Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

TNBC

Roselil skriver:

Ja selvfølgelig virker det da i nuet jeg mener det er lidt det samme som at stikke barnet en vingummi. Det giver umiddelbar tilfredsstillelse, men måske ikke så meget i længden...

Det er jo også i nuet det skal virke. Hvordan slapper du af? Sidder du bare stille og ser på en væg?

Jeg slapper af med min mobil, computer eller tv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Anonym trådstarter

Nu vil jeg godt lige have lov til, at slå noget fast: det her handler ikke om, at drengene SKAL lege med vores datter hvis de ikke har lyst. Det handler heller ikke om, om de 3 drenge har brug for "pauser" undervejs. Det handler ikke om et totalforbud mod ipads. Det handler om, at de sidder med dem HELE TIDEN! Det er altså 3 drenge i tæt familie, så vil mene jeg kender dem bedre end andre brugere herinde  Hvis de ikke vil lege med vores datter, så fred være med det, så kan de lege hver for sig, men rammerne og mulighederne for, at de kan lege på tværs bør, efter min mening, være til stede. Det er den ikke ved konstant brug af iPads.

Har de brug for pauser, så er der masser af muligheder for det. Vi har en hel 1. sal som der børneområde under fødselsdagen. Der er en stor stue og to værelser hvor man kan gå ind og lukke døren. De kan også gå udenfor.

Jeg vil ikke forbyde dem at tage iPads med - det er derfor heller ikke sikkert, at et slukket wifi hjælper en dyt, men vi prøver det i hvert fald af. Som sagt: det er HVER ENESTE gang de er nogle steder og vi føler ligeså godt de kunne blive hjemme. Vi har inviteret dem fordi vi rent faktisk har lyst til at være sammen med dem. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Nu vil jeg godt lige have lov til, at slå noget fast: det her handler ikke om, at drengene SKAL lege med vores datter hvis de ikke har lyst. Det handler heller ikke om, om de 3 drenge har brug for "pauser" undervejs. Det handler ikke om et totalforbud mod ipads. Det handler om, at de sidder med dem HELE TIDEN! Det er altså 3 drenge i tæt familie, så vil mene jeg kender dem bedre end andre brugere herinde  Hvis de ikke vil lege med vores datter, så fred være med det, så kan de lege hver for sig, men rammerne og mulighederne for, at de kan lege på tværs bør, efter min mening, være til stede. Det er den ikke ved konstant brug af iPads.

Har de brug for pauser, så er der masser af muligheder for det. Vi har en hel 1. sal som der børneområde under fødselsdagen. Der er en stor stue og to værelser hvor man kan gå ind og lukke døren. De kan også gå udenfor.

Jeg vil ikke forbyde dem at tage iPads med - det er derfor heller ikke sikkert, at et slukket wifi hjælper en dyt, men vi prøver det i hvert fald af. Som sagt: det er HVER ENESTE gang de er nogle steder og vi føler ligeså godt de kunne blive hjemme. Vi har inviteret dem fordi vi rent faktisk har lyst til at være sammen med dem. 

Måske skulle du fortælle, at det I føler? altså til forældrene.. Måske ikke lige før fødselsdagen, men når der er muligheden. At I har følelsen af, at de lige så godt kunne blive hjemme (uden at være dømmende) for det er selvf. heller ikke rart at have den følelse....

Det kommer selvf. også an på hvilken slags forhold I har, og om I kan snakke om de ting...

Anmeld Citér

31. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, selvfølgelig kender du dem bedre end vi gør, men hvis det er så tæt familie som du skriver, så ta dog en venlig snak med forældrene i stedet for, hvis det er et problem for dig at de har for meget "iPad tid". Jeg kan i bund og grund godt følge dig, men jeg ville alligevel ikke gå ind være diktator på om drengenes iPad forbrug var okay eller ej.

Anmeld Citér

31. august 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
TNBC skriver:

Det er jo også i nuet det skal virke. Hvordan slapper du af? Sidder du bare stille og ser på en væg?

Jeg slapper af med min mobil, computer eller tv.

Ja, Nogengange sidder jeg og glor ud i luften, pausen kan også være at vaske op, gå tur etc. Hvis jeg konstant fylder mig op med net og flimmer så blokerer jeg for at bearbejde mine indtryk. Det giver stress på længere sigt.

jeg er absolut ikke iPad modstander, men synes man skal være bevist om brugen. Ipads har bestemt også deres plads. Skriver på en lige nu

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Halløj.

Vi holder vores datters fødselsdag på lørdag og jeg har et spørgsmål; Kan vi "tillade" os at slukke for vores wifi derhjemme på den dag?

Baggrundsinfo: Vores datter holder 5-års fødselsdag for familien på lørdag. Hun glæder sig helt enormt meget og snakker om det hele tiden. Pga afbud kommer der 3 drenge i alderen (7-9 år) - dem glæder hun sig til at se. Problemet ligger i, at brugen af iPad er meget massiv hos de her drenge og fra de foregående 4 fødselsdage har vi set hvordan de sidder med deres iPad stort set fra de kommer til de går hjem. Det er vi ikke interesseret i på denne dag, da vores datter gerne skulle hygge sig og ikke være "udenfor" når nu dagen handler om at fejre hende. Jeg ved godt, at vi allesammen er meget forskellige og at dette muligvis ikke vil falde i god jord - men det er jo ikke et forbud mod at have dem med, vi håber måske bare, at et lukket netværk kunne være med til, at begrænse brugen af iPads.

Men hvordan ville I have det, hvis I fik besked om, at der på dagen ville være lukket for wifi'en? Ville I acceptere det eller ville I synes det var komplet latterligt?

Og keg vil gerne skrive det ud til de inviterede gæster på forhånd så de evt kan 'forberede' deres børn på det lukkede netværk, men hvordan skal jeg dog formulere det uden at lege "politibetjent" over andres brug af elektronik?! 

God idé! Synes personligt det er forkasteligt at nogle mennesker synes det er ok at deres børn glor på iPad hele dagen, når de er af sted som gæster. 

Mine børn ville spille iPad konstant hvis de kunne, men de ved heldigvis at der er nul adgang til at spille når man er sammen med gæster eller som gæster. Forstår ikke det andet. Hvorfor så overhovedet tage af sted? 

Anmeld Citér

31. august 2016

Aristocats

Jeg synes, det er helt almen kutyme, at man ikke bruger sin telefon eller iPad på sådanne måder, når man er sammen med andre mennesker. Jeg kunne forstå, hvis det var til som underholdning ind i mellem til en voksen kom-sammen, men til en børne fødselsdag? Nej, der synes jeg godt at det kan kræves, at ungerne er til stede sammen med de andre børn, fremfor at spille på en iPad. Nu har mine børn ingen iPad og får det heller ikke, men hvis de havde, så ville det være logik for burhøns, at de selvfølgelig ikke benyttede sig af dem konstant til en børne fødselsdag. Når man er sammen, så er man sammen og ikke optaget af diverse iPad spil og så videre - det er noget helt basalt jeg håber på, at få lært mine børn. Der er ikke noget der irritere mig mere eller som jeg synes er yderst uhøfligt og uinteresseret, som når folk sidder og fumler med deres telefon/iPad i mit og andres selskab. Kan godt forstå at man skal have pauser, det har jeg i høj grad også selv brug for, men så går jeg et smut på toilettet eller udenfor og gør min ting dér/kobler af med eventuelt mobil eller iPad, fremfor at fremstå uinteresseret i et selskab. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Linkaa

Anonym skriver:

Halløj.

Vi holder vores datters fødselsdag på lørdag og jeg har et spørgsmål; Kan vi "tillade" os at slukke for vores wifi derhjemme på den dag?

Baggrundsinfo: Vores datter holder 5-års fødselsdag for familien på lørdag. Hun glæder sig helt enormt meget og snakker om det hele tiden. Pga afbud kommer der 3 drenge i alderen (7-9 år) - dem glæder hun sig til at se. Problemet ligger i, at brugen af iPad er meget massiv hos de her drenge og fra de foregående 4 fødselsdage har vi set hvordan de sidder med deres iPad stort set fra de kommer til de går hjem. Det er vi ikke interesseret i på denne dag, da vores datter gerne skulle hygge sig og ikke være "udenfor" når nu dagen handler om at fejre hende. Jeg ved godt, at vi allesammen er meget forskellige og at dette muligvis ikke vil falde i god jord - men det er jo ikke et forbud mod at have dem med, vi håber måske bare, at et lukket netværk kunne være med til, at begrænse brugen af iPads.

Men hvordan ville I have det, hvis I fik besked om, at der på dagen ville være lukket for wifi'en? Ville I acceptere det eller ville I synes det var komplet latterligt?

Og keg vil gerne skrive det ud til de inviterede gæster på forhånd så de evt kan 'forberede' deres børn på det lukkede netværk, men hvordan skal jeg dog formulere det uden at lege "politibetjent" over andres brug af elektronik?! 

Ja da! Den dag er teknologifri hvis I synes 

Anmeld Citér

31. august 2016

nielsen80

Anonym skriver:

Synes det er en ok ide at slukke! En anden eller måske supplerende ide kunne være at tage føringen med aktiviteterne på dagen - arrangere en skattejagt, lav en rundbold turnering og lign. Aktiviteter der vel ogmærke ikke indbefatter i-pads, men derimod at man er sammen voksne og børn på tværs.

Anmeld Citér

4. september 2016

Spunken84

Kunne I ikke prøves at mødes på midten i stedet for at gøre det til enten, eller? Nu ved jeg ikke hvordan i holder fødselsdag ved jer, men man kunne fx sige at IPADS/wii fii var "tilladt" efter kl. ?..Altså hvis I fx starter med at slukke det inden de kommer, så kunne man starte med at sidde til bords og spise, synge fødselsdags sang etc., og derefter have lege - stund. Senere kunne din datter så åbne gaver og så kunne i tænde for det igen så din datter kan nyde og lege med sine gaver mens drengene har iPad-tid. Så kunne man efter en time fx lægge op til at I vil sætte en film på som de sammen kan se mens de får en slikpose, eller I kan sige at det nu er tid til brætspil (hvor alle kan spille måske?), skattejagt i haven, sætte hale på grisen, konkurrencer etc.? Ved det ik - var bare et forslag til inspiration....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.