mor:) skriver:
Min dreng og hans kusine kan da sagtens lave pauslespil sammen på den. Der er en masse socialt man kam bruge en ipaf til (nu snakker jeg ikke om fødselsdage) men det handler om at lære den rigtige brug af den!
Jeg kan tilhengæld også finde materiale der viser at børn er sociale med deres elektronik. Det handler om at finde en balance
Jamen jeg er nok bare grundlæggende uenig.
Hos os har ungerne tablets, nintendoer og alt muligt andet gejl så det er ikke fordi jeg er elektronik-forskrækket.
Jeg synes bare, at det er en grum og ubehagelig vej vi tager, når vi begynder, at være uenige om, hvorvidt vores børn må sidde og spille når de er til fødselsdage eller har legeaftaler hos andre.
Hvorfor? Hvorfor skal man dog vælge et medie for at være sammen med andre? Når nu de er der?! Det forstår jeg ikke.
Men hvorfor lægger de ikke puslespil på gammeldags maner? Hvis målet er, at de skal være sammen og lægge puslespil, hvorfor så ikke på et gulv og helt nede i det?
Angående om børn kan være sociale når de sidder med næsen begravet i et elektronisk medie, så er jeg sikker på, at de godt kan være sociale, bare på en anden måde. Men jeg forstår slet ikke tendensen til, at tablets skal erstatte den gode gamle måde at være sammen på. Og nu er det jo ikke alle børn der sidder og er "sammen" på deres medier. Jeg har været til indtil flere fødseldage hvor børnene sad med hver deres spil og ikke var sammen. Andet end med dem selv.
Anmeld
Citér