Halløj.
Vi holder vores datters fødselsdag på lørdag og jeg har et spørgsmål; Kan vi "tillade" os at slukke for vores wifi derhjemme på den dag?
Baggrundsinfo: Vores datter holder 5-års fødselsdag for familien på lørdag. Hun glæder sig helt enormt meget og snakker om det hele tiden. Pga afbud kommer der 3 drenge i alderen (7-9 år) - dem glæder hun sig til at se. Problemet ligger i, at brugen af iPad er meget massiv hos de her drenge og fra de foregående 4 fødselsdage har vi set hvordan de sidder med deres iPad stort set fra de kommer til de går hjem. Det er vi ikke interesseret i på denne dag, da vores datter gerne skulle hygge sig og ikke være "udenfor" når nu dagen handler om at fejre hende. Jeg ved godt, at vi allesammen er meget forskellige og at dette muligvis ikke vil falde i god jord - men det er jo ikke et forbud mod at have dem med, vi håber måske bare, at et lukket netværk kunne være med til, at begrænse brugen af iPads.
Men hvordan ville I have det, hvis I fik besked om, at der på dagen ville være lukket for wifi'en? Ville I acceptere det eller ville I synes det var komplet latterligt?
Og keg vil gerne skrive det ud til de inviterede gæster på forhånd så de evt kan 'forberede' deres børn på det lukkede netværk, men hvordan skal jeg dog formulere det uden at lege "politibetjent" over andres brug af elektronik?! 

Anmeld
Citér