Men hvis man er sygemeldt med stress, depression eller lignende, så skal man jo netop fjerne de stressende elementer og ikke alle de elementer, der giver en overskud. Som fx en tur i svømmehal, i biografen med sine børn eller lign. Det kan jo netop være en del af ens recovery! Nogle bliver endda sendt på ferie til Spanien.
Ej, jeg synes, man som udgangspunkt skal have så meget tillid til sine kollegaer og medmennesker, at man tør stole på, de kan forvalte deres tid og energi fornuftigt selv - også under sygemelding.
Jeg ville overhovedet ikke tænke dårligt om dig og kan sagtens forstå, du gerne vil give dine børn en tur i biografen. Du gør det jo velvidende, at det koster på overskudskontoen måske i flere dage bagefter.
Jeg ville da heller ikke ønske for nogen, at de skulle bruge alle deres kræfter på arbejde for så at ligge i sengen og være dårlig, når de har fri. Det er jo derfor, man bliver sygemeldt - man skal jo kunne klare det resterende liv også. Og arbejde er bare ikke alt. En på førtidspension eller lign. må da også gerne gå i biografen, selvom de er for syge til at arbejde.
Anmeld
Citér