Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Nu får politikerne raget nok til sig, du. At en kvinde på kontanthjælp har en kæreste overnattende og at han køber et måltid aftensmad ind i mellem i løbet af 3 måneder kan ikke få mit kommunist-pis i kog. At melde dem efter 3 MÅNEDER fordi de opfører sig som langt de fleste kærestepar er fandeme for småligt til mig. Sådan bliver det. Et ordentligt samfund er ikke et stikker-samfund hvor at så snart man får en ny tissemand indenbords, så skal man meldes. At et par lige prøver tingene af som alle andre mennesker, nej, der skal sgu mere til. Prøv også at se på det fuldstændigt menneskelige i det her. Giv dog folk en chance for at få tingene til at fungere og stik en finger i jorden. 

Ja hun er på kh, men hendes nye kæreste betaler top skat og får dermed rigeligt udbetalt. Hans bolig er meget billig. Han betaler mad flere gange om ugen, han betaler for deres udflugter, både for hende og hendes barn og det er både entre og mad på turen, han giver hende tøj, hendes barn får ting og som skrevet er han der 24/7 og har været det fra start af forholdet som startede slut juni.

Det der pisser mig af, er at hun VED det er forkert, men ikke vil sige noget, fordi hun så mister hendes tilskud. Hendes kæreste har sagt, at de nok skal finde ud af det økonomiske så, men hun vil ikke.. De er begyndt at lede efter fælles sted og fremtidsplanen er altså at de skal flytte sammen. Og det er planen at det skal ske de kommende mdr. ikke til næste år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Camellia

Anonym skriver:

Ja hun er på kh, men hendes nye kæreste betaler top skat og får dermed rigeligt udbetalt. Hans bolig er meget billig. Han betaler mad flere gange om ugen, han betaler for deres udflugter, både for hende og hendes barn og det er både entre og mad på turen, han giver hende tøj, hendes barn får ting og som skrevet er han der 24/7 og har været det fra start af forholdet som startede slut juni.

Det der pisser mig af, er at hun VED det er forkert, men ikke vil sige noget, fordi hun så mister hendes tilskud. Hendes kæreste har sagt, at de nok skal finde ud af det økonomiske så, men hun vil ikke.. De er begyndt at lede efter fælles sted og fremtidsplanen er altså at de skal flytte sammen. Og det er planen at det skal ske de kommende mdr. ikke til næste år.

Så havde jeg nok givet dem tid og plads til at finde noget nyt sammen og holdt min mund :-) Topskat eller ej. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så fordi reglerne er sådan så kan man ikke være medmenneskelig og se hvor latterligt det er at der ikke må være en tandbørste hos kæresten, for så er man ikke enlig? At kæresten ikke må bidrage sin del, men SKAL spise gratis? Er det virkelig det der skal afgøre skellet mellem enlig og ikke enlig? For betaler en enlig ikke tøj, institution, fodtøj, fritidsintetesser, transport osv. stadig selv?

Er det at kæresten godt vil give 50-100kr til aftensmaden i ny og næ - er det nok til at I synes at en enlig ikke burde få tilskud? 

Nu ville jeg nok aldrig blande mig, men hvorfor ikke vente - herregud de har været kærester i tre måneder. Tror I virkelig at han betaler til alle de ovenstående ting eller er det nok for Jer at han fysisk er der hver dag? 

Hvem af Jer ved om han betaler til husholdningen? Det kan jo være han "spiser gratis" - skal de så stadig meldes fordi han sover der for tit? 

Jeg ved hvor meget han betaler og at han ikke bare er der. Hvis han bare var der og kun betalt lidt i ny og næ, så havde situationen også været en hel anden.

Anmeld Citér

24. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det er også tit, der hvor kæden hopper af ved mig..Det er når de VED, at de gør det...

Kan slet ikke have, når man så også sidder og giver hinanden gode råd til at skjule det.... 

MEN du skriver, at de er ved at finde ud et fællessted, og de så skal flytte sammen... og det snart sker.. Jamen så er problemet vel løst..

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Det er også tit, der hvor kæden hopper af ved mig..Det er når de VED, at de gør det...

Kan slet ikke have, når man så også sidder og giver hinanden gode råd til at skjule det.... 

MEN du skriver, at de er ved at finde ud et fællessted, og de så skal flytte sammen... og det snart sker.. Jamen så er problemet vel løst..

Det sker snart, hvis de kan finde et sted, men hun flytter ikke til hvad som helst, så realistisk går der flere mdr. og det ændre jo ikke på, at hun får mega mange penge i tilskud imens, som kunne bruges på nogen, der rent faktisk har brug for de penge..

Og det er netop det, at hun VED det er forkert der pisser mig mest af. Specielt når kæresten så oven i har sagt, at de nok skal finde ud af det økonomiske..

Anmeld Citér

24. august 2016

Rauw

Anonym skriver:

Nej jeg VED det, fordi hun er ven af min mand og hendes nye kæreste er min mands bedste ven!

Wauw med bedste venner som jer har man da vist ik brug for fjender. Sikke en trist trist verden. Tror sku jeg kunne røve en bank uden mine bedste venner ville sige et ord til nogen. Ik at jeg kunne finde på det. Men ja. Loyalitet er en mangelvare i en verden af falske mennesker. Totalt dobbeltmoralsk af jer at ta på tur med dem, for at vende rundt og stikke dem i ryggen bagefter. Men det jo bare min mening. Forsat god dag. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Sprit25

Sorry to say, men hvis han tjener kassen havde jeg simplethen meldt det. 

Fair nok at han tjener topskat, men hvis de vitterligt bor sammen uden at have meldt det, så er det simpelthen ikke i orden!

Anmeld Citér

24. august 2016

Rockertand

Rauw skriver:

Wauw med bedste venner som jer har man da vist ik brug for fjender. Sikke en trist trist verden. Tror sku jeg kunne røve en bank uden mine bedste venner ville sige et ord til nogen. Ik at jeg kunne finde på det. Men ja. Loyalitet er en mangelvare i en verden af falske mennesker. Totalt dobbeltmoralsk af jer at ta på tur med dem, for at vende rundt og stikke dem i ryggen bagefter. Men det jo bare min mening. Forsat god dag. 

Loyalitet?!

Hvad med loyalitet overfor alle dine medborgere, der betaler skat, eller de patienter der ikke kan få optimal behandling, eller de ældre medborgere, der ikke får den omsorg, de har krav på?!

DIN holdning kan sgi ikke blive mere illoyal, og selvom du hypotetisk set skulle røve en bank, så er både du og dine venner uden moral i denne sammenhæng, så det handler ikke om at holde kæft for sine venner, det handler om at stoppe ulovligheder til gavn for alle borgere i samfundet - også dem der har gjort nogt forkert, de får en øjenåbner, bliver klogere og slipper forhåbentligt for en langt større straf end de ville få, jo længere tid dette fortsætter.

Anmeld Citér

24. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej jeg VED det, fordi hun er ven af min mand og hendes nye kæreste er min mands bedste ven!

Og hvad siger din mand så til at du vil melde hende ?. Hvis som du selv siger, at de er ved at finde en bolig sammen, så se dog lige tiden an et par måneder.

Anmeld Citér

24. august 2016

Carina:-)

Rockertand skriver:

Loyalitet?!

Hvad med loyalitet overfor alle dine medborgere, der betaler skat, eller de patienter der ikke kan få optimal behandling, eller de ældre medborgere, der ikke får den omsorg, de har krav på?!

DIN holdning kan sgi ikke blive mere illoyal, og selvom du hypotetisk set skulle røve en bank, så er både du og dine venner uden moral i denne sammenhæng, så det handler ikke om at holde kæft for sine venner, det handler om at stoppe ulovligheder til gavn for alle borgere i samfundet - også dem der har gjort nogt forkert, de får en øjenåbner, bliver klogere og slipper forhåbentligt for en langt større straf end de ville få, jo længere tid dette fortsætter.

Så enig .

Der er ikke noget mere asocialt som folk der mener der handler om at tage til sig på bekostning af andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.