Jeg kan se holdningerne er mange og det er rigtigt fint at høre meningerne fra begge sider. Jeg synes personligt det er super ærgerligt, at det overhovedet burde være nødvendigt at overveje at slukke for wifi'en, MEN det er jo ikke for sjov at min datter glæder sig til at se drengene - det er rent faktisk fordi de kan være rigtig gode til at lege sammen. Vores datter er den yngste i familien og hun er vant til at "indordne" sig under de stores leg fordi hun bare gerne vil være med. Hun er rigtig dygtig til at lege på deres præmisser, men i brugen af iPads kan hun ikke være med - både pga spillene der spilles og fordi vi ikke tillader at hun sidder med snotten begravet i en iPad når vi er ude eller når vi har gæster. Og jeg vil ikke forbyde brugen af iPads - blot prøve at begrænse brugen ved at slukke for det wifi (som der iøvrigt er det første der bliver spurgt til, allerede inden drengene har sagt Hej). De sidder begravet i dem fra de kommer til de går hjem og jeg føler tit, at de ligeså godt kunne blive hjemme - og det er skide frustrerende fordi vi har inviteret dem, fordi vi gerne vil være sammen med dem.
Men jeg tror vi har taget den beslutning at vi slukker for wifi på dagen og når de spørger får de at vide, at det er slukket pga fødselsdag - så må de bruge det de kan uden netværk og er det ikke godt nok, så må forældrene investere i et simkort til de tablets - for jeg kan ikke bestemme over deres elektronik, men det trådløse net er, trods alt, vores og dermed bestemmer vi om det skal være tilgængeligt
Men er da pissetræt af, at jeg føler det er nødvendigt. 
Anmeld
Citér