Sygemeldt - skal jeg bare være hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må jeg lave noget, på de tidspunkter hvor jeg har det ok?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.474 visninger
73 svar
170 synes godt om
14. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er sygemeldt med graviditetsgener. Jeg har det virkelig skidt, men har selvfølgelig tidspunkter, hvor jeg har det bedre end andre.

hvad gør jeg i forhold til mit liv. Skal jeg bare ligge her hele tiden eller kan jeg fx tage i biffen med mine børn i efterårsferien. Ved ikke om det bare er et mega dårligt signal at sende!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes ikke det er okay, at være sygemeldt og så rende i biffen, shoppingture, på café, på ferie osv. 

Man bliver jo sygemeldt fordi man er blevet syg af sin graviditet på den ene eller den anden måde, og i min optik er man syg, når man er sygemeldt. 

Selvfølgelig skal man kunne handle ind, og se sin familie/venner m.v., men jeg synes det er et ærgeligt signal at sende til omverdenen, at man er for dårlig til at gå på arbejde, men sagtens kan tage i biffen. 

Tænk hvis du mødte en kollega.

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Sommerblomst21

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt med graviditetsgener. Jeg har det virkelig skidt, men har selvfølgelig tidspunkter, hvor jeg har det bedre end andre.

hvad gør jeg i forhold til mit liv. Skal jeg bare ligge her hele tiden eller kan jeg fx tage i biffen med mine børn i efterårsferien. Ved ikke om det bare er et mega dårligt signal at sende!

Jeg kan godt forstå at det er svært. Er egentligt også selv ret splittet.. På den ene side synes jeg at hvis man er for syg til at passe et arbejde, er man også for syg til "alt det sjove" som fx at tage i biffen. Men på den anden side, er det jo sjældent at man konstant har det dårligt som du siger.. Men jeg vil som kollega nok tænke mit hvis en kollega var for syg til arbejde, men godt kunne tage i biffen og måske alle mulige andre ting. For at være ærlig, ved jeg ikke hvordan jeg synes du skal forholde dig. Jeg har heldigvis aldrig været sygemeldt i længere tid, så synes det er svært at svare på. 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

lineog4

Sådan helt ærligt nede fra maven hvor misundelse godt kan sidde, så ville jeg være en smule overrasket over hvis en af mine kollegaer var sygemeldt med graviditetsgener, men kunne give sine børn en uges ferie og tage i biffen og alt det andet sjove man laver i ferien - selvsagt hvis far også har ferie og man måske kan klare en enkelt biograf tur. Men stødte jeg ind i dig på sjov og feriespas med dine børn alene flere gange så ville jeg tænke mit. 

Men i mit hoved er graviditetsgener der kræver en sygemelding også af den art så man ikke kan overskue en ferie med ungerne alene, ikke kan overskue en hel dag osv. Men jeg er også en af de der klovne der tager afsted på arbejde vel vidende det kan betyde jeg er i minus når jeg så er er hjemme og ved ikke om det på den anden side er en særlig sund indstilling 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg synes ikke det er okay, at være sygemeldt og så rende i biffen, shoppingture, på café, på ferie osv. 

Man bliver jo sygemeldt fordi man er blevet syg af sin graviditet på den ene eller den anden måde, og i min optik er man syg, når man er sygemeldt. 

Selvfølgelig skal man kunne handle ind, og se sin familie/venner m.v., men jeg synes det er et ærgeligt signal at sende til omverdenen, at man er for dårlig til at gå på arbejde, men sagtens kan tage i biffen. 

Tænk hvis du mødte en kollega.

Det er præcis mine tanker, men lad mig lige understrege, at jeg ikke sagtens ville kunne tage mine unger i biffen, men samtidig føler enorm stor skyld overfor dem, fordi mor ligger i sengen eller på sofaen nærmest konstant.

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

hvad arbejder du som? Der er jo stor forskel om du er sygemeldt fra fx jord/beton arbejde hvor der sikkert ikke skal så meget til eller stillesidende kontor arbejde. 

Selvfølgelig må du leve og tage i biografen men som de andre ville jeg også undre mig hvis en sygemeldt såfremt du har et stille arbejde kunne lave en masse aktiviteter med sine børn. 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Sådan helt ærligt nede fra maven hvor misundelse godt kan sidde, så ville jeg være en smule overrasket over hvis en af mine kollegaer var sygemeldt med graviditetsgener, men kunne give sine børn en uges ferie og tage i biffen og alt det andet sjove man laver i ferien - selvsagt hvis far også har ferie og man måske kan klare en enkelt biograf tur. Men stødte jeg ind i dig på sjov og feriespas med dine børn alene flere gange så ville jeg tænke mit. 

Men i mit hoved er graviditetsgener der kræver en sygemelding også af den art så man ikke kan overskue en ferie med ungerne alene, ikke kan overskue en hel dag osv. Men jeg er også en af de der klovne der tager afsted på arbejde vel vidende det kan betyde jeg er i minus når jeg så er er hjemme og ved ikke om det på den anden side er en særlig sund indstilling 

Det er også det, som jeg har gjort indtil nu - altså prioriteret arbejdet frem for mig selv og min familie. Min krop sagde bare fra i mandags og var ved at besvime. )-3 haft dumme tanker omkring abort, fordi det her simpelthen er så hårdt. Nu har lægen valgt at fuldtidssygemelde mig, 'en har stadig to børn. Synes virkelig at det er svært. Det er første gang i dag, at jeg har været ude for en dør, siden tirsdag. Og er allerede ved at blive skør

Anmeld Citér

14. oktober 2016

lineog4

Mariehøne123 skriver:

hvad arbejder du som? Der er jo stor forskel om du er sygemeldt fra fx jord/beton arbejde hvor der sikkert ikke skal så meget til eller stillesidende kontor arbejde. 

Selvfølgelig må du leve og tage i biografen men som de andre ville jeg også undre mig hvis en sygemeldt såfremt du har et stille arbejde kunne lave en masse aktiviteter med sine børn. 

Du har ret - afhænger af arbejde, min undren ville nok ikke være stor hvis det var en jord og beton arbejder som hvis det var lægesekretær (bare eksempler). 

Anmeld Citér

14. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg er lærer, så arbejdet er ikke specielt fleksibelt. Samtidig er det meget krævende og kræver at jeg yder mit bedste hver dag - det kan jeg må ingen måde nu

Anmeld Citér

14. oktober 2016

lineog4

Anonym skriver:

Det er også det, som jeg har gjort indtil nu - altså prioriteret arbejdet frem for mig selv og min familie. Min krop sagde bare fra i mandags og var ved at besvime. )-3 haft dumme tanker omkring abort, fordi det her simpelthen er så hårdt. Nu har lægen valgt at fuldtidssygemelde mig, 'en har stadig to børn. Synes virkelig at det er svært. Det er første gang i dag, at jeg har været ude for en dør, siden tirsdag. Og er allerede ved at blive skør

Jeg var en gang inde og læse vedr. Sygemelding altså den der dag til dag sygemelding. For jeg arbejder i samme by som jeg arbejder og kunne have så dårligt samvittighed og næsten tage hætte på når jeg skal aflevere børn eller købe ind. Og der stod jeg selvsagt havde ret til at gøre det der skulle til for at få min hverdag til at hænge sammen dvs. Købe ind, aflevere børn osv. Men jeg måtte ikke de ekstra ting som ikke er nødvendige alla biffen... ved ikke om samme regler gælder når det er en langtidsygemelding

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.