Faderskab , hvor længe kan man angive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Så fordi jeg har en anden mening end TS, opfører jeg mig grimt? Du er vist lidt sart.

Anmeld mig 

Du har jo ikke en anden mening end ts.. Du sidder direkte og nedgør hendes beslutning om at blive sammen med hendes mand.

Sart eller ej, så er det vist ikke i orden i nogens bog, medmindre man som du, kan sidde og gemme sig bag anonymiteten. 

Og det har jeg gjort, det gjorde jeg lige efter jeg skrev at jeg ville...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

PepsiMax

TS, du skal gøre lige hvad du vil med din mand og dit liv. Hvis du føler for at give jeres ægteskab en chance og gøre hvad du kan for at få tilliden tilbage, så er det lige det du skal gøre.
Verden er ikke sort eller hvid, der er så mange nuancer når man står i sådan en situation og det er kun en selv der ved hvad der er bedst.

Vejen tilbage kan være lang og hård, men forhåbentlig kommer I ud på den anden side i et ægteskab som er endnu stærkere. Forhåbentlig får I talt grundigt sammen og finder nogle sider af jer selv som gør at jeres nye ægteskab bliver meget bedre.

Luk øjne og ører for andres meninger om din fremtid, det er kun dig selv der skal stå til ansvar overfor dig selv i sidste ende og du skal gøre det der gør DIG lykkelig.

Anmeld Citér

17. september 2016

Chub

Anonym skriver:

Så fordi de knalder en gang og hun vælger at fuldføre en graviditet, så har han bare at opføre sig som en hengiven far?

Hvem straffer hvem?

Måske moderen, som iøvrigt har andre børn med sin egen mand, burde have taget et andet valg.

At afbryde en graviditet er en stor beslutning.

Uanset situationen skal et barn ikke straffes for sine forældres fejltagelse. De har været fælles om at lave barnet, så de bør også tage et fælles ansvar.

Anmeld Citér

17. september 2016

Chub

Anonym skriver:

Tak. Føler egentlig ikke jeg forsvarer ham, for hans handlinger kan ikke forsvares. De er 100% ikke i orden. Men klart er jeg jo farvet af at have taget en beslutning om at blive i mit ægteskab, og den skinner nok igennem i mine holdninger.

uden at gå i for mange detaljer af hensyn til den anden part, hun ville være nem at genkende og det vil jeg ikke gøre mod hende, så er der mange ting i dette som gør at jeg har den holdning. Der er har været mange løgne og meget manipulation, og dette fejltrin har kostet dyrt på mange mange fronter. Både hos vores familie men også hos hendes (der er børn begge steder)

ja de var 2 om at knalde udenom, dermed 2 til at tage ansvaret for at der måske er et barn på vej. Men det er suverænt hende der kan bestemme hvad der skal ske fremover, i og med det jo er hende der er gravid. Og her er det jo så det er forskelligt hvas man opfatter som at tage ansvar.

jeg har fundet sider af mig selv jeg ikke vidste jeg havde, og det er sandt når man siger at : man ikke ved hvor stærk man er før det at være stærk er den eneste mulighed man har.

Er du sikker på, at hun er gravid? Måske løj hun?

Medmindre hun har navne- og adressebeskyttelse, kan du foretage en adresseforespørgsel hos kommunen.

Anmeld Citér

17. september 2016

Anonym

Chub skriver:

At afbryde en graviditet er en stor beslutning.

Uanset situationen skal et barn ikke straffes for sine forældres fejltagelse. De har været fælles om at lave barnet, så de bør også tage et fælles ansvar.

Det er så sandelig også en stor beslutning at fuldføre og især har det konsekvenser for et barn at komme til verden på denne måde. Det har også konsekvenser for de andre børn.

Jeg synes faktisk ikke, at man har fælles ansvar, når den ene part lader noget, der aldrig skulle have været, blive til noget meget meget virkeligt og med kæmpe impakt på to familier.

Anmeld Citér

17. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men man må vel gerne undre sig over at ts vælger at kalde sig selv for stærk. I min optik er man vel det modsatte af stærk hvis man vælger at finde sig i en masse lede ting. Da min eks var utro blev jeg, fordi jeg var for svag og for bange for det ukendte og ikke ville af med den tryghed det giver at ha en mand, jeg var knækket og ydmyget og prøvede bare at overleve og jeg turde ikke stå alene. Det var først den dag jeg pakkede mit lort og forlod ham at jeg stod med rank ryg, helt alene i verden med tre børn og lige der, følte jeg mig stærk for første gang i flere år. Men ja, det er måske ret individuelt hvad mennesker betragter som værende stærk. Ønsker ihvertfald ts alt det bedste. Det er pisse hårdt at være den der blir trådt på og såret. 

I min optik er man stærk, når man træffer det valg, man føler og oplever som det rigtige for én uden at skele til andres "facitlister" for, hvad man gør i en given situation. Når man tilgiver, fordi man kan, og kæmper for det, man tror på - eller når man vælger at gå, fordi det er den eneste måde, man kan se sig selv komme igennem det på. Det virkeligt svage er ikke at være tro mod sig selv og at gå, fordi "det bør man" eller blive af samme grund. 

Hvert menneske har sin historie, sin tro, sin dømmekraft. Jeg læser TS som meget, meget stærk og bevidst om sit valg. 

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Stærk? Du lader ham bruge dig som dørmåtte.

Det er jeg slet ikke enig med dig i at jeg gør. S

Og uden at jeg egentlig behøver at skulle forklarer mig overfor din mening, føler jeg mig SÅ provokeret af din måde at skrive på at jeg ikke kan gå uden om.

I mine øjne er man stærk, når man kæmper for det man har kært. Når man træffer de valg der rigtige for en selv, uagtet at andre ikke forstår. Man er stærk når man tilgiver , og man er stærk når man ser sit værste mareridt i øjnene.

Ligeså rigtigt det var for dig at gå, var det for mig at blive og kæmpe.

Mennesker er forskellige og heldigvis for det. Jeg ville feks aldrig drømme om at nedgøre dig fordi du traf et andet valg end jeg har gjort.

Det er så nemt at dømme andre

Ha en god dag.

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Arh.. Mon ikke bare I skulle lade ts være sammen med hendes mand, uden at I skal komme med så tarvlige udtalelser? Du ved ikke hvad der foregår hjemme hos dem og jeg synes det dybt usympatisk af dig, at du sidder og prøver at give ts dårlig samvittighed over hendes valg. Hun har valgt, at blive sammen med sin mand, på trods af et sidespring. Det må og skal da kun være hendes valg.. Nogle ting er bedre at holde inde end,  bare sige for at sige det. Hvad gavner det ts at du kalder hende for en dørmåtte? Hun HAR taget hendes valg, det er i mine øjne utrolig nedladende, at du nu skal prøve at skille dem ad, ved at både sætte spørgsmålstegn ved hendes valg, men efter hun har valgt, så nedgøre hendes valg, fordi hun ikke gjorde som du i dit hoved ville gøre.. Sagen er jo, at virkeligheden ofte er lidt mere kompliceret, end det vi kan forestille os i hovederne.

TAK  

Du har så evigt ret, alt er ikke sort/hvidt.

Jeg er udemærket klar over at mange vil se det som svagt at blive. Jeg kan fortælle at det på ingen måde er sådan i min verden. Det er benhårdt, jeg har grædt, råbt og skreget. Men inden bag alt den vrede har kærligheden alligevel været stærkere, og den valgte jeg at lytte til fordi det var det rigtige for mig at gøre.

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

TS er ikke dig og du kender intet til hendes liv og ægteskab. Lad være med at tro at du kan overføre dine egne oplevelser på andre mennesker.

Præcis.

Hvad der er rigtigt for mig er ikke automatisk rigtigt for andre.

Anmeld Citér

18. september 2016

Anonym trådstarter

Vommen skriver:

Så et uskyldigt barn skal straffes, fordi han ikke kunne holde pikken i bukserne?

Føj, hvor burde han skamme sig!

Tænker det er lidt pudsigt at sætte et spørgsmål tegn efter din første sætning.

Da jeg ikke syntes du på nogen måde lægger op til en dialog, men mest ad alt har brug for at komme med din mening.

Det er også helt fair, det er du også i din fulde ret til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.