Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2016

TNBC

Loa skriver:

Ej det ville jeg godt nok ville synes var vildt mærkeligt, at spørge om lov til at bruge deres egne ting 

Det kan jeg simpelthen ikke se kan være værtsparrets rolle at bestemme det....

Det er da uhøfligt at når man er inviteret til fødselsdag pg så bare sidde med næsen i en mobil eller pad, fordi man kan.

Hvorfor kan børn ikke lege med hinanden, som fem og 9årig? Her er de 18måneder, 3, 9 og 13 og der leges fint mellem dem... uden mobiler. Hvad er der blevet af mit hus, mine regler?

Så man kan bare medbringe alt og så s.... på hvad fødselsdag s barnet gerne vil? Hun glæder sig til drengene kommer, for at lege.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

TNBC

MorTil3+ skriver:

Sluk du bare for dit wifi hvis du får det bedre af det, men det udelukker altså ikke brugen af iPad. Jeg ville blive total modsat hvis nogen fortalte mig hva mine børn måtte og ikke måtte. Vi har altid iPads med til vores børn hvis vi skal noget. Ikke at de sidder med dem i flere timer, men nogle gange kan især vores pige godt ha brug for en pause. Vi holdte fødselsdag for storebror her i søndags, vi var 25 mennesker (familie) og vores datter sad den første time i vores seng med sin iPad, hun har det svært med mange mennesker. Efter 1 time kom hun ud og legede resten af eftermiddagen med fætre/kusiner. Men hun har bare brug for lige at ha det hele på afstand og se tingene an. 

Det synes jeg også er fair nok, fordi din datter har brug for det.. ikke for bare at sidde med den. 

Det bliver også brugt her, fordi den 3årig har virkelig meget krudt bag i... så han har brug for pauser

Anmeld Citér

30. august 2016

2721

Jeg forstår slet ikke hvorfor dit wifi har bogen betydning. Jeg har da aldrig spurgt efter dem jeg er på besøg hos wifi

Både min telefon og iPad har jo eget internet, så hvis jeg virkelig følte behovet for at være ubehøvlet og asocial kan jeg sagtens det. Sluk det og lad som ingenting. Hvis de spørger, ville jeg bare sige at det er slukket fordi vi holder fødselsdag og ikke har brug for det lige nu

Anmeld Citér

30. august 2016

Loa

TNBC skriver:

Det er da uhøfligt at når man er inviteret til fødselsdag pg så bare sidde med næsen i en mobil eller pad, fordi man kan.

Hvorfor kan børn ikke lege med hinanden, som fem og 9årig? Her er de 18måneder, 3, 9 og 13 og der leges fint mellem dem... uden mobiler. Hvad er der blevet af mit hus, mine regler?

Så man kan bare medbringe alt og så s.... på hvad fødselsdag s barnet gerne vil? Hun glæder sig til drengene kommer, for at lege.

Jeg er helt enig i at det er uhøfligt - jeg synes bare desværre stadig ikke at man kan tvinge dem til at lege sammen. 

Hvis en 9 årig dreng er et andet sted end en 5 årig pige, så kan de da ikke tvinges til at lege sammen, selvom hun har glædet sig osv.

Ja selvfølgelig ville det mest optimale og hyggelige være at børnene bare legede sammen, men hvis drengenes forældre synes det er okay de har iPads med og spiller på dem, så mener jeg ikke at man kan bestemme over dem og sige at de SKAL lege med pigen i stedet.

Anmeld Citér

30. august 2016

morseptember17

Min lejlighed, mine regler. ;-) sådan har jeg det. Bare fordi folks unger må hive hunden i ørerne hjemme, er det da ikke ensbetydende med, at de må det hjemme ved mig?

bare fordi folks unger må gå i slikskabet ved dem selv og spise slik, inden aftensmad, er det da ikke ensbetydende med, at de må det hos mig?

Jeg synes du skal gøre som du synes. Jeg kan sagtens følge dig, og ville egentlig nok selv bare slukke for wifi og hvis der blir spurgt om det, så fortælle det er slukket for en dag.. :-) hvis forældrene blir forarget over din beslutning, er det vel deres problem?

ej der er jeg altså kold, må jeg nok indrømme.. Som sagt; mit hjem, mine regler. 

Og tillykke med datteren :-) 

Anmeld Citér

30. august 2016

TNBC

Loa skriver:

Jeg er helt enig i at det er uhøfligt - jeg synes bare desværre stadig ikke at man kan tvinge dem til at lege sammen. 

Hvis en 9 årig dreng er et andet sted end en 5 årig pige, så kan de da ikke tvinges til at lege sammen, selvom hun har glædet sig osv.

Ja selvfølgelig ville det mest optimale og hyggelige være at børnene bare legede sammen, men hvis drengenes forældre synes det er okay de har iPads med og spiller på dem, så mener jeg ikke at man kan bestemme over dem og sige at de SKAL lege med pigen i stedet.

Ts siger at hendes datter følger de store, så de må jp kunne lege sammen. Det er jo ikke fremmede børn, men nogen hun har leget med før.

Anmeld Citér

30. august 2016

TNBC

Loa skriver:

Nej man kan ikke tvinge dem men prøver uden ipads først. I hvert ikke have næsen i dem, før de kommer ind af døren.

Anmeld Citér

30. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære TS

Jeg ville også finde det dødkedeligt og uopdragent, hvis gæsters børn hos os fik lov til at gøre som du beskriver. Det er mangel på social forståelse i mine øjne, og drengene gør jo blot hvad de lærer hjemmefra.

Men at slukke for WiFi er i mine øjne blot en symptombehandling, som ikke løser problemet.

Jeg ville i stedet opfordre til at vi holdt fødselsdag sammen uden at sidde med snotten nede i skærmen hele dagen - ikke fordi de nødvendigvis skal være tvungne til at underholde og gøre stads af din datter - men fordi det er sådan reglerne er i jeres hjem og fordi I ønsker at hygge jer sammen med dem I inviterer til fest...

Anmeld Citér

30. august 2016

Loa

TNBC skriver:

Nej man kan ikke tvinge dem men prøver uden ipads først. I hvert ikke have næsen i dem, før de kommer ind af døren.

Helt enig - men det bør være forældrenes opgave/ansvar/beslutning. 

Ikke dem der holder fødselsdagen.

Anmeld Citér

30. august 2016

Mum33

Loa skriver:

Hvis du bare sætter dem med en Ipad, så får de jo ikke øvet muligheden for at lege på tværs af alder og køn. Ja det er nemmest når "lige børn leger bedst", men det er da en kvalitet som menneske at kunne sætte sig udover dette. Denne mulighed skabes hvis ikke de bliver tilbudt "den egoistiske løsning". 

Vi kan som forældre ikke tvinge børn i leg, men vi kan opfordre, støtte og skabe rammerne for dem. Det er da en falliterklæring bare at stikke dem en Ipad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.