Faderskab , hvor længe kan man angive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Forstår til fulde din holdning, som du skriver det der er min mands holdning meget usympatisk .

glemte at nævne en detalje i min forklaring: Hun tog p-piller. Hun undlod dog at fortælle at hun tidligere er blevet gravid trods p piller. 

Så det er ikke helt så enkelt som du beskriver det.

Tak for din medfølelse, det er ikke nogen spør nem situation at stå i. 

Men gravid før på p-piller, er jo fuldstændigt underordnet. Din mand VÆLGER, at være dig utro uden KONDOM og derved også løber risikoen for, at slæbe alverdens kønssygedomme med hjem til DIG! 

I min optik er det altså ikke KUN kvindes ansvar, at undgå graviditet. Din mand har et ligeså stort ansvar i at et (evt) barn bliver sat i verden lige om lidt. Som han så vælger fra! 

-og hvis I vil ha' vished, hvorfor kontakter I så ikke manden, han må jo også have sin tvivl om dette barn er hans eller din mands. 

Men jeg føler virkelig med dig, for den situation din mand har sat dig i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Så ikke alene boller han udenom, han beskytter heller ikke lige sig selv og derved dig, mod div sexsygdomme? Håber da godt nok du har fyret ham en stilethæl lige i pikken så han kan se hvor fedt det er at pisse glasskår i en uge! Man gambler sku ikke med sin kærestes/kones helbred bare for at få fisse for en aften! Sikke en tabernar! 

Jeg har været SÅ rasende at det var ved at æde mig op.

Ingen tvivl om at det er en virkelig luset ting min mand har gjort over for mig, men jeg har valgt at blive i mit ægteskab og for at kunne det har jeg måttet slutte fred med hans dårlige beslutninger i den periode. Den del af det hele er jeg ret afklaret med.

Det har ikke været nemt, og er det stadig ikke, men det er det rigtige for mig at gøre .

min mand banker jævnligt sig selv i hovedet over de ting han har gjort, og det  er han helt selv skyld i. Han er udemærket klar over hvor utilgiveligt det er. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Rauw

Anonym skriver:

Jeg har været SÅ rasende at det var ved at æde mig op.

Ingen tvivl om at det er en virkelig luset ting min mand har gjort over for mig, men jeg har valgt at blive i mit ægteskab og for at kunne det har jeg måttet slutte fred med hans dårlige beslutninger i den periode. Den del af det hele er jeg ret afklaret med.

Det har ikke været nemt, og er det stadig ikke, men det er det rigtige for mig at gøre .

min mand banker jævnligt sig selv i hovedet over de ting han har gjort, og det  er han helt selv skyld i. Han er udemærket klar over hvor utilgiveligt det er. 

Er i blevet tjekket for div sexsygedomme? De kan jo ligge og ulme og bryde ud lige pludselig. Og det kan være lidt halvfarligt for kvinder at rende rundt med i kroppen. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Men gravid før på p-piller, er jo fuldstændigt underordnet. Din mand VÆLGER, at være dig utro uden KONDOM og derved også løber risikoen for, at slæbe alverdens kønssygedomme med hjem til DIG! 

I min optik er det altså ikke KUN kvindes ansvar, at undgå graviditet. Din mand har et ligeså stort ansvar i at et (evt) barn bliver sat i verden lige om lidt. Som han så vælger fra! 

-og hvis I vil ha' vished, hvorfor kontakter I så ikke manden, han må jo også have sin tvivl om dette barn er hans eller din mands. 

Men jeg føler virkelig med dig, for den situation din mand har sat dig i. 

Enig, min mand tog et dumt valg at stole på p-piller var sikkert nok. Ingen tvivl om det, og det ved han også godt selv. Kønssygdomme beskytter de jo ikke mod.

Men i min optik, har han beskyttet sig mod graviditet ved at hun er på p-piller. Er der så kun hendes ansvar hvis uheldet sker? Nej, og det er der det bliver et svært og kontroversielt emne. Holdningerne til  hvorvidt det er fair at en kvinde får et barn som manden ikke ønsker er mange, og folk er helt i sin ret til deres holdninger, dem respekterer jeg. I min verden er det meget egoistisk at sætte et barn til verden som er uønsket af faderen (så fremt min mand er faderen) og det er meget egoistisk at tvinge en mand til at være far. 

Hendes mand er også i tvivl om hvorvidt barnet er hans, og det sidste jeg hørte fra han side var at tilbage i starten af året hvor han sagde at hvis hun beholdt graviditeten, ville han kræve en dna test.

vi ved ikke om hun har beholdt graviditeten, og kan ikke komme o kontakt med hende eller manden. Så måske er der slet ikke noget barn på vej, men måske er der. Og hvis der er, så er der en chance for at min mand er faderen.

Det er en svær kamel at sluge 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Er i blevet tjekket for div sexsygedomme? De kan jo ligge og ulme og bryde ud lige pludselig. Og det kan være lidt halvfarligt for kvinder at rende rundt med i kroppen. 

Jep, det var noget af det første vi gjorde. Blev tester for alt hvad der kan testes for, og der er heldigvis intet.

Var nødt til at vide om jeg (eller min mand) var smittet med noget og som du skriver kommer det jo ikke nødvendigvis i udbrud med det samme.

Anmeld Citér

15. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak.. Ja det er en lorte situation at være i... 

Med til historien høre at hun tog P-piller og min mand valgte at stole på det var korrekt.. At hun så før er blevet gravid trods p-piller undlod hun at fortælle.. 

Vigtig detalje som jeg glemte at skrive med.

Undskyld til dig ts, men det er jo det man næsten altid hører, at så troede manden ikke at der kunne ske noget. Håber at du efterfølgende er blevet tjekket for diverse sygdomme, for det beskytter p-piller ihvertfald ikke imod, og den risiko har han jo også sat dig i med hans valg. Føler virkelig med dig og stort kram

Anmeld Citér

15. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Enig, min mand tog et dumt valg at stole på p-piller var sikkert nok. Ingen tvivl om det, og det ved han også godt selv. Kønssygdomme beskytter de jo ikke mod.

Men i min optik, har han beskyttet sig mod graviditet ved at hun er på p-piller. Er der så kun hendes ansvar hvis uheldet sker? Nej, og det er der det bliver et svært og kontroversielt emne. Holdningerne til  hvorvidt det er fair at en kvinde får et barn som manden ikke ønsker er mange, og folk er helt i sin ret til deres holdninger, dem respekterer jeg. I min verden er det meget egoistisk at sætte et barn til verden som er uønsket af faderen (så fremt min mand er faderen) og det er meget egoistisk at tvinge en mand til at være far. 

Hendes mand er også i tvivl om hvorvidt barnet er hans, og det sidste jeg hørte fra han side var at tilbage i starten af året hvor han sagde at hvis hun beholdt graviditeten, ville han kræve en dna test.

vi ved ikke om hun har beholdt graviditeten, og kan ikke komme o kontakt med hende eller manden. Så måske er der slet ikke noget barn på vej, men måske er der. Og hvis der er, så er der en chance for at min mand er faderen.

Det er en svær kamel at sluge 

Er dybt imponeret over at du prøver at forsvare hans valg om at dyrke ubeskyttet sex med en anden, taget i betragtning af den situation han har bragt dig i. Det er ihvertfald sådan jeg læser dit svar

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Undskyld til dig ts, men det er jo det man næsten altid hører, at så troede manden ikke at der kunne ske noget. Håber at du efterfølgende er blevet tjekket for diverse sygdomme, for det beskytter p-piller ihvertfald ikke imod, og den risiko har han jo også sat dig i med hans valg. Føler virkelig med dig og stort kram

Præcis, han tænkte udelukkende på beskyttelse mod graviditet og glemt alt om risikoen for kønssygdomme osv . Klovn. Han var sammen med en gift ex-kollega, så det virkede sikkert  virkelig dumt og i bagklogskabens lys kan han godt se at det var at spille hazard med både hans og mit helbred.

blev testet som noget af det første for at sikre mig om der var noget, og det var der heldigvis ikke. 

Tak for kram, dem kan man ikke få for mange af 

Anmeld Citér

15. september 2016

JeanMckinley

Synes det er vildt, at i er blevet sammen, og håber aldrig han er sådan en egoistisk idiot overfor dig igen. 

Jeg havde sagt "hyg dig med din nye familie" og så var han ellers røget ud. 

Ved slet ikke hvordan faderskab fungerer i dette tilfælde, men håber hun har fået en abort, da det da ville være så tarveligt overfor det barn at gøre andet. Forstår slet ikke at din mand ikke har holdt øje med det. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Er dybt imponeret over at du prøver at forsvare hans valg om at dyrke ubeskyttet sex med en anden, taget i betragtning af den situation han har bragt dig i. Det er ihvertfald sådan jeg læser dit svar

Tak. Føler egentlig ikke jeg forsvarer ham, for hans handlinger kan ikke forsvares. De er 100% ikke i orden. Men klart er jeg jo farvet af at have taget en beslutning om at blive i mit ægteskab, og den skinner nok igennem i mine holdninger.

uden at gå i for mange detaljer af hensyn til den anden part, hun ville være nem at genkende og det vil jeg ikke gøre mod hende, så er der mange ting i dette som gør at jeg har den holdning. Der er har været mange løgne og meget manipulation, og dette fejltrin har kostet dyrt på mange mange fronter. Både hos vores familie men også hos hendes (der er børn begge steder)

ja de var 2 om at knalde udenom, dermed 2 til at tage ansvaret for at der måske er et barn på vej. Men det er suverænt hende der kan bestemme hvad der skal ske fremover, i og med det jo er hende der er gravid. Og her er det jo så det er forskelligt hvas man opfatter som at tage ansvar.

jeg har fundet sider af mig selv jeg ikke vidste jeg havde, og det er sandt når man siger at : man ikke ved hvor stærk man er før det at være stærk er den eneste mulighed man har.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.