Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Spiser han hos hende skal han spise gratis ja hvordan reglerne er for spise ude/date ved jeg ikke.

jeg tror reglerne variere lidt fra kommunen til kommune. Jeg ved bare hvad jeg ved fra en veninde jeg har, som har været enlig i et par år med haft en kæreste. Og hendes kæreste må i hvertfald kun overnatte 3 dage om ugen, ikke have tandbørste eller tøj der fast.

Det er ganske normalt at man skiftes til at betale når man danner par - men at det lille beløb til aftensmad skal betyde at kvinden så ikke er enlig er jo latterligt - der er jo en masse udgifter hun står med alene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

migxher

mor:) skriver:

Det er ganske normalt at man skiftes til at betale når man danner par - men at det lille beløb til aftensmad skal betyde at kvinden så ikke er enlig er jo latterligt - der er jo en masse udgifter hun står med alene. 

Sådan er reglerne. Man er ikke enlig hvis kæresten bidrager til husholdningen. Ja det er en masse udgifter at stå med alene, og derfor får man jo også de flere tilskud mm. Sat efter at man netop er ene om det. 

Anmeld Citér

17. august 2016

migxher skriver:

Sådan er reglerne. Man er ikke enlig hvis kæresten bidrager til husholdningen. Ja det er en masse udgifter at stå med alene, og derfor får man jo også de flere tilskud mm. Sat efter at man netop er ene om det. 

Så fordi reglerne er sådan så kan man ikke være medmenneskelig og se hvor latterligt det er at der ikke må være en tandbørste hos kæresten, for så er man ikke enlig? At kæresten ikke må bidrage sin del, men SKAL spise gratis? Er det virkelig det der skal afgøre skellet mellem enlig og ikke enlig? For betaler en enlig ikke tøj, institution, fodtøj, fritidsintetesser, transport osv. stadig selv?

Er det at kæresten godt vil give 50-100kr til aftensmaden i ny og næ - er det nok til at I synes at en enlig ikke burde få tilskud? 

Nu ville jeg nok aldrig blande mig, men hvorfor ikke vente - herregud de har været kærester i tre måneder. Tror I virkelig at han betaler til alle de ovenstående ting eller er det nok for Jer at han fysisk er der hver dag? 

Hvem af Jer ved om han betaler til husholdningen? Det kan jo være han "spiser gratis" - skal de så stadig meldes fordi han sover der for tit? 

Anmeld Citér

18. august 2016

Xolia

modesty skriver:

Virkeligt skræmmende udsagn...

Ikke desto mindre er det Ca.  det citat jeg fik fra min kollega i kontrolgruppen.

Jeg arbejder i familieydelser og ser dagligt hvor mange der snyder. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår folk, i forhold til det økonomiske. 

Lad mig give et eksempel hvis det var mig som var enlig. Jeg har 4 børn og betaler lige pt Ca.  6300 pr måned i daginstitution. Hvis jeg blev enlig så kunne jeg uden at blinke få følgende i offentlige tilskud ud over børneydelsen der svarer til 4525 kr pr. Måned 

Børnetilskud: 6816 pr kvartal = 2272 pr. Måned 

Børnebidrag 5228 pr måned 

Boligstøtte lavt sat 3000 pr måned 

Friplads 6300 pr. Måned 

I alt Ca 16800 kr. pr måned. + ekstra skattefradrag.

Tillæg så hvis folk er studerende eller på kontanthjælp, det er MEGA mange penge hver måned men det er os alle som betaler og hvis folk snyder bevidst, så er det ikke i orden. 

Dertil ser jeg dagligt at søskende på su "bor" hos deres søster eller bror fordi de så kan få udeboende su. Eller der bor 7 mænd på 60kvm og alle har børn hvis mødre får ydelser...

Det er hverdagen i Danmark og det er ikke ok at snyde, men utilgiveligt når det er bevidst!!!!

Anmeld Citér

18. august 2016

Xolia skriver:

Ikke desto mindre er det Ca.  det citat jeg fik fra min kollega i kontrolgruppen.

Jeg arbejder i familieydelser og ser dagligt hvor mange der snyder. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår folk, i forhold til det økonomiske. 

Lad mig give et eksempel hvis det var mig som var enlig. Jeg har 4 børn og betaler lige pt Ca.  6300 pr måned i daginstitution. Hvis jeg blev enlig så kunne jeg uden at blinke få følgende i offentlige tilskud ud over børneydelsen der svarer til 4525 kr pr. Måned 

Friplads 6300 pr. Måned 

Tillæg så hvis folk er studerende eller på kontanthjælp, det er MEGA mange penge hver måned men det er os alle som betaler og hvis folk snyder bevidst, så er det ikke i orden. 

Dertil ser jeg dagligt at søskende på su "bor" hos deres søster eller bror fordi de så kan få udeboende su. Eller der bor 7 mænd på 60kvm og alle har børn hvis mødre får ydelser...

Det er hverdagen i Danmark og det er ikke ok at snyde, men utilgiveligt når det er bevidst!!!!

Jeg synes heller ikke det er okay at sbyde. Men er det virkelig at snyde at man har en tandbørste liggende, at man overnatter eller i ny og næ giver lidt med til aftensmaden? Ja ifølge reglerne er det, men sådan helt menneskeligt, så kan jeg ikke se hvordan disse ting gør en kvindr mindre enlig økonomisk. Der er stadig en masse udgifter ift. børnene som de færreste kærester betaler med til efter få måneders dating. 

Anmeld Citér

18. august 2016

migxher

mor:) skriver:

Så fordi reglerne er sådan så kan man ikke være medmenneskelig og se hvor latterligt det er at der ikke må være en tandbørste hos kæresten, for så er man ikke enlig? At kæresten ikke må bidrage sin del, men SKAL spise gratis? Er det virkelig det der skal afgøre skellet mellem enlig og ikke enlig? For betaler en enlig ikke tøj, institution, fodtøj, fritidsintetesser, transport osv. stadig selv?

Er det at kæresten godt vil give 50-100kr til aftensmaden i ny og næ - er det nok til at I synes at en enlig ikke burde få tilskud? 

Nu ville jeg nok aldrig blande mig, men hvorfor ikke vente - herregud de har været kærester i tre måneder. Tror I virkelig at han betaler til alle de ovenstående ting eller er det nok for Jer at han fysisk er der hver dag? 

Hvem af Jer ved om han betaler til husholdningen? Det kan jo være han "spiser gratis" - skal de så stadig meldes fordi han sover der for tit? 

Grænsen skal jo gå et sted og den er jo nødt til at være tydelig ridset op. Ellers opstår der jo alle mulige gråzoner og det kan være svært at vide hvad man faktisk må og ikke må. Jeg synes reglerne er fine som de er. Det har aldrig været et problem for min veninde at holde kæresten og husholdningen adskilt, så jeg kan ikke se hvorfor det skal være så svært for alle mulige andre.

Anmeld Citér

18. august 2016

modesty

Friplads 6300 pr. Måned 

Det dér er ikke så relevant for det jeg skrev, og betydningen i det jeg skrev.

Kernen af problemet som jeg ser det, er at man tror at man kan få fat på dem der snyder, ved at nedlægge Big Brother lignende vilkår over dem som ikke gør.

Det er lidt det samme som at tro at man kan få folk til at holde op med at stjæle ved at sætte strafferammen for tyveri op.

Det er bare ikke sådan virkeligheden spiller.

Så i stedet ender man med et forbuds-samfund hvor helt almindelige mennesker bliver indhyllet i en stikker-mentalitet som bare skaber paranoia, frygt og smålighed i hverdagen. Jeg synes det er så ubehageligt.

Anmeld Citér

18. august 2016

Carina:-)

Xolia skriver:

Friplads 6300 pr. Måned 

Hold da biip 

Jeg vidste godt der var tillæg til enlige men det er da voldsomt mange penge.

Og egentlig er det jo mere for feks  så betaler man jo inst af penge der er betalt skat af.

Det er ikke underligt at nogen spekulere i det. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Sidder du på vagt med en kikkert 24/7 eller TROR du bare at du ved det?  

Nej jeg VED det, fordi hun er ven af min mand og hendes nye kæreste er min mands bedste ven!

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Odense 1978 skriver:

Jeg ville blande mig udenom . Og købe et par større sko.

han skal jo stadig betale hans egen husleje . Og ja , de spiser sammen . Men hvad med tøj , fornøjelser , børnehave osv. Det betaler en ny kæreste ikke til . 

Med dig som ven behøver man ikke fjender ! 

Han betaler for fornøjelser, vi har været afsted med dem flere gange de sidste par mdr. hvor han har betalt alt for hende og hendes barn... !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.