Mor og meget mere skriver:
Jeg forstår så ikke, at hverken børn eller voksne har brug for at "koble af" med en indadvendt aktivitet, når de er sammen med andre børn og voksne i selskabelig sammenhæng. Jeg ville aldrig tage en bog, avis eller iPad frem midt under en fødselsdag, og det ville kun være ok med mig, at mine børn gjorde det, hvis de var til en ren voksenfest OG først efter et stykke tid, når der vitterlig ikke lige "var noget for dem".
Ja, der kan være børn, som af særlige årsager ikke kan overskue det "frie rum" fra start til slut, men hvis de allerede fra starten hiver iPads frem, så signalerer de for mig, at de ikke er sammen med os andre, præcis som hvis jeg hev avisen frem lige efter ankomst til en fødselsdag.
Well, i min mands familie sidder man - de voksne - åbenlyst og går på nettet, når vi er sammen, og de kan sågar finde på at oprette en tråd på facebook, hvor de skriver, at nu er de til fødselsdag i familien, hvorefter de andre skriver kommentarer om, at "Ih, hvor er det hyggeligt" - det er skørt, skørt, skørt for mig, at de ikke springer facebook over og bare taler sammen i stedet for. Det er så uhøfligt og malplaceret, og at deres børn er på iPad hele vejen, kan jo ikke undre, når de ser på de voksne.
Husk på, vi er forskellige
Vi kobler jo af forskelligt, og jeg synes heller ikke, man skal være så forskrækket for elektronik. Men omvendt skal man heller ikke være dybt afhængig af det 
Jeg synes også, det handler om, hvad de folk man omgås synes er ok.
Så det kan være rigtig svært lige at finde ud af, hvornår det er ok, og hvornår det ikke er. I min familie har vi telefonen frem, når det passer os, og nogle kan også finde på at smide billeder op på fb. Fred være med det, så længe de er til stede, og de ikke sidder med snuden helt i telefonen..
Det sætter selvf. et signal, når det første man gør er, at hive ipaden frem.. Det er jeg enig i...
Det er en balancegang, som er SÅ svær at finde rundt i...