Mom skriver:
Jeg svarede som medmenneske/kollega, ikke som chef, så deri ligger forskellen på vores svar. Og i realiteten var det vel også det TS ville vide med sin tråd, hvordan du som medmenneske ville anskue situationen.
Når man er sygemeldt, skal man lave en mulighedserklæring med sin arbejdsplads, hvori ( i hvert fald hvor jeg arbejder), har en helt naturlig snak om hvordan og hvorledes. Man skal til opfølgningssamtaler på Jobcenteret, hvor man også skal have en snak om hvordan man kan komme på fuldtid/ eller tilbage, hvilken behandling man modtager ect.
Men som sagt så svarede jeg som medmenneske - og jeg kan sagtens unde et menneske som er sygemeldt, andet end hjemmets 4 vægge 
Egentlig er jeg ligeglad hvad mine kollegaer gør når de er sygemeldte, og jeg under også gerne en kollega en "pjækdag". Men når en spørger man om det er er dårligt signal, må jeg nød til at sige: ja det er det især hvis du møder din chef og hun sætter spørgsmålstegn ved din sygemelding.
Som lærer har du ydermere ikke bare kollegaer, men også forældre som kan tænke deres. Og selvom jeg ved alle har ret til sygemelding osv. Så kan jeg nogle gange glemme min rummelighed når det kommer til mine børn, -0 havde jeg en trold i en udfordret klasse 1. Klasse og lærerne allerede i starten af skoleåret og af hendes graviditet var sygemeldt og jeg mødte hende i biffen så kan det godt være jeg glemte rummeligheden. En sygemelding som lærer er ofte noget forældre ikke er glade for, det hør dem usikre på trivsel og faglighed. De ønsker en hurtig løsning og i en sådan situation glemmer de ofte at pege fingeren mod ledelsen men peger den mod læreren hvis de fx møder hende i biffen.
Så lige i denne historie er der for mig mange hensyn både det juridiske men også signalet til ikke bare kollegaer og leder men også til forældrene. Jeg selv turde ikke, for ville ikke kunne nyde en dag med ungerne hvis eg konstant frygtede at møde en forælder
Anmeld
Citér