Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2016

Carina:-)

Aristocats skriver:

HØRT! 

Så fordi nogen  snyder skal vi alle snyde?

Troede kommunister gik ind for et godt samfund for alle og ikke for at rage til sig og snyde sig til penge der går fra andre ?

Hvor er den sociale tankegang i at man tager hvad man kan og skider godt og grundigt på at andre får konsekvensen af mig mig mig mentaliteten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

Aristocats

Carina:-) skriver:

Så fordi nogen  snyder skal vi alle snyde?

Troede kommunister gik ind for et godt samfund for alle og ikke for at rage til sig og snyde sig til penge der går fra andre ?

Hvor er den sociale tankegang i at man tager hvad man kan og skider godt og grundigt på at andre får konsekvensen af mig mig mig mentaliteten. 

Nu får politikerne raget nok til sig, du. At en kvinde på kontanthjælp har en kæreste overnattende og at han køber et måltid aftensmad ind i mellem i løbet af 3 måneder kan ikke få mit kommunist-pis i kog. At melde dem efter 3 MÅNEDER fordi de opfører sig som langt de fleste kærestepar er fandeme for småligt til mig. Sådan bliver det. Et ordentligt samfund er ikke et stikker-samfund hvor at så snart man får en ny tissemand indenbords, så skal man meldes. At et par lige prøver tingene af som alle andre mennesker, nej, der skal sgu mere til. Prøv også at se på det fuldstændigt menneskelige i det her. Giv dog folk en chance for at få tingene til at fungere og stik en finger i jorden. 

Anmeld Citér

17. august 2016

Aristocats

Og kan da godt huske fra mine yngre dage at de første par måneder med en kæreste overnattede jeg eller han meget, betalte meget hinandens ting og var meget på hinandens bopæl. Det er da FULDSTÆNDIG almindelig adfærd. Og det var da i hvert i fuld kraft de første 3 måneder. Lad dog live folk leve lidt før man begynder at stikke næsen i alt. Hvis det foregår i et år, så kan man begynde at tale om at melde det. Men efter 3 måneder, så siger jeg altså NEJ. Det er bare for småligt. Prøv dog lige at sætte jer ind i andre menneskers situation og den almindelige virkelighed. Man kan knap nok være på Tinder før der nok skal være en eller anden der melder en for at få betalte middager og tissemand i ens eget hjem. 

Anmeld Citér

17. august 2016

migxher

Aristocats skriver:

Og kan da godt huske fra mine yngre dage at de første par måneder med en kæreste overnattede jeg eller han meget, betalte meget hinandens ting og var meget på hinandens bopæl. Det er da FULDSTÆNDIG almindelig adfærd. Og det var da i hvert i fuld kraft de første 3 måneder. Lad dog live folk leve lidt før man begynder at stikke næsen i alt. Hvis det foregår i et år, så kan man begynde at tale om at melde det. Men efter 3 måneder, så siger jeg altså NEJ. Det er bare for småligt. Prøv dog lige at sætte jer ind i andre menneskers situation og den almindelige virkelighed. Man kan knap nok være på Tinder før der nok skal være en eller anden der melder en for at få betalte middager og tissemand i ens eget hjem. 

Det er helt almindelig kæreste adfærd ja. Men sådan fungerer verden altså bare ikke når man modtager sociale ydelser som enlig. Og så er den sådan set ikke længere. 

De må da være alt det kæreste de vil, så længe han ikke bidrager til husholdningen eller bor der uofficielt. Men det gør han jo så desværre og det må man bare ikke. Jeg synes personligt et år er længe at rende og nasse på systemet, og så længe ville jeg slet ikke give dem. Er du overhovedet klar over for hvor mange tusinde kroner det løber op i? Som kan bruges bedre andre steder. Mange kan jeg fortælle dig.

Anmeld Citér

17. august 2016

Aristocats skriver:

Nu får politikerne raget nok til sig, du. At en kvinde på kontanthjælp har en kæreste overnattende og at han køber et måltid aftensmad ind i mellem i løbet af 3 måneder kan ikke få mit kommunist-pis i kog. At melde dem efter 3 MÅNEDER fordi de opfører sig som langt de fleste kærestepar er fandeme for småligt til mig. Sådan bliver det. Et ordentligt samfund er ikke et stikker-samfund hvor at så snart man får en ny tissemand indenbords, så skal man meldes. At et par lige prøver tingene af som alle andre mennesker, nej, der skal sgu mere til. Prøv også at se på det fuldstændigt menneskelige i det her. Giv dog folk en chance for at få tingene til at fungere og stik en finger i jorden. 

12 milliarder koster det samfundet hvert år i snyd. 

Det er altså ret mange penge der Eksempelvis kunne bruges på at undgå flere reformer. 

Det er ikke stikkersamfund at man gerne ser at ingen rager til sig fra fællesskabets kasse men  kun tager det man er berettiget til.

Jeg ser hellere at Tina med kronisk sygdom kan få førtidspension end at Tina med fast kæreste får ydelser hun ikke er berettiget til bare fordi hun skal finde ud af om hun gider ham . 

Men det ser vi åbenbart forskelligt på .

Anmeld Citér

17. august 2016

Du betalte vel også selv?

Forskellen er at bliver man forsørget af samfundet indordner man sig under de regler der er.

Eller betaler gildet selv

Og problemet er jo netop at ret mange mennesker ikke kan leve livet fordi de skal leve under stramninger og reformer der kommer fordi der skal findes penge 

Penge der kunne findes ved at folk ikke snød

Anmeld Citér

17. august 2016

Camellia

Nej, selvfølgelig skal man ikke snyde.. Men hvor lang tid tager det ikke at få behandlet sine sager? Fx, Min kæreste og jeg flyttede 1. Juni, og vi har stadig ikke modtaget svar ang. Vores ansøgning på boligstøtte. 

Så jeg kan udmærket godt forstå at man ikke tager sådan et skridt før man er sikker i sin sag ang. Det nye forhold. 

Og igen, hvis ministrene ikke ragede til sig med tilskud, lønninger, pensioner, billige boliger osv, så ku de hjælpe til at ældre-omsorgen, skolen og en masse steder kunne blive drastisk bedre. Det ville have en større indvirkning på systemet, end en kvindes tilskud. 

Og husk, mange ministre snyder også, selvom de kender reglerne bedre end den almene borger. Tænk hvor mange der er blevet opdaget igennem tiden.. (Og dem der ikke er opdaget endnu)

Hvor fair er det lige? 

Anmeld Citér

17. august 2016

Nej, selvfølgelig skal man ikke snyde.. Men hvor lang tid tager det ikke at få behandlet sine sager? Fx, Min kæreste og jeg flyttede 1. Juni, og vi har stadig ikke modtaget svar ang. Vores ansøgning på boligstøtte. 

Så jeg kan udmærket godt forstå at man ikke tager sådan et skridt før man er sikker i sin sag ang. Det nye forhold. 

Og igen, hvis ministrene ikke ragede til sig med tilskud, lønninger, pensioner, billige boliger osv, så ku de hjælpe til at ældre-omsorgen, skolen og en masse steder kunne blive drastisk bedre. Det ville have en større indvirkning på systemet, end en kvindes tilskud. 

Og husk, mange ministre snyder også, selvom de kender reglerne bedre end den almene borger. Tænk hvor mange der er blevet opdaget igennem tiden.. (Og dem der ikke er opdaget endnu)

Hvor fair er det lige? 

Det er jo ikke en kvinde der snyder for 12 milliarder om året.

Så self har hendes 2-3000 pr måned måske ikke det store at sige i helheden ,men det gør det vel ikke mere rigtigt for må hun må andre vel også.

Og så er det vi snakker milliarder og det ville batte på velfærden hvis de penge blev i statskassen og ikke gik i griske asociale lommer. 

Og tror da lige du skal tjekke din e boks for min datter fik tilbudt ny lejlighed i juli og søgte boligsikring da hun takkede ja og den er gået i gennem .

Lyder mærkeligt at din venter endnu 2 mdr efter i er flyttet. 

Anmeld Citér

17. august 2016

modesty

Xolia skriver:

Der er intet der er spild af tid for kontrolgruppen i Udbetaling Danmark 

Virkeligt skræmmende udsagn...

Anmeld Citér

17. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Sjovt mange nævner det med minstrene og deres pension osv. Men betyder det, at vi må snyde? Fordi de gør? eller de får mange penge?

Jeg forstår ikke logikken i, at man bruger det som argumentation.. For jeg tror da, der er lige så mange, som er trætte af at de rager til sig. Men det er svært at gøre noget ved....

Det andet kan man ligesom gøre noget ved. Når nogen snyder, så kan man melde det...

Som sagt er jeg meget splittet med det her emne, fordi jeg godt kan forstå, at man kan være forelsket og vil være sammen hele tiden, og jeg kan godt forstå, at man gerne vil se, om man fungerer sammen osv....

Men på den anden side, så kan man altså godt være forelsket, og overholde reglerne.... Det er der (forhåbentligt) mange der gør =) 

Reglerne er der, så i bund og grund burde de overholdes i et vist omfang. Selvom de er skide trælse...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.