Faderskab , hvor længe kan man angive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis hun er gift, så bliver hendes mand helt automatisk far til barnet og din mand skal virkelig kæmpe for at få testet det modsatte hvis moderen ikke gør noget.

Hun er gift, så du har ret i at hvis hun ikke gør noget vil han ægtemanden stå som far.. 

Man må formode at hun melder ud ret hurtigt hvis det ikke er tilfældet.

tak for dit svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Af hvad jeg kan læse mig til på statsforvaltningens hjemmeside skal en faderskabssag startes inden 6 måneder fra barnet er født. Kun i særlige tilfælde kan den genoptages efter de 6 måneder. 

Jeg tror dog ret hurtig efter fødslen vil moren blive kontaktet hvis hun ikke har angivet en far. Jeg mener det er inden 14 dage at man skal udfylde sådan en omsorg og ansvars erklæring.

Det er også sådan jeg tolker det de skriver derinde, så er glad for at høre at andre læser det sådan også..

håber bare at vi snart kan afslutte dette kapitel og komme endeligt videre

Anmeld Citér

14. september 2016

Fremad

Jeg vil råde ham til allerede nu at kontakte amtet pg kræve en test, her oplyser han navn mm.... Vi fik den lavet efter den gamle ordning... Hvor barnet var ret ganmel inde man måtte tag den første blodprøve...mener det er 3 mdr nu måske...

Hun skal jo oplyse hvis hun har været sammen med flere, samt deres navn... Dog er det jo så ikke en selvfølge at hun gør det... Så for alle parters skyld... Og så der ingen overraskelser kommer på det front, så råder jeg ham til selv at kræve en allerede nu.... Vi fik det skrevet i papirerne allerede da der blev lavet vandrejournal.... 

Men sikke en øv situation.... 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Har brug for at trække på lidt erfaring hos jer

Står i den situation at min mand måske har gjort en anden kvinde gravid.

lang historie kort:

min mand havde et kort sidespring omkring nytår og kvinden siger hun er gravid med hans barn. Min mand har ingen kontakt til kvinden længere, og ved end ikke om hun rent faktisk har beholdt barnet eller fået en abort. Hun har , hvis graviditeten er beholdt, termin her i slut september.

mit spørgsmål går på:

hvor længe efter den eventuelle fødsel, kan hun anlægge faderskabssag?

Jeg kan læse mig frem til på nettet at faderskab skal oplyses fra moderen inden 1 måned, men hvor længe kan der mon egentlig gå før vi kan afslutte kapitlet og få  afklaring? Kan hun feks komme om 8 måneder og sige  han er faderen?

Kommunikation er ikke en mulighed da min mand ikke kar kontakt til hende, og ikke ved hvor hun opholder sig (hun er flyttet og har skiftet telefon nummer)

Håber ikke for nogen at de har stået eller står i en lignende situation, men måske der alligevel er nogen som kan svare

anonyme svar er muligt 

Hendes mand vil blive registreret som fader, hvis hun ikke fortæller andet, og han accepterer det  (altså hopper på hendes påstand).

Hvis hun ikke var gift, og ikke oplyste fader, kunne sagen principielt fortsætte, og hun kunne flere år senere "komme i tanke" om faderen og rejse faderskabssag og opkræve børnebidrag.

I øvrigt har en undersøgelse af lidt ældre dato vist, at hver 10. barn ikke har den far, de tror, skræmmende.

Anmeld Citér

14. september 2016

PepsiMax

Anonym skriver:

Vanvittig er egentlig en god beskrivelse. Det var et chok da jeg fandt ud af han havde været utro, og endnu mere da hun 14 dage senere meddelte hun var gravid.

vi har kæmpet og kæmper stadig for at komme videre, og er kommet rigtig langt. Men det ville være rart at kunne lukke det helt. 

Såfremt det kommer dertil, vil han absolut også kræve en dna test. Hun er nemlig også gift, så hvis hun er gravid kan det jo også være ægtemandens barn..

Er glad for at I er kommer godt videre efter affæren. 

Ved du om hendes mand ved at hun har været utro ?.

Jeg håber virkelig at det ikke er din mands barn, det vil gøre det lettere for jer af at komme videre. Et barn er en evig påmindelse om hans utroskab og pludselig skal man også forholde sig til et barn man ikke har ønsket sig, og det er virkelig hårdt!

Er det dig eller din mand der har kontaktet hende på Facebook ? Har det for at få noget at vide om barnet?. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg vil råde ham til allerede nu at kontakte amtet pg kræve en test, her oplyser han navn mm.... Vi fik den lavet efter den gamle ordning... Hvor barnet var ret ganmel inde man måtte tag den første blodprøve...mener det er 3 mdr nu måske...

Hun skal jo oplyse hvis hun har været sammen med flere, samt deres navn... Dog er det jo så ikke en selvfølge at hun gør det... Så for alle parters skyld... Og så der ingen overraskelser kommer på det front, så råder jeg ham til selv at kræve en allerede nu.... Vi fik det skrevet i papirerne allerede da der blev lavet vandrejournal.... 

Men sikke en øv situation.... 

Tak for dit svar, den mulighed havde vi slet ikke overvejet.

vil helt sikkert tage kontakt til dem 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hendes mand vil blive registreret som fader, hvis hun ikke fortæller andet, og han accepterer det  (altså hopper på hendes påstand).

Hvis hun ikke var gift, og ikke oplyste fader, kunne sagen principielt fortsætte, og hun kunne flere år senere "komme i tanke" om faderen og rejse faderskabssag og opkræve børnebidrag.

I øvrigt har en undersøgelse af lidt ældre dato vist, at hver 10. barn ikke har den far, de tror, skræmmende.

Chok at så mange børn har en anden far en de tror... Det er svært at forstå hvordan folk kan lyve på den måde.

tak for dit input, troede egentligt der har en slags udløbsfrist. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

PepsiMax skriver:

Ved du om hendes mand ved at hun har været utro ?.

Jeg håber virkelig at det ikke er din mands barn, det vil gøre det lettere for jer af at komme videre. Et barn er en evig påmindelse om hans utroskab og pludselig skal man også forholde sig til et barn man ikke har ønsket sig, og det er virkelig hårdt!

Er det dig eller din mand der har kontaktet hende på Facebook ? Har det for at få noget at vide om barnet?. 

Hendes mand ved det godt, faktisk var det igennem ham jeg fandt ud af det (han kontaktede mig via FB)

Ved de stadig er gift og bor sammen, eller det står der i hvertfald på begges profiler.

håber inderligt at der ikke er noget barn, og at hvis der er så at min mand ikke er faren.

vi har kontaktet hende fra min FB profil, min mand er ikke på FB, og gjorde det for at høre status på hvorvidt hun havde valgt ar beholde graviditeten. Men fik ikke noget svar.

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hendes mand ved det godt, faktisk var det igennem ham jeg fandt ud af det (han kontaktede mig via FB)

Ved de stadig er gift og bor sammen, eller det står der i hvertfald på begges profiler.

håber inderligt at der ikke er noget barn, og at hvis der er så at min mand ikke er faren.

vi har kontaktet hende fra min FB profil, min mand er ikke på FB, og gjorde det for at høre status på hvorvidt hun havde valgt ar beholde graviditeten. Men fik ikke noget svar.

Kan du ikke bare spørge manden så?  Han må jo vide, om hun er gravid?

Anmeld Citér

14. september 2016

Fremad

Anonym skriver:

Tak for dit svar, den mulighed havde vi slet ikke overvejet.

vil helt sikkert tage kontakt til dem 

Det er ihvertfald så lidt....

Er der feks 2 mænd der er mulige fædre vil den med størst mulighed blive testet først, og er dette så ikke ham, vil den anden blive testet.... I kan bede om at i ønsker at blive testet først eller sidst hvis det er.... 

Jeg vil helt sikkert råde jer til selvet kontakte, så er i på den sikre side, og sagen starter op så hurtigt så muligt... Og har hu ikke oplyst andre end sin ægtefælle ja så vil i aldrig høre derfra... Og det vil være rigtig trist for far og barn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.