Anonym skriver:
Hej
Har brug for at trække på lidt erfaring hos jer
Står i den situation at min mand måske har gjort en anden kvinde gravid.
lang historie kort:
min mand havde et kort sidespring omkring nytår og kvinden siger hun er gravid med hans barn. Min mand har ingen kontakt til kvinden længere, og ved end ikke om hun rent faktisk har beholdt barnet eller fået en abort. Hun har , hvis graviditeten er beholdt, termin her i slut september.
mit spørgsmål går på:
hvor længe efter den eventuelle fødsel, kan hun anlægge faderskabssag?
Jeg kan læse mig frem til på nettet at faderskab skal oplyses fra moderen inden 1 måned, men hvor længe kan der mon egentlig gå før vi kan afslutte kapitlet og få afklaring? Kan hun feks komme om 8 måneder og sige han er faderen?
Kommunikation er ikke en mulighed da min mand ikke kar kontakt til hende, og ikke ved hvor hun opholder sig (hun er flyttet og har skiftet telefon nummer)
Håber ikke for nogen at de har stået eller står i en lignende situation, men måske der alligevel er nogen som kan svare
anonyme svar er muligt
Hendes mand vil blive registreret som fader, hvis hun ikke fortæller andet, og han accepterer det (altså hopper på hendes påstand).
Hvis hun ikke var gift, og ikke oplyste fader, kunne sagen principielt fortsætte, og hun kunne flere år senere "komme i tanke" om faderen og rejse faderskabssag og opkræve børnebidrag.
I øvrigt har en undersøgelse af lidt ældre dato vist, at hver 10. barn ikke har den far, de tror, skræmmende.

Anmeld
Citér