Wifi og fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.445 visninger
113 svar
327 synes godt om
29. august 2016

Anonym trådstarter

Halløj.

Vi holder vores datters fødselsdag på lørdag og jeg har et spørgsmål; Kan vi "tillade" os at slukke for vores wifi derhjemme på den dag?

Baggrundsinfo: Vores datter holder 5-års fødselsdag for familien på lørdag. Hun glæder sig helt enormt meget og snakker om det hele tiden. Pga afbud kommer der 3 drenge i alderen (7-9 år) - dem glæder hun sig til at se. Problemet ligger i, at brugen af iPad er meget massiv hos de her drenge og fra de foregående 4 fødselsdage har vi set hvordan de sidder med deres iPad stort set fra de kommer til de går hjem. Det er vi ikke interesseret i på denne dag, da vores datter gerne skulle hygge sig og ikke være "udenfor" når nu dagen handler om at fejre hende. Jeg ved godt, at vi allesammen er meget forskellige og at dette muligvis ikke vil falde i god jord - men det er jo ikke et forbud mod at have dem med, vi håber måske bare, at et lukket netværk kunne være med til, at begrænse brugen af iPads.

Men hvordan ville I have det, hvis I fik besked om, at der på dagen ville være lukket for wifi'en? Ville I acceptere det eller ville I synes det var komplet latterligt?

Og keg vil gerne skrive det ud til de inviterede gæster på forhånd så de evt kan 'forberede' deres børn på det lukkede netværk, men hvordan skal jeg dog formulere det uden at lege "politibetjent" over andres brug af elektronik?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det syntes jeg sagtens du ka gøre!! Vh stine

Anmeld Citér

29. august 2016

Sprit25

Ved at slukke for Wifien leger du jo netop betjent? 

Jeg ville sgu nok blive en lille smule mopset og se det som et angreb på mig og mine forældre egenskaber. 

Derudover kan jeg altså godt forstå hvis en 9 årige ikke synes det er så fedt, at lege med en 5 årige

Anmeld Citér

29. august 2016

Loa

Jeg kan i princippet godt forstå dig, men samtidig tænker jeg at man jo desværre ikke kan tvinge drengene til at lege med hende hvis det ikke er det de gider/interesserer sig for.

Det er jo op til forældrene hvad de synes drengene skal bruge tiden på når de er til fødselsdag. 

Jeg ville i hvert fald selv følge mig akavet ved at skulle være nødt til at meddele at wifi var slukket på denne dag. (Ærgerligt at det overhovedet er nødvendigt at skulle nå dertil) 

Selvom jeg igen, SAGTENS kan forstå dig.

Anmeld Citér

29. august 2016

Rauw

Jeg gjorde det samme sidst jeg holdt noget. Kan ik huske hvad jeg skrev, tror det var noget i stil med at fri leg uden tablets og mobiler foretrækkes, (ihvertfald indtil de unge får abstinenser )

det faldt faktisk i god jord hos alle.

de er mellem 8 og 14 og derfor er det ret svært at undgå. Men de hyggede sig med at spille beanboozled (havde købt det der spil med slik der smager af bræk osv) og så tog de en masse fjollebilleder med mit digital kamera. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Lisbeth1985

Jeg synes det er helt okay,at du slukker,men hvorfor er det nødvendigt at melde det ud på forhånd? Synes netop det giver anledning til problemer. Hvis jeg var dig,ville jeg blot informere om det (med et STORT smil) på dagen��

Anmeld Citér

29. august 2016

Mortilah

Jeg sidder her og måber! Kan slet ikke forstå det overhovedet kan være et spørgsmål. Hvad laver ipads til en fødselsdag??

Aldrig om mine unger fik lov til det. Ligesom iphone bliver hos os, når ungerne overnatter eller er gæster hos andre. Synes alt andet er uhørt - i min verden og omgangskreds i hvertfald. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Fremad

Her bliver det gjort, og det er pudsigt nok ikke pga af børnenes forbrug men de voksnes.... 

Her er der samtidig blevet sagt at jeg ikke invitere for at man kun kan komme i kontakt via fb eller SMS med dem der er rundt om bordet 

Anmeld Citér

29. august 2016

striber

Mortilah skriver:

Jeg sidder her og måber! Kan slet ikke forstå det overhovedet kan være et spørgsmål. Hvad laver ipads til en fødselsdag??

Aldrig om mine unger fik lov til det. Ligesom iphone bliver hos os, når ungerne overnatter eller er gæster hos andre. Synes alt andet er uhørt - i min verden og omgangskreds i hvertfald. 

Har altså heller aldrig haft en iPad med til en fødselsdag eller lignende. Man er gæster i et andet hjem, og så skal ungerne ikke sidde begravet i en skærm! Og har heldigvis aldrig oplevet nogen tage en med i vores hjem. Ellers havde jeg pænt sagt, at det må man ikke i vores hjem. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Tror bare, at jeg havde slukket det, og så hvis de spurgte, så sige at det var slukket At sige det på forhånd tror jeg bare, kan skabe problemer...

Men ja, det kommer nok også an på, hvordan forældrene er osv  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.