Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2016

MysteriousAngel

mor:) skriver:

Min dreng og hans kusine kan da sagtens lave pauslespil sammen på den. Der er en masse socialt man kam bruge en ipaf til (nu snakker jeg ikke om fødselsdage) men det handler om at lære den rigtige brug af den! 

Jeg kan tilhengæld også finde materiale der viser at børn er sociale med deres elektronik. Det handler om at finde en balance

Jamen jeg er nok bare grundlæggende uenig.

Hos os har ungerne tablets, nintendoer og alt muligt andet gejl så det er ikke fordi jeg er elektronik-forskrækket.

Jeg synes bare, at det er en grum og ubehagelig vej vi tager, når vi begynder, at være uenige om, hvorvidt vores børn må sidde og spille når de er til fødselsdage eller har legeaftaler hos andre.

Hvorfor? Hvorfor skal man dog vælge et medie for at være sammen med andre? Når nu de er der?! Det forstår jeg ikke.

Men hvorfor lægger de ikke puslespil på gammeldags maner? Hvis målet er, at de skal være sammen og lægge puslespil, hvorfor så ikke på et gulv og helt nede i det? 

Angående om børn kan være sociale når de sidder med næsen begravet i et elektronisk medie, så er jeg sikker på, at de godt kan være sociale, bare på en anden måde. Men jeg forstår slet ikke tendensen til, at tablets skal erstatte den gode gamle måde at være sammen på. Og nu er det jo ikke alle børn der sidder og er "sammen" på deres medier. Jeg har været til indtil flere fødseldage hvor børnene sad med hver deres spil og ikke var sammen. Andet end med dem selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Hos os har ungerne tablets, nintendoer og alt muligt andet gejl så det er ikke fordi jeg er elektronik-forskrækket.

Jeg synes bare, at det er en grum og ubehagelig vej vi tager, når vi begynder, at være uenige om, hvorvidt vores børn må sidde og spille når de er til fødselsdage eller har legeaftaler hos andre.

Hvorfor? Hvorfor skal man dog vælge et medie for at være sammen med andre? Når nu de er der?! Det forstår jeg ikke.

Men hvorfor lægger de ikke puslespil på gammeldags maner? Hvis målet er, at de skal være sammen og lægge puslespil, hvorfor så ikke på et gulv og helt nede i det? 

Angående om børn kan være sociale når de sidder med næsen begravet i et elektronisk medie, så er jeg sikker på, at de godt kan være sociale, bare på en anden måde. Men jeg forstår slet ikke tendensen til, at tablets skal erstatte den gode gamle måde at være sammen på. Og nu er det jo ikke alle børn der sidder og er "sammen" på deres medier. Jeg har været til indtil flere fødseldage hvor børnene sad med hver deres spil og ikke var sammen. Andet end med dem selv.

Men så er det jo fordi forældrene tillader det. Jeg oplever ikke den der fuldstændige opslugethed.

Anmeld Citér

6. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Og nej selvfølgelig tager man ikke sin ipad og spiller til en fødselsdag - men det scenarie som jeg ikke kan se noget galt i, er hvis der ikke ER legekammerater til barnet - hvorfor SKAL barnet spille bold SELV, lægge et puslespil SELV osv. Hvis de voksne alligevel sidder og snakker med hinanden, hvorfor ikke have lov til at spille lidt på den? 

Og de eksempler jeg kom med, med min dreng og hans kusine - der spørger de os om de må spille et spil sammen, som vi for det meste siger ja til, da de godt kan administrerer ikke at sidde for længe, men også stadig at være sammen om det. 

Så jo kan godt forstå det i ts' situation, men generelt er jeg slet ikke så sort/hvid omkring det. for mig er det en vurdering af situationen. 

Anmeld Citér

9. september 2016

Mum33

mor:) skriver:

Så hvis det nu var et barn der blev 1 år - så måtte børn fra 7-9 år ikke bruge ipad til fødselsdagen? 

Så vil jeg mene at værten må sørge for underholdning

Nej det synes jeg ikke. Hvorfor skal der underholdning? Forhåbentlig kommer man pga selskabet. Børn er rigtig gode til selv at finde på ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.