Klumpe-dumpe skriver:
Men gravid før på p-piller, er jo fuldstændigt underordnet. Din mand VÆLGER, at være dig utro uden KONDOM og derved også løber risikoen for, at slæbe alverdens kønssygedomme med hjem til DIG!
I min optik er det altså ikke KUN kvindes ansvar, at undgå graviditet. Din mand har et ligeså stort ansvar i at et (evt) barn bliver sat i verden lige om lidt. Som han så vælger fra!
-og hvis I vil ha' vished, hvorfor kontakter I så ikke manden, han må jo også have sin tvivl om dette barn er hans eller din mands.
Men jeg føler virkelig med dig, for den situation din mand har sat dig i.
Enig, min mand tog et dumt valg at stole på p-piller var sikkert nok. Ingen tvivl om det, og det ved han også godt selv. Kønssygdomme beskytter de jo ikke mod.
Men i min optik, har han beskyttet sig mod graviditet ved at hun er på p-piller. Er der så kun hendes ansvar hvis uheldet sker? Nej, og det er der det bliver et svært og kontroversielt emne. Holdningerne til hvorvidt det er fair at en kvinde får et barn som manden ikke ønsker er mange, og folk er helt i sin ret til deres holdninger, dem respekterer jeg. I min verden er det meget egoistisk at sætte et barn til verden som er uønsket af faderen (så fremt min mand er faderen) og det er meget egoistisk at tvinge en mand til at være far.
Hendes mand er også i tvivl om hvorvidt barnet er hans, og det sidste jeg hørte fra han side var at tilbage i starten af året hvor han sagde at hvis hun beholdt graviditeten, ville han kræve en dna test.
vi ved ikke om hun har beholdt graviditeten, og kan ikke komme o kontakt med hende eller manden. Så måske er der slet ikke noget barn på vej, men måske er der. Og hvis der er, så er der en chance for at min mand er faderen.
Det er en svær kamel at sluge