Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2016

Bshizzle

Jeg fatter slet ikke de folk der overhovedet tillader deres børn at ta IPad/mobil mm med til en fødselsdag hvor man er inviteret med som gæst! 

Festen går ikke ud på at fejre at næsen skal sidde nede i noget elektronisk men at evt en person har fødselsdag og derfor fejre hende/ham! 

Jeg må indrømme at jeg aldrig vil ta elektroniske ting med til en fødselsdag mm.. 

Jeg blev noget PAF over at se en familie (3 drenge) havde IPad med til et bryllup og KUN sad med snotten ned i dem HELE aften.. for 2 mdr siden! 

Det burde forældre være klogere til at stoppe.. 

Når dét er sagt.. Så JO.. Du kan sagtens tillade dig at skrive at du ikke ønsker at festen skal bruges på wifi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

MorTil3+

Sluk du bare for dit wifi hvis du får det bedre af det, men det udelukker altså ikke brugen af iPad. Jeg ville blive total modsat hvis nogen fortalte mig hva mine børn måtte og ikke måtte. Vi har altid iPads med til vores børn hvis vi skal noget. Ikke at de sidder med dem i flere timer, men nogle gange kan især vores pige godt ha brug for en pause. Vi holdte fødselsdag for storebror her i søndags, vi var 25 mennesker (familie) og vores datter sad den første time i vores seng med sin iPad, hun har det svært med mange mennesker. Efter 1 time kom hun ud og legede resten af eftermiddagen med fætre/kusiner. Men hun har bare brug for lige at ha det hele på afstand og se tingene an. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Sprit25

Mum33 skriver:

Nu skal man som forældre jo netop lære sine unger, at alting ikke altid skal være FEDT. Er man inviteret til fødselsdag, og takker ja, så kommer man og deltager i festen. Man sætter sig ikke med en i-pad, uanset aldersforskel. 

Jeg ville blive vildt forarget, hvis mine fødselsdagsgæster satte sig med tlf eller IPad. Så kan de lige så godt blive væk. 

Til ts - lad være med at slukke, men meld klart ud, at det er en tlf/medie-fri fødselsdag. 

Jeg ville blive total Hugo modsat hvis jeg fik en SMS inden om at wifi var slukket. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Loa

Roselil skriver:

Ok, så er vi bare meget forskellige på det punkt. Jeg synes det er meget uhøfligt at isolere sig med iPads/mobiler osv. Når man er inviteret hjem til andre. Min sønner ville aldrig få lov til det. Det er vel meningen med gæster at man hygger og taler sammen?...

Hvis du læser hvad jeg skriver, så synes jeg også det er mega nederen at drengene kun sidder med iPads, og var det mine børn ville jeg bestemt også prøve at få dem til at lave noget andet. 

Men derfra og så til at andre skal bestemme over hvad børnene skal lave, det synes jeg bestemt ikke man kan tillade sig.

Og så er der forskel på en 5 årig pige og en feks 9 årig dreng. Jeg tænker ikke at det er en selvfølge at de to kan/gider lege sammen.... 

Anmeld Citér

29. august 2016

AnoMom

Synes ikke man kan tillade sig at bestemme hvad andre forældres børn gør. 

Men forstår dig samtidig godt. Men det er forældrene der fejler i min optik. 

For en måned siden holdte jeg min søns 1 års fødselsdag. Min fætter, hans kone og 2 børn (4 og 7) som 1,5 time for sent. Udover det så kom den ældste søn gående med hovedet i iPaden ind af døren, hilste ikke eller noget men satte sig direkte ind i sofaen og spillede.  Min bror og hans kone ser helst ikke at deres søn (samme alder) bruger iPad og mobil til fødselsdage. Men da fætter sidder og spiller hele tiden vil nevø jo også. Min bror sagde til sidst til fætter at det er fordi deres søn sidder med sin at så vil han også. Først der blev den taget fra ham i stor protest. 

Blev vidst lidt indviklet. Men pointen er der nogen gange må siges noget hvis det påvirker de andre børn negativt 

Anmeld Citér

29. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Jeg ville blive total Hugo modsat hvis jeg fik en SMS inden om at wifi var slukket. 

Det ville jeg også.. Så synes jeg nemlig, at Stemningen ligesom var lagt....Derfor synes jeg bare, at man skal slukke det, selvom jeg ikke tror på, at det vil forhindre folk i at bruge ipaden..

For det første findes der apps, som ikke skal bruge internet, og hvis man skal bruge internet, så kan man bare lave internetdeling fra tlf, så hvis man VIRKELIG gerne vil, så skal det nok kunne lade sig gøre rigtigt nemt...

Mener, der har været sådan en debat før herinde, og jeg synes, det er en rigtig svær balancegang at finde, for selvf. skal fødselsdagsbarnet også fejres....  

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg kan se holdningerne er mange og det er rigtigt fint at høre meningerne fra begge sider. Jeg synes personligt det er super ærgerligt, at det overhovedet burde være nødvendigt at overveje at slukke for wifi'en, MEN det er jo ikke for sjov at min datter glæder sig til at se drengene - det er rent faktisk fordi de kan være rigtig gode til at lege sammen. Vores datter er den yngste i familien og hun er vant til at "indordne" sig under de stores leg fordi hun bare gerne vil være med. Hun er rigtig dygtig til at lege på deres præmisser, men i brugen af iPads kan hun ikke være med - både pga spillene der spilles og fordi vi ikke tillader at hun sidder med snotten begravet i en iPad når vi er ude eller når vi har gæster. Og jeg vil ikke forbyde brugen af iPads - blot prøve at begrænse brugen ved at slukke for det wifi (som der iøvrigt er det første der bliver spurgt til, allerede inden drengene har sagt Hej). De sidder begravet i dem fra de kommer til de går hjem og jeg føler tit, at de ligeså godt kunne blive hjemme - og det er skide frustrerende fordi vi har inviteret dem, fordi vi gerne vil være sammen med dem.

Men jeg tror vi har taget den beslutning at vi slukker for wifi på dagen og når de spørger får de at vide, at det er slukket pga fødselsdag - så må de bruge det de kan uden netværk og er det ikke godt nok, så må forældrene investere i et simkort til de tablets - for jeg kan ikke bestemme over deres elektronik, men det trådløse net er, trods alt, vores og dermed bestemmer vi om det skal være tilgængeligt  

Men er da pissetræt af, at jeg føler det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

29. august 2016

nadhja

Mortilah skriver:

Jeg sidder her og måber! Kan slet ikke forstå det overhovedet kan være et spørgsmål. Hvad laver ipads til en fødselsdag??

Aldrig om mine unger fik lov til det. Ligesom iphone bliver hos os, når ungerne overnatter eller er gæster hos andre. Synes alt andet er uhørt - i min verden og omgangskreds i hvertfald. 

sådan er udviklingen....

Anmeld Citér

29. august 2016

Mum33

Sprit25 skriver:

Jeg ville da heller ikke melde det ud, eller forbyde det. Jeg ville dog forvente, at de folk der havde takket ja til invitationen, deltog i festen, og ikke sad med næsen i tlf, osv. Jeg ville også forvente, at man kunne lege med nogen, på trods af aldersforskel, køn, osv. 

Anmeld Citér

30. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Halløj.

Vi holder vores datters fødselsdag på lørdag og jeg har et spørgsmål; Kan vi "tillade" os at slukke for vores wifi derhjemme på den dag?

Baggrundsinfo: Vores datter holder 5-års fødselsdag for familien på lørdag. Hun glæder sig helt enormt meget og snakker om det hele tiden. Pga afbud kommer der 3 drenge i alderen (7-9 år) - dem glæder hun sig til at se. Problemet ligger i, at brugen af iPad er meget massiv hos de her drenge og fra de foregående 4 fødselsdage har vi set hvordan de sidder med deres iPad stort set fra de kommer til de går hjem. Det er vi ikke interesseret i på denne dag, da vores datter gerne skulle hygge sig og ikke være "udenfor" når nu dagen handler om at fejre hende. Jeg ved godt, at vi allesammen er meget forskellige og at dette muligvis ikke vil falde i god jord - men det er jo ikke et forbud mod at have dem med, vi håber måske bare, at et lukket netværk kunne være med til, at begrænse brugen af iPads.

Men hvordan ville I have det, hvis I fik besked om, at der på dagen ville være lukket for wifi'en? Ville I acceptere det eller ville I synes det var komplet latterligt?

Og keg vil gerne skrive det ud til de inviterede gæster på forhånd så de evt kan 'forberede' deres børn på det lukkede netværk, men hvordan skal jeg dog formulere det uden at lege "politibetjent" over andres brug af elektronik?! 

Jeg ville bare sige at mobiler, ipads og andet gerne må blive liggende i bilen, da der er lege m.m... dit hus, dine regler. Det handler vel ikke om mange timer. Og så kan forældrene til senere. Det må da være muligt at lege uden elektronik i nogle timer.

De kan bruges til pauser, ikke tiæ sidde under en gel fødselsdag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.