Faderskab , hvor længe kan man angive ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.593 visninger
81 svar
196 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Har brug for at trække på lidt erfaring hos jer

Står i den situation at min mand måske har gjort en anden kvinde gravid.

lang historie kort:

min mand havde et kort sidespring omkring nytår og kvinden siger hun er gravid med hans barn. Min mand har ingen kontakt til kvinden længere, og ved end ikke om hun rent faktisk har beholdt barnet eller fået en abort. Hun har , hvis graviditeten er beholdt, termin her i slut september.

mit spørgsmål går på:

hvor længe efter den eventuelle fødsel, kan hun anlægge faderskabssag?

Jeg kan læse mig frem til på nettet at faderskab skal oplyses fra moderen inden 1 måned, men hvor længe kan der mon egentlig gå før vi kan afslutte kapitlet og få  afklaring? Kan hun feks komme om 8 måneder og sige  han er faderen?

Kommunikation er ikke en mulighed da min mand ikke kar kontakt til hende, og ikke ved hvor hun opholder sig (hun er flyttet og har skiftet telefon nummer)

Håber ikke for nogen at de har stået eller står i en lignende situation, men måske der alligevel er nogen som kan svare

anonyme svar er muligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Anonym

Min mand har gjort det samme. Kender ikke svaret på dit spørgsmål, men tror, at han bliver indkaldt rimeligt hurtigt til blodprøve efter fødslen, hvis hun altså har angivet ham som far og han ikke automatisk har skrevet under på nogle papirer.

Ville ikke gå forbi uden at give et kram og sige, at vi desværre er flere i den meget ubehagelige situation. Håber for jer, at hun ikke venter hans barn, men ergravid med en anden eller slet ikke.

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym

Her dukkede der pludselig en pige op med en søn på 6 år. Tillykke du er far. Lidt af et chok. Hun kunne ha krævet faderskabssag og børnepenge fra de foregående 6 år. Dog ville hun bare vide om han var frisk på at være far nu hvor de begge var blevet voksne. I jeres tilfælde kan i jo også risikere det uanset hvor længe der går.  Hvorfor finder i hende ikke på fb og ser om der er en baby og ber selv om at få det testet så kan i ta stilling derfra? 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand har gjort det samme. Kender ikke svaret på dit spørgsmål, men tror, at han bliver indkaldt rimeligt hurtigt til blodprøve efter fødslen, hvis hun altså har angivet ham som far og han ikke automatisk har skrevet under på nogle papirer.

Ville ikke gå forbi uden at give et kram og sige, at vi desværre er flere i den meget ubehagelige situation. Håber for jer, at hun ikke venter hans barn, men ergravid med en anden eller slet ikke.

Tak for kram, er ked af at læse du har været i samme båd. Det er en ting at skulle tilgive utroskaben, men det er svært at accepterer hvis der skulle komme et barn.

Han har ikke talt med hende siden januar, så håber på at det har været hendes desperate forsøg på at få ham at hun har opfundet graviditeten. Men det rumsterer stadig må jeg indrømme. 

Håber du og din mand er kommet godt igennem det, og er på den anden side af det nu.

Man kan overleve meget hvis bare der er kærlighed.

Anmeld Citér

14. september 2016

esioul

Anonym skriver:

Her dukkede der pludselig en pige op med en søn på 6 år. Tillykke du er far. Lidt af et chok. Hun kunne ha krævet faderskabssag og børnepenge fra de foregående 6 år. Dog ville hun bare vide om han var frisk på at være far nu hvor de begge var blevet voksne. I jeres tilfælde kan i jo også risikere det uanset hvor længe der går.  Hvorfor finder i hende ikke på fb og ser om der er en baby og ber selv om at få det testet så kan i ta stilling derfra? 

er helt nysgerrig. var han så frisk på det? og hvordan er det idag?

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har ret i at hun selvfølgelig altid vil kunne dukke op og sige : se dit barn.... Men rent juridisk er der vel en grænse for hvor længe man kan lade det hænge, om man så kan sige..

hendes Facebook profil er ikke offentlig, har kigget derinde flere gange i samme ærinde. Hendes mands Facebook er heller ikke. Så der har ikke været nogen hjælp at hente, desværre.

Får ingen svar på beskeder der er sendt til hende derinde, og selv hvis vi gjorde ville jeg være usikker på om hun taler sandt...... 

Håber I fandt en god løsning på den overraskelse der dukkede op hos jer.

Anmeld Citér

14. september 2016

PepsiMax

Anonym skriver:

Hej 

Har brug for at trække på lidt erfaring hos jer

Står i den situation at min mand måske har gjort en anden kvinde gravid.

lang historie kort:

min mand havde et kort sidespring omkring nytår og kvinden siger hun er gravid med hans barn. Min mand har ingen kontakt til kvinden længere, og ved end ikke om hun rent faktisk har beholdt barnet eller fået en abort. Hun har , hvis graviditeten er beholdt, termin her i slut september.

mit spørgsmål går på:

hvor længe efter den eventuelle fødsel, kan hun anlægge faderskabssag?

Jeg kan læse mig frem til på nettet at faderskab skal oplyses fra moderen inden 1 måned, men hvor længe kan der mon egentlig gå før vi kan afslutte kapitlet og få  afklaring? Kan hun feks komme om 8 måneder og sige  han er faderen?

Kommunikation er ikke en mulighed da min mand ikke kar kontakt til hende, og ikke ved hvor hun opholder sig (hun er flyttet og har skiftet telefon nummer)

Håber ikke for nogen at de har stået eller står i en lignende situation, men måske der alligevel er nogen som kan svare

anonyme svar er muligt 

Velkommen i klubben ...

Min mand havde en kort affære som endte i et barn som nu næsten er 4 år.

Han krævede en DNA test da hun angav ham som far og det vil jeg også råde din mand til at gøre.

Det er en vanvittig situation at stå i og du har min dybeste medfølelse!

Hvis I virkelig vil hinanden, så kæmp med alt hvad I har. Søg hjælp til at få snakket og husk at det tager tid - lang tid. Der er så mange følelser i spil og man mister sommetider troen på det hele, men det kan godt lade sig gøre at komme videre.

Ønsker alt det bedste for jer 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Du har ret i at hun selvfølgelig altid vil kunne dukke op og sige : se dit barn.... Men rent juridisk er der vel en grænse for hvor længe man kan lade det hænge, om man så kan sige..

hendes Facebook profil er ikke offentlig, har kigget derinde flere gange i samme ærinde. Hendes mands Facebook er heller ikke. Så der har ikke været nogen hjælp at hente, desværre.

Får ingen svar på beskeder der er sendt til hende derinde, og selv hvis vi gjorde ville jeg være usikker på om hun taler sandt...... 

Håber I fandt en god løsning på den overraskelse der dukkede op hos jer.

Hvis hun er gift, så bliver hendes mand helt automatisk far til barnet og din mand skal virkelig kæmpe for at få testet det modsatte hvis moderen ikke gør noget.

Anmeld Citér

14. september 2016

migxher

Af hvad jeg kan læse mig til på statsforvaltningens hjemmeside skal en faderskabssag startes inden 6 måneder fra barnet er født. Kun i særlige tilfælde kan den genoptages efter de 6 måneder. 

Jeg tror dog ret hurtig efter fødslen vil moren blive kontaktet hvis hun ikke har angivet en far. Jeg mener det er inden 14 dage at man skal udfylde sådan en omsorg og ansvars erklæring.

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

PepsiMax skriver:

Velkommen i klubben ...

Min mand havde en kort affære som endte i et barn som nu næsten er 4 år.

Han krævede en DNA test da hun angav ham som far og det vil jeg også råde din mand til at gøre.

Det er en vanvittig situation at stå i og du har min dybeste medfølelse!

Hvis I virkelig vil hinanden, så kæmp med alt hvad I har. Søg hjælp til at få snakket og husk at det tager tid - lang tid. Der er så mange følelser i spil og man mister sommetider troen på det hele, men det kan godt lade sig gøre at komme videre.

Ønsker alt det bedste for jer 

Vanvittig er egentlig en god beskrivelse. Det var et chok da jeg fandt ud af han havde været utro, og endnu mere da hun 14 dage senere meddelte hun var gravid.

vi har kæmpet og kæmper stadig for at komme videre, og er kommet rigtig langt. Men det ville være rart at kunne lukke det helt. 

Såfremt det kommer dertil, vil han absolut også kræve en dna test. Hun er nemlig også gift, så hvis hun er gravid kan det jo også være ægtemandens barn..

Er glad for at I er kommer godt videre efter affæren. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.