeldt så burde man ikke have tid til at tage i biffen, på cafe osv, hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg slå tvivl om det faktisk var en sygemelding eller det pure opspind, ja os selvom det er på en god dag man gør det.  

Når man er sygemeldt burde man max gøre de ting der ER nødvendiget for at få dagligdagen til at fungere, så må venner og veninder kommer til en hvis man vil have besøg osv  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2016

MorDk

Nu har jeg tastet Nej, men vil sige det kommer MEGET an på hvad man  har af planer når man er sygemeldt.

jeg var sygemeldt 20 uger ud af de 35 uger jeg var gravid, på de gode dage tog jeg ud og handlede osv, jeg vil ikke mene når man er sygemeldt så burde man ikke have tid til at tage i biffen, på cafe osv, hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg slå tvivl om det faktisk var en sygemelding eller det pure opspind, ja os selvom det er på en god dag man gør det.  

Når man er sygemeldt burde man max gøre de ting der ER nødvendiget for at få dagligdagen til at fungere, så må venner og veninder kommer til en hvis man vil have besøg osv  

Jeg er sygemeldt men har dog intet job at vende tilbage til. 

Jeg har prøvet at være sygemeldt i mine graviditeter. Det var ikke sjovt men jeg holdt mig bestemt ikke indedøre. Min kæreste handlede da jeg ikke kunne bære tingene. Men jeg gik på café og besøgte familie m.m Det kan jeg ikke se noget galt i. Mener du virkelig at jeg skulle holde mig inde og ikke være social fordi jeg var sygemeldt? Jeg kunne ikke varetage mit arbejde nej, men derfor skal jeg da ikke ligge 9 måneder i sengen og ikke være social med andre?! Jeg var også forbi mit arbejde med kage og få en snak. 

Jesynes man skal passe på med at "dømme" sygemeldte. Alle har deres at kæmpe med og ingen ved hvad aftaler osv der er lavet med egen læge/arbejdsgiver osv. 

Jeg gik ikke ud hver dag. Men jeg havde brug for at komme ud og være menneske.

Du skriver du ikke mener man burde have tid til at gå i biografen når man er sygemeldt? Det er da lige nøjagtig der man har tiden. Det er ikke sikkert man har overskuddet eller lign. MEN i en tur i bio kan være godt i en ellers så kedelig hverdag det er når man er sygemeldt. 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

NaUlHa

MorDk skriver:

Jeg er sygemeldt men har dog intet job at vende tilbage til. 

Jeg har prøvet at være sygemeldt i mine graviditeter. Det var ikke sjovt men jeg holdt mig bestemt ikke indedøre. Min kæreste handlede da jeg ikke kunne bære tingene. Men jeg gik på café og besøgte familie m.m Det kan jeg ikke se noget galt i. Mener du virkelig at jeg skulle holde mig inde og ikke være social fordi jeg var sygemeldt? Jeg kunne ikke varetage mit arbejde nej, men derfor skal jeg da ikke ligge 9 måneder i sengen og ikke være social med andre?! Jeg var også forbi mit arbejde med kage og få en snak. 

Jesynes man skal passe på med at "dømme" sygemeldte. Alle har deres at kæmpe med og ingen ved hvad aftaler osv der er lavet med egen læge/arbejdsgiver osv. 

Jeg gik ikke ud hver dag. Men jeg havde brug for at komme ud og være menneske.

Du skriver du ikke mener man burde have tid til at gå i biografen når man er sygemeldt? Det er da lige nøjagtig der man har tiden. Det er ikke sikkert man har overskuddet eller lign. MEN i en tur i bio kan være godt i en ellers så kedelig hverdag det er når man er sygemeldt. 

Du bedes læse hvad jeg skrev og ikke svare på hvad du tror du læser

Jeg citere hvad jeg skrev 

"Når man er sygemeldt burde man max gøre de ting der ER nødvendiget for at få dagligdagen til at fungere, så må venner og veninder kommer til en hvis man vil have besøg osv "

Selvfølgelig skal man have lov til at besøge familie, men jeg ville ikke syntes det var okay man render på cafe og andre hygge ting når man er syg.

Nu har jeg så heller aldrig prøvet at være syg hvor jeg har været frisk nok til at lave andet end det mest nødvendigt, og truene på sygehuset 3 gange i ugen var en kæmpe overvindelse for mig, jeg havde fandme ikke tid eller overskuddet til at rende i biffen, på cafe eller andre hygge ting. Handle gjorde jeg kun sammen med mit barns far da jeg ikke kunne overskue det alene. 

Det er os en af grundene til jeg vil mene at hvis man er frisk nok til at rende i byen, i biffen og alle mulige andre ting, så burde man kun være deltids sygemeldt, måske jeg en dag ændre mening, men lige nu er det min holdning.

Anmeld Citér

18. oktober 2016

lineog4

NaUlHa skriver:

Du bedes læse hvad jeg skrev og ikke svare på hvad du tror du læser

Jeg citere hvad jeg skrev 

"Når man er sygemeldt burde man max gøre de ting der ER nødvendiget for at få dagligdagen til at fungere, så må venner og veninder kommer til en hvis man vil have besøg osv "

Selvfølgelig skal man have lov til at besøge familie, men jeg ville ikke syntes det var okay man render på cafe og andre hygge ting når man er syg.

Nu har jeg så heller aldrig prøvet at være syg hvor jeg har været frisk nok til at lave andet end det mest nødvendigt, og truene på sygehuset 3 gange i ugen var en kæmpe overvindelse for mig, jeg havde fandme ikke tid eller overskuddet til at rende i biffen, på cafe eller andre hygge ting. Handle gjorde jeg kun sammen med mit barns far da jeg ikke kunne overskue det alene. 

Det er os en af grundene til jeg vil mene at hvis man er frisk nok til at rende i byen, i biffen og alle mulige andre ting, så burde man kun være deltids sygemeldt, måske jeg en dag ændre mening, men lige nu er det min holdning.

Jeg kan nu godt forestille mig en sygemelding der muliggør cafebesøg. Tænker der er forskel på sygemeldinger og grundene til dem. Dog må jeg sige at fysiske sygemeldinger alla blødninger i graviditet, voldsom kvalme osv der ville det for mig også virke "underligt" man kan klare fysiske ting alla to børn på en dags udflugt med biftur. 

Har selv været sygemeldt med sorg, havde lige færdiggjort specialet så havde ikke et arbejde at vende tilbage til, et arbejde hvor jeg kunne starte stille op, dvs. Det var alt eller intet: sælg dig selv og knokl r.... ud af bukserne. Jeg havde ikke kontrol over tårerne, ingen kontrol over hvornår det store sorte hul åbnede sig foran mig og så er der bare noget lettere at undskylde tårerne og gå sin vej når hullet bliver for stort hvis man er på en cafe end hvis man sidder til jobsamtale eller første dag på arbejde. Jeg vidste jeg ikke kunne klare modstand men kunne klare softice livet en time på cafe med en der kendte mig så godt så jeg kunne rejse mig og gå. Vil så i samme åndedrag sige det blev ikke til meget cafe, for der var for mange især glade mennesker og jeg brugte tiden hvor min datter var i børnehave til at lade op til at kunne rumme hende og hendes lette tilgang til livet. Men jo jeg kan forestille mig sygemeldinger hvor man kan gå på cafe, men jeg kan også differencerne og se en forskel. Og nu hvor jeg er i arbejde, kan jeg også se det gode i at være tilknyttet arbejdet bare lidt for at få lovet ved siden af og endnu mere kan jeg som lærer tænke, det turde jeg ikke for det er alt foe mange forældre jeg kan møde, og det går stærkt med pegen fingrw

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.