Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2016

Camellia

Carina:-) skriver:

Det er jo ikke en kvinde der snyder for 12 milliarder om året.

Så self har hendes 2-3000 pr måned måske ikke det store at sige i helheden ,men det gør det vel ikke mere rigtigt for må hun må andre vel også.

Og så er det vi snakker milliarder og det ville batte på velfærden hvis de penge blev i statskassen og ikke gik i griske asociale lommer. 

Og tror da lige du skal tjekke din e boks for min datter fik tilbudt ny lejlighed i juli og søgte boligsikring da hun takkede ja og den er gået i gennem .

Lyder mærkeligt at din venter endnu 2 mdr efter i er flyttet. 

Tror bare jeg har en anden opfattelse af systemet end dig. Nej, det er ikke ok at snyde, selvfølgelig ikke.. Men i den her korrupte verden, så kan jeg godt følge dem det tager chancen - selvom jeg ikke ville.. 

Og tak, men min e-boks har ikke nogle nyheder ang. E-boks :-) Og det er ikke kun ang. Boligstøtte, men hvor mange har ikke prøvet at blive lastet rundt i systemet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

Neptun

Camellia skriver:

Tror bare jeg har en anden opfattelse af systemet end dig. Nej, det er ikke ok at snyde, selvfølgelig ikke.. Men i den her korrupte verden, så kan jeg godt følge dem det tager chancen - selvom jeg ikke ville.. 

Og tak, men min e-boks har ikke nogle nyheder ang. E-boks :-) Og det er ikke kun ang. Boligstøtte, men hvor mange har ikke prøvet at blive lastet rundt i systemet? 

Jeg forstår overhovedet dine argumenter.

Du synes ikke at det er okay at snyde, men kan alligevel godt forstå folk der tager chancen.

Desuden nævner du de lange ventetider i det offentlige. Nu arbejder jeg som socialrådgiver og vil vove at påstå at alle mine kollegaer rundt om i landet gør deres aller bedste for at nå alle ansøgninger om fx boligstøtte, indskudslån eller hvad det nu kan være. Men vi har travlt.. rigtig travlt. Fordi nomeringen for os er lige så skidt som for rigtig mange andre offentlige ansatte. 

Lige præcis derfor kunne det være rart at folk stoppede med at snyde, så der måske kunne blive lidt ekstra kroner til nomeringer diverse steder.

Anmeld Citér

17. august 2016

Neptun

Neptun skriver:

Du synes ikke at det er okay at snyde, men kan alligevel godt forstå folk der tager chancen.

Desuden nævner du de lange ventetider i det offentlige. Nu arbejder jeg som socialrådgiver og vil vove at påstå at alle mine kollegaer rundt om i landet gør deres aller bedste for at nå alle ansøgninger om fx boligstøtte, indskudslån eller hvad det nu kan være. Men vi har travlt.. rigtig travlt. Fordi nomeringen for os er lige så skidt som for rigtig mange andre offentlige ansatte. 

Lige præcis derfor kunne det være rart at folk stoppede med at snyde, så der måske kunne blive lidt ekstra kroner til nomeringer diverse steder.

Den der sure smiley var ikke meningen.. så sur er jeg heller ikke ☺️

Anmeld Citér

17. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Må være ærlig at sige, at jeg synes godt nok folk er hurtige til at melde hinanden engang imellem. Nej, Jeg havde personligt aldrig meldt en efter 3 måneder

Anmeld Citér

17. august 2016

Camellia

Neptun skriver:

Selvfølgelig gør i jeres bedste, men det er jo de rammer der er sat op, som den er gal med... 

Og jo, forstår godt folk ikke framelder deres tilskud og diverse, før de er sikre i deres sag.. :-) Netop pga. Ventetid osv. 

Anmeld Citér

17. august 2016

Camellia

Neptun skriver:

Selvfølgelig gør i jeres bedste, men det er jo de rammer der er sat op, som den er gal med... 

Og jo, forstår godt folk ikke framelder deres tilskud og diverse, før de er sikre i deres sag.. :-) Netop pga. Ventetid osv. 

Men derfor går jeg alligevel på mit eget personlige plan ikke ind for at snyde, men i de mængder der er omtalt her.. Herregud 

Anmeld Citér

17. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Det er sikkert helt normalt sådan "må" man bare ikke når man modtager sociale ydelser som enlig. Så hedder det 2-3 overnatninger om ugen og partneren må under ingen omstændigheder bidrage økonomisk til husholdningen, altså handle ind osv. Sådan er det i hvertfald i min kommune

Så hvis han kommer de det to-tre gange om ugen, skal han altid spise gratis? Er de ud at spise og han godt vil give, må han så ikke det? 

Anmeld Citér

17. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camellia skriver:

Jeg har mere ondt i numsen over politikere der modtager en masse penge, selv snyder systemet og får ministerpension for kort tid på posten, end to alm borgere som prøver at få hjulet til at køre rundt og vurdere om de har en fremtid sammen.. :-) 

Lige præcis - det er så nemt at spare på de svage (ældre/børn), men hvad med at finde pengene hos politikerne. 

Anmeld Citér

17. august 2016

migxher

mor:) skriver:

Så hvis han kommer de det to-tre gange om ugen, skal han altid spise gratis? Er de ud at spise og han godt vil give, må han så ikke det? 

Spiser han hos hende skal han spise gratis ja hvordan reglerne er for spise ude/date ved jeg ikke.

jeg tror reglerne variere lidt fra kommunen til kommune. Jeg ved bare hvad jeg ved fra en veninde jeg har, som har været enlig i et par år med haft en kæreste. Og hendes kæreste må i hvertfald kun overnatte 3 dage om ugen, ikke have tandbørste eller tøj der fast.

Anmeld Citér

17. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Han kommer ikke et par gange om ugen, han er der 24/7. Er lige så meget princippet I at hun kender reglerne og at hun i forvejen (i min optik) får alt for meget tilskud, fordi hun er enlig....

Hun for vel ikke mere i tilskud end de fleste andre enlige mødre for, og som der flittigt bliver spurgt om herinde og på mange andre debat sider. Synes det lyder sådan lidt generelt ondt i rumpen agtigt fra din side af

Og jeg er ikke selv enlig mor med tilskud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.