Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

Kløver

Når de er i process med at finde en bolig ville jeg vente også tiden an 

at du mener han bor billigt og tjener godt er irrelevant. Du kan faktisk godt ligge på vippen mellem topskat og lige under, og dvs at du kan betale topskat og få mindre udbetalt end en der ikke gør, af samme årsag havde jeg en kammerat der takkede nej til en lønforhøjelse med mindre den var så stor det gav ham en gevinst. 

Hvor ved du præcist fra hvad han tjener og ikke tjener. At folk skal ha lov at finde ud af tingene er en ting det problematiske er dem som tjener sort eller snyder over lang tid og gør det fast. 

Det lyder som en sød fyr der gerne vil hende det godt men hun også gerne vil have sit på det rene til man højst en realitet der er gået i opfyldelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Han betaler for fornøjelser, vi har været afsted med dem flere gange de sidste par mdr. hvor han har betalt alt for hende og hendes barn... !

Lige det med at han betaler for fornøjelserne er ikke ulovligt. Jeg er selv enlig mor og tager tit på ture med mit barns far hvor han betaler. 

Jeg ringede personligt til udbetaling Danmark og spurgte om det var lovligt fordi jeg ikk ville risikerer socialt bedrageri og JA det er det. Det var den helt klare udmelding jeg fik 

Anmeld Citér

24. august 2016

Rockertand

AnoMom skriver:

Lige det med at han betaler for fornøjelserne er ikke ulovligt. Jeg er selv enlig mor og tager tit på ture med mit barns far hvor han betaler. 

Jeg ringede personligt til udbetaling Danmark og spurgte om det var lovligt fordi jeg ikk ville risikerer socialt bedrageri og JA det er det. Det var den helt klare udmelding jeg fik 

Så må det være en fejlfortolkning. Han må ikke bidrage til husholdningen, og det gør han, når han betaler for en udgift, du ellers skulle afholde.

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Rockertand skriver:

Så må det være en fejlfortolkning. Han må ikke bidrage til husholdningen, og det gør han, når han betaler for en udgift, du ellers skulle afholde.

Jeg spurgte direkte så der ingen misforståelser var og det var det jeg fik at vide. At det måtte han godt men han måtte ikke handle ind osv for os. Men at han betalte en indgang til zoo, en hotdog og en is det var der intet i vejen for

Anmeld Citér

24. august 2016

Rauw

Rockertand skriver:

Loyalitet?!

Hvad med loyalitet overfor alle dine medborgere, der betaler skat, eller de patienter der ikke kan få optimal behandling, eller de ældre medborgere, der ikke får den omsorg, de har krav på?!

DIN holdning kan sgi ikke blive mere illoyal, og selvom du hypotetisk set skulle røve en bank, så er både du og dine venner uden moral i denne sammenhæng, så det handler ikke om at holde kæft for sine venner, det handler om at stoppe ulovligheder til gavn for alle borgere i samfundet - også dem der har gjort nogt forkert, de får en øjenåbner, bliver klogere og slipper forhåbentligt for en langt større straf end de ville få, jo længere tid dette fortsætter.

De ældre får hverken mere eller mindre fordi Bettina og tonny fra blok a får enligtilskud i 6 mdr. De rigtige syndere går i jakkesæt og bruger formuer på kampfly og fine møder på dyre hoteller der koster mere end hvad vi bruger på de gamle på et helt år. Men ok, det er nemmest at melde hinanden, og spare småpenge, frem for at ta fat i de rigtige problemer. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Wauw med bedste venner som jer har man da vist ik brug for fjender. Sikke en trist trist verden. Tror sku jeg kunne røve en bank uden mine bedste venner ville sige et ord til nogen. Ik at jeg kunne finde på det. Men ja. Loyalitet er en mangelvare i en verden af falske mennesker. Totalt dobbeltmoralsk af jer at ta på tur med dem, for at vende rundt og stikke dem i ryggen bagefter. Men det jo bare min mening. Forsat god dag. 

Sorry men synes faktisk det er nogle mærkelig venner du har hvis du kan røve en bank uden de siger noget...

Loyalitet er, i min optik, ikke at støtte hinanden i ulovlige handlinger, men mere at støtte hinanden til at finde de bedste løsninger i livet. At ALTID stille op for hinanden selv når tingene er svært og i min optik, sige til når venner har brug for hjælp. F.eks. hvis de røver en bank...

Anmeld Citér

24. august 2016

Carina:-)

Rauw skriver:

De ældre får hverken mere eller mindre fordi Bettina og tonny fra blok a får enligtilskud i 6 mdr. De rigtige syndere går i jakkesæt og bruger formuer på kampfly og fine møder på dyre hoteller der koster mere end hvad vi bruger på de gamle på et helt år. Men ok, det er nemmest at melde hinanden, og spare småpenge, frem for at ta fat i de rigtige problemer. 

Du mener altså at 12 milliarder er småpenge?

For det er det beløb  der bliver snydt for pr år 

Jeg gad da godt se din lønseddel - du må da tjene kassen med den indstilling. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Skouboe

Carina:-) skriver:

Uden i øvrigt at tage stilling til tråden, så har SKAT mistet ca. 12 mia ved ved uberettiget udbetalt udbytteskat, dertil kommer de 6+ mia de måtte opgive at opkræve pga. et dårligt IT system - og de ansvarlige direktører får bonusser og gyldne håndtryk.

IC4 togene har sammenlagt kostet mindst 5 mia, og bliver nu skrottet. Og nu har regeringen har lige gentaget "successen" ved at bruge anslået 56,4 mia på at købe 27 kampfly, der ikke er færdigudviklede, og hvor man ikke kender den endelige regning, fra et projekt, der har været ved at blive lukket ned af Pentagon adskillige gange for ikke at være i stand til at overholde tidsplaner, budgetter eller levere i den forventede kvalitet.

... for slet ikke at snakke om at op mod 60% af alle offentlige IT projekter fejler, og at vi spilder milliarder på disse projekter hvert år...

Jeg er enig i at man ikke skal snyde, men jeg synes måske at man skulle stramme op andre steder...

Anmeld Citér

24. august 2016

Sprit25

Carina:-) skriver:

Hey bare fordi man tjener kassen kan man godt være social bevist

Anmeld Citér

24. august 2016

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Hey bare fordi man tjener kassen kan man godt være social bevist

Det var hendes mening om at det jo bare er småpenge.  Og når vi nu snakker om 12 milliarder må hun jo tjene pænt meget siden hun mener det er småpenge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.