Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2016

alenemor42

Hvad er der blevet af en bog ? En malebog ? Et bræt spil? Kort spil?

Eller at ungerne keder sig ?

Sgu noget mærkeligt noget at de skal koble af foran ipads....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2016

Mami

mor:) skriver:

Jo selvfølgelig - men en 9 årig kan ikke forventes at lege med en baby. Og hvor meget leger 9 årige med legetøj? 

Nu er min dreng kun 4 og kan sagtens bruge sin fantasi og lege med alt muligt. Men gør 9 årige det? Har ikke lige erfaringen, men forestiller mig det er anderledes i denne alder. 

Hvis jeg holdte familiefødselsdag for mine børn og der kom ældre børn med, som ikke plejer lege med mine børn, så ville jeg ikke gå op i hvad de brugte tiden på - det måtte være op til forældrene. 

Saa kan den 9 aarige lege selv med en bold eller andet. 

Jeg er stor modstander af boern skal underholdes hele Tiden og specielt af inaktivt legetoej 

Anmeld Citér

4. september 2016

Tanja.mp

Jeg ved ikke om jeg personligt vil slukke for det. Men hvis jeg gjorde så vil jeg ikke melde det ud. Det kan netop give problemer og flere afbud.

Men jeg synes at det er helt okay at gøre det. Mange gange skal børn/de unge "tvinges" væk fra Ipad. Finde noget der er mere spændene til dem, så er Ipad og telefon glemt i det stykke tid.

Men jeg vil have i mente om disse børn gøre det fordi det giver dem ro. Min søn sidder med hans tablet eller min telefon (også til fødselsdage og lign ) når det hele bliver for meget for ham. Han er også en meget følsom og sensitiv dreng på mange måder, men det hjælper ham lige at få "pause" med den.

Anmeld Citér

5. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mami skriver:

Saa kan den 9 aarige lege selv med en bold eller andet. 

Jeg er stor modstander af boern skal underholdes hele Tiden og specielt af inaktivt legetoej 

jeg siger da heller ikke de skal sidde med ipad hele dagen. Men hvis jeg har inviteret til noget som jeg ved ikke er super spændende for et større barn - så vil jeg mene det er op til barmets forældre at bestemme hvad barnet skal bruge tiden på. 

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal bestemme det.

jeg forstår godt ts vælger det - det er også en anden situation. 

Anmeld Citér

5. september 2016

lineog4

mor:) skriver:

Jo selvfølgelig - men en 9 årig kan ikke forventes at lege med en baby. Og hvor meget leger 9 årige med legetøj? 

Nu er min dreng kun 4 og kan sagtens bruge sin fantasi og lege med alt muligt. Men gør 9 årige det? Har ikke lige erfaringen, men forestiller mig det er anderledes i denne alder. 

Hvis jeg holdte familiefødselsdag for mine børn og der kom ældre børn med, som ikke plejer lege med mine børn, så ville jeg ikke gå op i hvad de brugte tiden på - det måtte være op til forældrene. 

Jeg har en der bliver 9 lige om lidt og en på 13 der også har været 9 en gang - de har aldrig haft en iPad eller telefon med når vi er ude (og det blev så brudt i går hvor de havde en telefon med på vejen fordi de er bidt af pokemon, men til selve middagen var den gemt væk og kom først frem da vi skulle gå igen). 

De har begge to kunne lege også alene, kræver egentlig bare en lille ting så gik legen i gang, nogle gange har de kedet sig og siddet lidt hos mig, talt med de voksne om diverse ting, og ofte har de haft en taske med, hvor de havde lidt legetøj, en bog mm. Jo nogle gange har været kedeligere end andre, men så er det vel bare sådan. 

Har lige været i Grønland med 21 elever i 6. Og 7. Klasse og jeg blev nød til at sige: ingen iPad fx når vi var på den mest fantastiske sejltur hvor vi så isbjerge, mulighed foe at se hvaler mm. Min oplevelse er en del børn har "lært" at den lille kedsomhed, den lille pause skal fyldes ud med det samme. De har netop ikke lært at pausen også kan være at stirre ud i luften og bare lade tankerne flyve eller forsvinde, oplever de den pause skal den straks fyldes ud. Jeg synes faktisk det er skræmmende, men er også gammeldags 

Anmeld Citér

5. september 2016

Sprit25

alenemor42 skriver:

Hvad er der blevet af en bog ? En malebog ? Et bræt spil? Kort spil?

Eller at ungerne keder sig ?

Sgu noget mærkeligt noget at de skal koble af foran ipads....

Hvordan kobler du selv af? 

Jeg forstår ikke den her forskrækkelse over ny teknologi. Engang synes man også malebøger var forfærdelige. 

Anmeld Citér

5. september 2016

alenemor42

Sprit25 skriver:

Jeg forstår ikke den her forskrækkelse over ny teknologi. Engang synes man også malebøger var forfærdelige. 

Jeg er skam ikke forskrækket over det.

Jeg syntes det er afhængigheds skabene og usundt ikke at kunne koble af uden en form for underholdning.

Og jeg kobler af ved at slappe af i sofaen med en kop kaffe eller gå med hunden eller snakke med kæresten og uden unger

Anmeld Citér

5. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg forstår så ikke, at hverken børn eller voksne har brug for at "koble af" med en indadvendt aktivitet, når de er sammen med andre børn og voksne i selskabelig sammenhæng. Jeg ville aldrig tage en bog, avis eller iPad frem midt under en fødselsdag, og det ville kun være ok med mig, at mine børn gjorde det, hvis de var til en ren voksenfest OG først efter et stykke tid, når der vitterlig ikke lige "var noget for dem". 

Ja, der kan være børn, som af særlige årsager ikke kan overskue det "frie rum" fra start til slut, men hvis de allerede fra starten hiver iPads frem, så signalerer de for mig, at de ikke er sammen med os andre, præcis som hvis jeg hev avisen frem lige efter ankomst til en fødselsdag. 

Well, i min mands familie sidder man - de voksne - åbenlyst og går på nettet, når vi er sammen, og de kan sågar finde på at oprette en tråd på facebook, hvor de skriver, at nu er de til fødselsdag i familien, hvorefter de andre skriver kommentarer om, at "Ih, hvor er det hyggeligt" - det er skørt, skørt, skørt for mig, at de ikke springer facebook over og bare taler sammen i stedet for. Det er så uhøfligt og malplaceret, og at deres børn er på iPad hele vejen, kan jo ikke undre, når de ser på de voksne. 

Anmeld Citér

5. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår så ikke, at hverken børn eller voksne har brug for at "koble af" med en indadvendt aktivitet, når de er sammen med andre børn og voksne i selskabelig sammenhæng. Jeg ville aldrig tage en bog, avis eller iPad frem midt under en fødselsdag, og det ville kun være ok med mig, at mine børn gjorde det, hvis de var til en ren voksenfest OG først efter et stykke tid, når der vitterlig ikke lige "var noget for dem". 

Ja, der kan være børn, som af særlige årsager ikke kan overskue det "frie rum" fra start til slut, men hvis de allerede fra starten hiver iPads frem, så signalerer de for mig, at de ikke er sammen med os andre, præcis som hvis jeg hev avisen frem lige efter ankomst til en fødselsdag. 

Well, i min mands familie sidder man - de voksne - åbenlyst og går på nettet, når vi er sammen, og de kan sågar finde på at oprette en tråd på facebook, hvor de skriver, at nu er de til fødselsdag i familien, hvorefter de andre skriver kommentarer om, at "Ih, hvor er det hyggeligt" - det er skørt, skørt, skørt for mig, at de ikke springer facebook over og bare taler sammen i stedet for. Det er så uhøfligt og malplaceret, og at deres børn er på iPad hele vejen, kan jo ikke undre, når de ser på de voksne. 

Husk på, vi er forskellige Vi kobler jo af forskelligt, og jeg synes heller ikke, man skal være så forskrækket for elektronik.  Men omvendt skal man heller ikke være dybt afhængig af det

Jeg synes også, det handler om, hvad de folk man omgås synes er ok. Så det kan være rigtig svært lige at finde ud af, hvornår det er ok, og hvornår det ikke er. I min familie har vi telefonen frem, når det passer os, og nogle kan også finde på at smide billeder op på fb. Fred være med det, så længe de er til stede, og de ikke sidder med snuden helt i telefonen..  

Det sætter selvf. et signal, når det første man gør er, at hive ipaden frem.. Det er jeg enig i...

Det er en balancegang, som er SÅ svær at finde rundt i...

Anmeld Citér

5. september 2016

Sprit25

alenemor42 skriver:

Jeg er skam ikke forskrækket over det.

Jeg syntes det er afhængigheds skabene og usundt ikke at kunne koble af uden en form for underholdning.

Og jeg kobler af ved at slappe af i sofaen med en kop kaffe eller gå med hunden eller snakke med kæresten og uden unger

Men ved f.eks. en malebog er man jo også underholdt. Ved at snakke med din kæreste bliver du jo også underholdt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.